[INFO] paarden met overgewicht

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linda2008

Berichten: 4269
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 19:14

Poekkie schreef:
linda2008 schreef:
Zijn er ook ervaringen met Pavo Inshape? Dat word in het vitaminekorrel-topic voorgesteld... Wat mij wel prettig lijkt is dat het een muesli is waarvan je iets meer moet voeren. Anderzijds zit er veel eiwit in... iemand enig idee?


Dat voer ik aan mijn haflinger. Die staat wel hard in het werk. Maar ziet er met dit voer prima uit, prachtig in de spieren en met appeltjes in de vacht. Ik voer een beetje equifirst booster mix ook bij na het werk maar denk niet dat dat veel verschil maakt.

Tegenhanger van de inshape die vrijwel equivalent is is de cavalor silhouette trouwens, maar net waar je aan geraakt.


Bedankt voor deze toevoeging want ik ben de hele omgeving afgereden maar nergens Pavo Inshape te vinden. Cavalor Silhouette wel gelukkig dus daar ga ik nu toch eens op overstappen :j ik vind het prettig om toch een (ongeveer) kwart schep van iets te kunnen voeren dus ik ben hier tot nu toe blij mee :) en volgende week komen ze ander (armer) hooi brengen dus ik heb goede hoop ;)

Overigens reageer ik niet overal op omdat ik van ppid en dergelijke echt geen verstand heb, maar ik vind het wel reuze interessant om te lezen allemaal :j

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 20:24

Iemand enig idee of het volgende kan:
In het begin (eerste week), gaf ik 2x daags 1 schepje gluco balance en na die eerste week netjes 1 schepje per dag gaan geven. Na die eerste week merkte ik qua manenkam en opgeblazen buik een enorm verschil. echter was dit maar van korte duur. Zou ik kunnen kijken hoe ze het bijv doet op 1,5 schepje per dag?

En als ik een stopweek houd over een aantal weken zoals wordt aangeraden. Begin ik dan in die eerste nieuwe week weer met 2x daags 1 schepje? Of dan gewoon 1 schepje per dag

Jets

Berichten: 3561
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 22:44

Heb even een rantsoen berekening gemaakt met ons nieuw geteste hooi. Had een uitgebreide analyse gedaan incl mineralen en sporenelementen om te zien of de balancer goed aansluit. Dit is het laatste analyse van het hooi van afgelopen jaar. Over 6 weken kunnen we het hooi van dit jaar analyseren. Het komt mooi uit, alleen het eiwit wat te hoog. Nu moet ik zeggen dat ik het al een aantal keer heb laten testen en nogal schommelt per baaltje, dus dat vind ik niet zo heel spannend. Verder geen tekorten of toxische overschotten.

Dit is ons rantsoen met 6 kg hooi, 2 kg gerste stro, 500 gram fiberforce, 50 gram nutri support en Arti Matrix voor haar artrose.

Afbeelding

Daarnaast wel de moeilijkheid dat je in theorie natuurlijk heel mooi kan berekenen hoeveel ze nodig heeft, maar in de praktijk is dat hier wat lastiger. Ze staat op een pp waar voor de nacht onbeperkt hooi is uit slowfeeders, daarom heeft ze dan een ThinLine graasmasker om. Ze is hierdoor echt al wel kilo’s kwijt, maar nog lang niet genoeg en we blijven een beetje hangen op dit gewicht. Apart zetten kan niet, dan wordt ze te onrustig wat weer slecht is voor haar been. Zal binnenkort eens een nieuwe foto maken ter vergelijking. We zijn nu ook begonnen met werken aan de hand onder begeleiding ivm haar blessure, ben benieuwd of dit nog wat toevoegt.

