Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jeika schreef:weet iemand misschien dingen die ik kan doen met m’n pony om hem te helpen afvallen, behalve longeren? Omdat hij zo jong is doe ik dat eigenlijk maximaal 3, soms 4 keer per week en dan licht, zonder bijzet en niet te lang achter elkaar. Ik heb nog geen zadel dus rijden kan nog niet. Is wandelen een idee? Of moet je dan echt kilometers gaan lopen voordat het effect heeft
Xritt schreef:Wat een fijn topic. Hebben jullie ook tips voor voer waar weinig zetmeel, suikers en luzerne in dit. Liefst helemaal zonder Luzerne?
Beckie schreef:ik zelf denk dat dit zeker kan.. heb dit vaker gelezen namelijk dat dat een reactie is bij sommige paarden. Dat een klein beetje luzerne dan al echt zorgt voor vreselijke jeuk.Goedemorgen, ik lees al een tijdje mee in dit topic omdat mijn paardje echt te dik is geworden. Inmiddels ben ik van stal veranderd en is ze overgegaan van onbeperkt hooi naar afgewogen porties. En gelukkig beginnen de vetophopingen langzaam te verdwijnen, we zijn er alleen nog lang niet. Ik heb het idee dat het afvallen nu wat stagneert en na veel over voer gelezen te hebben denk ik dat ik iets meer eiwitten moet voeren.
Ik heb eergisteren een zak pavo inshape gehaald, ondanks dat ik wat twijfelde over de luzerne, maar omdat verder alles erin zit leek het me heel fijn voeren.
Nu kwam ik gisteren bij m'n paard en zag dat ze onwijs geschuurd had aan haar staart en maantop. Ze schuurt wel eens vaker iets, maar nog nooit dat dan de huid ook kapot was. Nu was de huid op beide plekken echt kapot.
Nu mijn vraag, kan ze zo snel van 2x 100 gram inshape reageren op de luzerne of is het toeval?
Daihyo schreef:Die van mij schuurt al op een vitaminebrokje met luzerne.
Simpelste check is stoppen met het voer en kijken wat er gebeurt.
Saaams schreef:Zou kunnen. Voer je normaal gesproken lucerne vrij?
Die van mij.. bomproof en steady werd een enorme rilkip op de pavo inshape.
Die kan overigens wel tegen lucerne en met de care4life nooit last gehad.