Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hinke schreef:Mystictinker:grasbrokken, wat zijn dat?
Citaat:Als enige brok in het hele EquiFyt voedergamma hebben we bewust gekozen voor een 100% zuiver natuurproduct. Deze structuurrijke kruidenbrok (18 mm) is zeer geschikt voor elk paardentype door zijn laag eiwitgehalte (8.7%) en hoog gehalte aan ruwe celstof (+30%). Meer dan 65 grassoorten en kruiden maken van deze ongeëvenaarde kruidenbrok een opwaardering en ideale aanvulling voor elk voederrantsoen.
Belangrijkste voordelen van Equi Herbs ter aanvulling van hooi en stro: schimmelvrij - stofvrij - laag eiwitgehalte - constant, kwalitatief hoogwaardig ruwvoeder - grote variatie aan grassen en kruiden.
VOEDERMIDDELEN
Beemlangbloem, Goudhaver, Kropaar, Kamgras, Rietzwenkgras, Ruwbeemd, Timothee, Veldbeemd, Witbol, Italiaans Raai, Cichorei Wild, Dagkoekoeksbloem, Duizendblad, Goudsbloem, Klaver lucerne, Klaver wit, Kaasjeskruid, Wilde korenbloem, Wilde Margriet, Mariadistel, Wilde Peen, Wikken, ….
MINERALEN E.A. NUTRIËNTEN
Equi Herbs is rijk aan hoogwaardige natuurlijke voedingstoffen, mineralen, spoorelementen, zoals …
Calcium
Koper
Mangaan
B-Carotin
0.49%
4.93 mg/kg
100 mg/kg
70 mg/kg
Fosfor
IJzer
Zink
0.25%
1304 mg/kg
23 mg/kg
jomaro schreef:* Hinke
Mooie haflinger en in mijn ogen niet te dik. Maar als ik zo naar de wei kijk en dan nog de berg hooi die er ligt dan kan ik mij wel voorstellen dat er een te dikke haflinger gaat komen. Ze zijn zo heerlijk gevoelig voor het vele eten. En nodig hebben ze het zeker niet. Mijn haflinger staat nu op een postzegelstukje wei. Bijna geen gras en krijg dus hooi. Maar die is dan ook echt te dik, en heeft problemen met bewegen. En bij twijfels over de dikte van je paardje, ga naar een weegbrug en dan weet je echt wat ze wegenBij een keuring is het weer hoe de jury een haflinger wil zien, breed stevig of juist het slanke type.
angelax schreef:ja oke, dat probleem heb ik dus ook in de winter.
wat krijgt hij te eten?
Hinke schreef:Ja maar in de winter heb je ook weer het voordeel dat er weinig gras staat, dus daar zullen ze dan niet meer van groeien. Of staat je fjord niet in de wei?
Kun je geen lange buitenritten met je fjord maken? Als je een buitenrit maakt, ben je zo 2 of 3 uur weg, daar slankt ze zeker weten van af.