November - juni
Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7376
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [INFO] paarden met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 22:52

Al wel heel wat verschil hoor! Ik gok dat - in de huidige setting zonder optie om te werken - dat wel ongeveer het best haalbare zal zijn :)

Veulen84

Berichten: 10886
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 23:49

Kirania schreef:
Daihyo, klopt. Pssm1 heeft ze niet, maar heb de PSSM2 test nooit gedaan omdat ze totaal niet leek op alle andere 'lijders' zeg maar. Ze begint niet te bibberen, krijgt geen spiertrillingen. Maar had wel erg vaak koliek en heeft een heftige bloedwormbesmetting gehad en de zwaarste graad aan glandulaire maagzweren. Haar maag is extreem gevoelig sinds de bloedwormen en haar darmen zijn precies echt kaduuk. Ze doet het ook niet goed op alle probiotica of eiwitten... Vreemd genoeg heel goed op dingen als Ekygard (maar na 2 weken is het effect voorbij) en darmsupplementen waar extra eiwit in zit en aminozuren. Op vitaminebrokken heeft ze niet genoeg, zeg maar. Ik zou een moord plegen voor digestive EQ van Australië, maar dat shippen ze dus niet meer naar BE. Daar heeft ze wel erg goed op gestaan, was een soort darmregulator met eiwitten, aminozuren en een hoop vitaminen die blijkbaar wel goed deden. Nooit een goed equivalent gevonden hier. Op PPID zijn ze beiden vaker getest geweest maar noppes. IR evenzeer. Bloed is ondertussen ieder jaar twee keer minstens nagekeken. Je wilt mijn rekeningen niet zien, dan val je achterover := Ze had dit jaar wel een jakobskruidvergiftiging (mild) en slechte leverwaarden, maar voor de rest is haar bloed ok. In het voorjaar is ze overigens ook genezen van een buikvliesontsteking die ze kreeg van het biopt. Taaie meid, dat is ze wel _O-


Eerlijk, wat je zegt is compleet logisch opvolgend op elkaar allemaal. Kapotte darmen en een gevoelige maag maken dat de eiwitten slechter verteerd worden. Immers de omzeting van eiwitten naar aminozuren gebeurt in de darm onder invloed van maagzuur. Eiwit dat niet in de dunne darm kan worden verteerd, wordt in de dikke darm verder afgebroken of omgezet door bacteriën. Minder eiwitten betekend ook minder enzymen, want enzymen zijn eiwitten. Maar ook minder herstel van het lichaam, minder energie en nog een paar 100 andere dingen die logisch zijn.

Niet percee dat eiwitten de oplossing voor alles zijn, maar het is echt wel logisch dat je paard beter reageert op hogere hoeveelheden eiwitten incombinatie met aminozuren. Vooral omdat aminozuren makkelijk opgenomen worden dan eiwitten zelf.
Heb je myostem mass of aminotop geprobeerd? Dat zijn eiwitsupplementen met veel aminozuren. Ze zijn gericht op spieren, maar ze dienen een breder doel.

Jets

Berichten: 3561
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 23:59

Poekkie schreef:
Al wel heel wat verschil hoor! Ik gok dat - in de huidige setting zonder optie om te werken - dat wel ongeveer het best haalbare zal zijn :)


Ja ik denk dat we hier stranden. Overigens doet ze wel wat hoor, maar ik kan haar niet te veel belasten en in het zweet werken. Ik probeer drie tot vier dagen per week 1 tot 1,5 uur te mennen door het bos, dit is voornamelijk stap met korte stukjes draf. Ben wel afhankelijk van of er iemand mee kan dus dit wil ook nog wel eens twee keer per week zijn. Daarnaast dan nog drie dagen drie kwartier tot een uur wandelen en soms mee aan de fiets, maar haar stap tempo fietst niet zo lekker :+ Als ik meer/langer/fanatieker bezig ga dan raakt ze helaas weer kreupel. Hierbij ga ik nu dan dus wel wat dressuurmatige oefeningen doen aan de hand, maar dit is voornamelijk gericht op het ontlasten van de voorhand.

