Nienkje_H schreef:Ik weet dat ons speklapje ook echt een speklapje is, maar ik vind het zoooo lastig om in te schatten of het dik, vet, moddervet, morbide obees is. Zijn manenkam is zeer stevig tot hard als zijn hoofd naar boven is, maar wobly als hij zijn hoofd ontspannen naar de grond heeft.
Er zit een soort vetplakkaatje op zijn ribben net achter de zadelplek.
Kont is appelvormig, maar dat is echt altijd zo, alle jaren dat ik hem heb en ook in de winter als hij én goed bereden wordt, én altijd buiten staat, én vrij laag in rang is en dus niet het meeste hooi krijgt van de kudde. [ [url=m/OWgfJO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pJtBzI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kunnen jullie een inschatting maken hoe ernstig dit lieve spekkie is?
Dank!
Gewoon dik. Niet morbide, want daarvan vind ik altijd dat ze echt een zijbuik en een gootje op de rug hebben. Moddervet is voor mij als de hals ook echt minder vorm heeft en overloopt in het lijf. Dit is gewoon dik. Met veel lichaamsvet op het lijf.
Nadeel van stripbegrazing is vaak dat het gras best gestressed raakt. Het is vaak korter gegraast en heel kort is niet zo best voor de dikkies.
Poekkie schreef:Josien_ schreef:Als de staleigenaar appt dat je paard met graasmasker al een uur staat te mokken bij de poort en er niet blij uit ziet

.
Dan breekt je hart toch bijna

.
Hilde doet dat ook als ik ze met masker op gras zet. Elke keer als ze iemand ziet boos staan mokken alsof ze daar al uren staat zonder eten. Helaas heeft ze pech dat ik ze ook door het raam kan zien en dus ook zie dat ze gewoon gaat grazen als er niemand is… dramaqueen

Ik heb er hier ook zo 1 staan. Zoooo zielig dat ze is met d'r masker. Meteen bij het hek staan en hinniken. Ook altijd mokken als ze hem weer om moet. Bij haar voel ik me altijd een mega beul. Die andere niet, die wacht net lang genoeg om hem om te doen voor ze weer opzoek gaat naar eten.
Kleine overwinning voor me trouwens. Ik heb een kortere singel kunnen kopen. 10cm voelt ineens als heeel veel.