Spenk schreef:Wat je wel kunt doen en zeker als je paard afvallen moet je hooi steeds laten testen anders heb je nog compleet geen idee wat er in zit. En daar pas je je vitamine brokje op aan
Ja dat gaan we sowieso doen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kirania schreef:Heeft iemand nog problemen met sporten met hun dikkerd? Mijn merrie was heel goed op weg maar is razend gevoelig op grind en stenen, zowat 70 procent van de wegen hier. Mijn hoefschoenen vooraan passen toch echt niet meer, veel te klein en schuurplekken... Haar hoefballen zijn helemaal kaal en roze!
Nog tips hiervoor? Ik heb een minipiste maar ze zou natuurlijk best kilometers maken naast dressuur. Ik denk aan nieuwe scootboots te bestellen ipv. Floating boots. Die heeft ze al voor achteraan.
Daihyo schreef:Ik heb gisteren wat rantsoenberekeningen gemaakt voor mijn haflinger met Marstall Force, Vitalbix DC Timothy, Agrobs, Höveler en Pavo Vital. Interesse om deze eens te zien? Best leuk om ze naast elkaar te leggen en te kijken wat bij het ruwvoer past.
Daihyo schreef:Linda: spannend van de biopt! Hebben ze wel een idee of geen idee en daarom de biopt?
linda2008 schreef:Zijn er ook ervaringen met Pavo Inshape? Dat word in het vitaminekorrel-topic voorgesteld... Wat mij wel prettig lijkt is dat het een muesli is waarvan je iets meer moet voeren. Anderzijds zit er veel eiwit in... iemand enig idee?
Kirania schreef:Op Pavo vital schuren ze hier ook beduidend meer, maar op pure luzerne van agrobs dan weer niet. Soms begrijp ik er niets van![]()
Ze staan op strookbegrazing en ik heb geen idee wat er in het gras hier zit of de bodem, maar nu inmiddels drie jaar onbemest. Er gaat compost op sinds dit jaar in het najaar. Ze doen het op deze weide wel iets "slechter", als in, mijn merrie valt sneller in en valt ook sneller af (bij haar twee verschillende problemen, het is een raadsel waarom ze zo vaak invalt aan de flanken). Op de kleine, jonge weide die vorig jaar bemest is geweest groeien ze tot zeppelins, zelfs op strookbegrazing. Zout geef ik nog niet bij, enkel in een liksteen. Misschien zijn elektrolyten een idee? In welke vorm geef jij extra zout?
[ [url=m/rNSP5j.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nog tips voor een euh... tongewelfbuik? Zag net dat ze wat vochtophoping had op de plek voor de singel van gisteren. Heb een anatomische banaansingel.