Ik vind het lastig want ze is echt veel te dik, maar meer opties heb ik helaas niet.

Mijn ruin was ook veel te dik, daar ben ik wel fanatieker mee aan het werk gegaan. Maart/april en nu in juni. Er mag nog meer af, dus we gaan mooi verder :)

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [INFO] paarden met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 07:11

Je ziet goed verschil hoor!

Ja een pp is moeilijk inschatten. Ik ga uit van Jims portie x4. Waarbij mijn jaarling iets minder mag en de palomino iets meer. Maar gemiddeld is dat wel hetzelfde.
Leuk berekend, maar geen idee of ze dat ook eten. En gras vind ik lastig in te schatten qua kilo’s. Maar ze zien er alle 4 goed uit, dus dat is ook een goede graadmeter :D

Ellen1983

Berichten: 106
Geregistreerd: 18-03-18

Re: [INFO] paarden met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 07:32

Hallo, ik heb gisteren het graasmasker ontvangen.
Even aangedaan, en hij had direct door hoe hij ermee om moest gaan.
Hij heeft hem een kwartiertje ongeveer aangehad terwijl ik bleef kijken, maar ik heb het nog niet aangedurfd om hem direct een ganse nacht aan te laten. Vandaag kan ik hem terug aan gaan doen en enkele uren 'toezicht' houden.
Vanaf wanneer kan ik hem dag en nacht aanhouden?
En houden jullie rekening met de fructaanindex om hem aan te doen (ik heb de app op mijn gsm)?
Het gaat nu de komende week heel veel regenen en de index staat redelijk laag.
Maar pony staat veel te dik en de hoefsmid zei dat ik moest opletten voor hoefbevangenheid.
Hopelijk kunnen jullie me wat wijzer maken.
Groetjes!

marianvh

Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-21
Woonplaats: WAARDENBURG

Re: [INFO] paarden met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 07:41

sorry weet ik niet ik zou het masker de hele dag omhoude

Poekkie

Berichten: 7376
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [INFO] paarden met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 08:32

Als hij er mee kan eten, zou ik ook stemmen voor direct aan laten.

Wel oppassen voor schuurplekjes. Eventueel zijn er goedkoop halsterbontjes te vinden, goede ervaring mee.

linda2008

Berichten: 4269
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [INFO] paarden met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 08:38

Jets, oh nu herken ik jou pas :P haha! Maar je ziet wel echt goed verschil hoor, goed bezig :j

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 08:45

Ellen1983 schreef:
Hallo, ik heb gisteren het graasmasker ontvangen.
Even aangedaan, en hij had direct door hoe hij ermee om moest gaan.
Hij heeft hem een kwartiertje ongeveer aangehad terwijl ik bleef kijken, maar ik heb het nog niet aangedurfd om hem direct een ganse nacht aan te laten. Vandaag kan ik hem terug aan gaan doen en enkele uren 'toezicht' houden.
Vanaf wanneer kan ik hem dag en nacht aanhouden?
En houden jullie rekening met de fructaanindex om hem aan te doen (ik heb de app op mijn gsm)?
Het gaat nu de komende week heel veel regenen en de index staat redelijk laag.
Maar pony staat veel te dik en de hoefsmid zei dat ik moest opletten voor hoefbevangenheid.
Hopelijk kunnen jullie me wat wijzer maken.
Groetjes!


Wij houden zeker rekening met het fructaan, hier ook dmv de app. Fructaan te hoog = dagje paddock

Ellen1983

Berichten: 106
Geregistreerd: 18-03-18

Re: [INFO] paarden met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 08:49

Ik ben onderweg naar de weide om het masker te gaan aan doen. Ik werk niet op woensdagen, dus ik kan af en toe wel passeren om te checken.
:)

Veulen84

Berichten: 10886
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:49

Ellen1983 schreef:
Hallo, ik heb gisteren het graasmasker ontvangen.
Even aangedaan, en hij had direct door hoe hij ermee om moest gaan.
Hij heeft hem een kwartiertje ongeveer aangehad terwijl ik bleef kijken, maar ik heb het nog niet aangedurfd om hem direct een ganse nacht aan te laten. Vandaag kan ik hem terug aan gaan doen en enkele uren 'toezicht' houden.
Vanaf wanneer kan ik hem dag en nacht aanhouden?
En houden jullie rekening met de fructaanindex om hem aan te doen (ik heb de app op mijn gsm)?
Het gaat nu de komende week heel veel regenen en de index staat redelijk laag.
Maar pony staat veel te dik en de hoefsmid zei dat ik moest opletten voor hoefbevangenheid.
Hopelijk kunnen jullie me wat wijzer maken.
Groetjes!


Meestal is het verstandig om ze de hele dag om te houden en niet af en toe af te doen. Wanneer hij af gaat en ze staan op het gras dan gaan ze compensatie eten. Dan kunnen ze in een paar uur wel 2x zoveel eten als ze normaal al doen. Dus op als ze op de wei staan en af als ze er af gaan.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:35

Jets, vind dit al een heel mooi resultaat, daar bleef mijn merrie zonder veel extra sport ook steken :j

Hier wordt het fructaan ook in het oog gehouden en gaan ze in het voor en najaar van het gras af als het fructaan te hoog is.

Veulen84, die twee supplementen klinken goed - ik ga eens zien wat het beste te proberen nadat de Vitella op is. Het is inderdaad sinds de bloedwormen bergaf gegaan.
Goed om te horen dat de trial and error toch wel iets heeft gediend met de eiwitten. Je word nogal voor gek verklaard als je je dikke paard eiwitten toestopt. Maar zoals je zegt doet ze het heel goed op zulke supplementen, of voor de darm, of voor de spieren.

Ninx

Berichten: 14576
Geregistreerd: 19-07-05

Re: [INFO] paarden met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:49

Voor paarden die wel continue maagvulling nodig hebben maar toch heel snel te dik worden, uiteindelijk is dit dus mijn oplossing gebleken:
https://www.vhproducts.eu/feedingmaster

Ik heb het volgens mij al eens eerder gedeeld, maar ik ben gewoon zo ontzettend blij. Voor het eerst in jaren, ondanks eindeloos veel beweging, maskers, netten van 2x2, gerstestro & graszaadhooi, supplementen en geanalyseerd hooi zijn ze nu eindelijk op gewicht.
En ze hebben geen stress rond eten, rond de 200x per etmaal komt er een plukje....

Mijn merrie stond wegens omstandigheden stil en ook zij ziet er keurig uit.... gewoon perfect op gewicht.
Mijn ruin bleef altijd mollig, en ik heb letterlijke 1000-en kilometers afgelegd. Nu is hij op gewicht met gewone inspanning.

Wilde het toch nog eens delen, want ik ken de frustratie..... na 10 jaar worstelen ben ik dus echt erg opgelucht.

Veulen84

Berichten: 10886
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 14:20

Kirania schreef:
Veulen84, die twee supplementen klinken goed - ik ga eens zien wat het beste te proberen nadat de Vitella op is. Het is inderdaad sinds de bloedwormen bergaf gegaan.
Goed om te horen dat de trial and error toch wel iets heeft gediend met de eiwitten. Je word nogal voor gek verklaard als je je dikke paard eiwitten toestopt. Maar zoals je zegt doet ze het heel goed op zulke supplementen, of voor de darm, of voor de spieren.


Eiwitten helpen ook tegen het hongergevoel. Dus als je eiwitten minder goed verteerd heb je meer honger...


Ninx schreef:
Voor paarden die wel continue maagvulling nodig hebben maar toch heel snel te dik worden, uiteindelijk is dit dus mijn oplossing gebleken:
https://www.vhproducts.eu/feedingmaster

Ik heb het volgens mij al eens eerder gedeeld, maar ik ben gewoon zo ontzettend blij. Voor het eerst in jaren, ondanks eindeloos veel beweging, maskers, netten van 2x2, gerstestro & graszaadhooi, supplementen en geanalyseerd hooi zijn ze nu eindelijk op gewicht.
En ze hebben geen stress rond eten, rond de 200x per etmaal komt er een plukje....

Mijn merrie stond wegens omstandigheden stil en ook zij ziet er keurig uit.... gewoon perfect op gewicht.
Mijn ruin bleef altijd mollig, en ik heb letterlijke 1000-en kilometers afgelegd. Nu is hij op gewicht met gewone inspanning.

Wilde het toch nog eens delen, want ik ken de frustratie..... na 10 jaar worstelen ben ik dus echt erg opgelucht.


Ik vind dit wel echt zo'n gaaf systeem... Maar dat geld |(

Ninx

Berichten: 14576
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 14:48

Veulen84 schreef:
Ninx schreef:
Voor paarden die wel continue maagvulling nodig hebben maar toch heel snel te dik worden, uiteindelijk is dit dus mijn oplossing gebleken:
https://www.vhproducts.eu/feedingmaster

Ik heb het volgens mij al eens eerder gedeeld, maar ik ben gewoon zo ontzettend blij. Voor het eerst in jaren, ondanks eindeloos veel beweging, maskers, netten van 2x2, gerstestro & graszaadhooi, supplementen en geanalyseerd hooi zijn ze nu eindelijk op gewicht.
En ze hebben geen stress rond eten, rond de 200x per etmaal komt er een plukje....

Mijn merrie stond wegens omstandigheden stil en ook zij ziet er keurig uit.... gewoon perfect op gewicht.
Mijn ruin bleef altijd mollig, en ik heb letterlijke 1000-en kilometers afgelegd. Nu is hij op gewicht met gewone inspanning.

Wilde het toch nog eens delen, want ik ken de frustratie..... na 10 jaar worstelen ben ik dus echt erg opgelucht.


Ik vind dit wel echt zo'n gaaf systeem... Maar dat geld |(


Ja, ik moest ook wel even slikken toen ik afrekende....
Maar anderzijds was het enige vergelijkbare product, dat minder fijn af te stellen is, 3x zo duur.

Ik heb gewoon afgewogen wat al dat heen en weer rijden voor extra voerbeurten, de stress van een paard dat niet lekker is, de frustratie van een paard dat maar dik blijft en de dierenartskosten mij 'kostten'... in tijd, geld en energie.
En toen heb ik de knoop doorgehakt. Vond het wel spannend, dus heb eerst nog uitgebreid gebeld met iemand die ze al langer gebruikte... en toen durfde ik het wel aan.

Het geeft me zoveel rust.

Wie weet wie er nog meer mee geholpen zijn....

Saaams

Berichten: 13323
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:44

Ik ben echt zo blij om te zien hoe die van mij verbeterd. Enkel met behulp van het graasmasker.
Ze wordt ook steeds beter in haar lijf. (Si artrose)
Heb ik het gevoel. Alsof ze makkelijker met haar ongemakken weg komt, meer spierkracht.

En ze wordt zoveel chiquer. Gewoon een mooie “sport” pony ipv oliebol.

Afbeelding


Wanneer je tong niet door t gaatje past :+
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:00

Wat een mooi systeem Ninx! Kan zoiets ook buiten staan of alleen overdekt in stal?

Hier gaat het wel echt goed met afvallen. Ik vind we nog weinig verschil aan te zien, maar het meetlint en de singel geven wel duidelijk verschil aan. Zal van de week weer eens een goede foto maken.

Zoals het hoort bij dames is mijn hele clubje gezellig op dieet, maar ik had van de andere dames nog geen foto’s geplaatst.
Deze staat nu met een peesblessure, dus dat helpt niet echt zeg maar :=
Afbeelding

En de 2 jarige is ook wel een beetje mollig := foto van begin deze maand toen ze hier net was
Afbeelding

Alleen de ruin hier is goed op gewicht momenteel.

Ik las wat pagina’s terug wat over de inshape. Wat is volgens jullie het voordeel hiervan ten opzichte van een vitamine brokje?

Poekkie

Berichten: 7376
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [INFO] paarden met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 23:13

Hahaha saams, die tong _O- _O-

Voordeel inshape tov vitaminebrokje zijn de eiwitten. Zeker voor een paard in het werk zou ik die bijgeven zodat ze wel voldoende bouwstoffen hebben om spieren te ontwikkelen.

linda2008

Berichten: 4269
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 08:26

Saams, die tong _O-

Ninx, prachtig systeem! Zeker voor de nachten op stal... laat ie nou gewoon het plateau zakken als ze niet meer mogen eten? Raken ze daar niet van gefrustreerd? En hoe zit het met de tanden? Want het is wel een metaal rooster zo te zien?

Poekkie, en voordeel vind ik ook dat ze er iets meer van krijgen. Die van mij krijgt nu 2x 340 gram (iets meer dan een kwart voerschep) terwijl ze van vitaminekorrel maar 40/80 gram ofzo per dag mogen. De Cavalor Silhouette word hier in ieder geval goed gegeten dus de eerste dag is goed bevallen :j

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 08:30

Mooi systeem inderdaad. Maar ik heb geen idee hoe ik dat op een PP met 4 paarden zou moeten doen. Dat ga je niet met 1 exemplaar redden en dan wordt het wel een heel kostbaar plaatje :=
De Cavalor Silhouette heb ik ook een tijd terug geprobeerd, toen hij nog in het werk stond. Ik had alleen gemist dat er luzerne in zat, dus hij begon prompt weer met schuren :\
Ik heb nog even naar de InShape gekeken. Inderdaad vergelijkbaar, maar ook luzerne.
Als wij weer terug gaan in het werk, bestel ik de oude vertrouwde lijnzaadbrokjes wel weer denk ik :D

Ninx

Berichten: 14576
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 08:41

linda2008 schreef:
Saams, die tong _O-

Ninx, prachtig systeem! Zeker voor de nachten op stal... laat ie nou gewoon het plateau zakken als ze niet meer mogen eten? Raken ze daar niet van gefrustreerd? En hoe zit het met de tanden? Want het is wel een metaal rooster zo te zien?


[VS] Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

In dit topic staan het e.e.a. Uiteraard ook op de website zelf.

Zelf heb ik ze buiten onder een luifel, mijn paarden staan 24/7 buiten. Maar hij gaat nieuwe modellen ontwikkelen op zonnepanelen, met luifel die je dus gewoon ergens buiten kunt neerzetten.

Nee, ze vinden juist rust omdat ze zo ontzettend vaak eten aangeboden krijgen.... het lijkt daardoor het meest op grazen... hapje/ stapje. Ze lopen ook gewoon weg of gaan spelen/ slapen.... Ze weten op een gegeven moment dat er altijd eten zal zijn, en dus is er veel minder onrust. Er zijn immers geen voermomenten meer.

Ze eten tussen de spijlen, met hun lippen pakken ze het hooi. Ze raken de spijlen eigenlijk nooit. Ik heb een filmpje van mijn pony op hun website staan, daar ziet je hoe ze dat doen.

MarjanB

Berichten: 16640
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] paarden met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:03

Hahaha Saams die van mij deed dat gister ook maar kreeg het niet op de foto :')

Ze is nu eindelijk niet meer stijf of gevoelig en kan nu weer fijn rijden :) manenkam is zachter en ze lijkt al echt wat afgevallen. Zal eerdaags even een nieuwe foto maken.

D’r thinline is nog steeds niet gehaat en ze vreet er prima mee

Afbeelding