Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:11

Stamper schreef:
Ben vandaag begonnen met de lijnzaad olie en de gluco balance.
Twijfel alleen nog even hoe ik dat het beste kan doen, ben nu bang dat de poeder blijft plakken in de bakjes.

Heb er eerst daily complete in gedaan,toen de poeder en toen de lijnzaadolie. Iemand andere idee of wat beter werkt? Zet altijd namelijk bakjes weg voor bijna ruim een week... :oo

Ik heb ook de gluco balance besteld, Nayeli begint vouwen in de manenkam te krijgen en behoorlijk wat vetopslag :(
Wat ik altijd doe met poedertjes: eerst de brokjes en de marstall faser light in de bakjes, dan de poeder, goed mengen, dan de olie en dan nog eens goed mengen. Werkt super +:)+

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:16

NRJ schreef:
Stamper schreef:
Twijfel alleen nog even hoe ik dat het beste kan doen, ben nu bang dat de poeder blijft plakken in de bakjes.

Heb er eerst daily complete in gedaan,toen de poeder en toen de lijnzaadolie. Iemand andere idee of wat beter werkt? Zet altijd namelijk bakjes weg voor bijna ruim een week... :oo

Ik heb ook de gluco balance besteld, Nayeli begint vouwen in de manenkam te krijgen en behoorlijk wat vetopslag :(
Wat ik altijd doe met poedertjes: eerst de brokjes en de marstall faser light in de bakjes, dan de poeder, goed mengen, dan de olie en dan nog eens goed mengen. Werkt super +:)+

Thanks ga het eens proberen.
Morgen maar even kijken of err iets in de bakjes is overgebleven. Anders is het ook zonde natuurlijk.

meiske1577

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:23

Kan je dan niet beter lijnzaadbrokjes of vlokken gebruiken? Of olie er pas bij het voeren overheen doen?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:27

Stamper schreef:

Gatver, wordt dat niet ranzig? Ik zet ook voor de hele week klaar (28 bakjes) maar dat zijn de droge dingen. De natte/vette troep meng ik per dag en gaat in andere, kleinere bakjes.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:42

meiske1577 schreef:
Kan je dan niet beter lijnzaadbrokjes of vlokken gebruiken? Of olie er pas bij het voeren overheen doen?

Is geen optie.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 06:34

Even een vraag waar iemand in dit topic wellicht een antwoord op heeft.

Ik heb op voervergelijk de daily complete en de active plus vergeleken met elkaar. Nu zag ik dat er ingrediënten in de dc zitten die niet in de active plus zitten. Hoe kan dat? Active plus bevat toch daily complete brokjes? Dan zouden die ingrediënten er toch in moeten zitten? :o?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 08:10

dat is apart ja meiske. Maar nu klopt Voervergelijk ook niet altijd 100% dus daar kan het ook aan liggen. Ik zou even kijken op de vitalbix site zelf.

Ik ga overigens over op ander voer miv morgen (hoop dat het vandaag binnenkomt) Mijn pony blijft toch nog wat klachten houden en jeuk en ik wil eens gaan proberen hoe hij het gaat doen op luzerne vrij voer.
Ik ga over op de Victorious Secret200 via Pure Paardenvoeding waar ik mega goed geholpen ben met al mijn vragen. Echt top.
Nu hopen dat ponylief het ook gaat vreten :Y) :Y) :Y)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:25

IngridM schreef:
dat is apart ja meiske. Maar nu klopt Voervergelijk ook niet altijd 100% dus daar kan het ook aan liggen. Ik zou even kijken op de vitalbix site zelf.

Ik ga overigens over op ander voer miv morgen (hoop dat het vandaag binnenkomt) Mijn pony blijft toch nog wat klachten houden en jeuk en ik wil eens gaan proberen hoe hij het gaat doen op luzerne vrij voer.
Ik ga over op de Victorious Secret200 via Pure Paardenvoeding waar ik mega goed geholpen ben met al mijn vragen. Echt top.
Nu hopen dat ponylief het ook gaat vreten :Y) :Y) :Y)

Succes. Ben ertg benieuwd,mijn paard eet puur paardenvoer helaas niet. :(

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:31

ja ben ook erg benieuwd. Las al dat de VS200 niet zo geweldig wordt gegeten dus even afwachten, mijn shet is nogal kieskeurig haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:48

Ik val hier ook even binnen, ik ben er zo goed als zeker van dat ik Vitalbix ga proberen voor mijn 2 "oudjes" maar nu zat ik te kijken om te bestellen. Waar bestellen jullie? Via vitalbix zelf of via purepaardenvoeding of misschien nog ergens anders? En hoe zit het met de leveringstermijn, iemand een idee naar België?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:50

Normaal via hun zelf. Maar hier in de omgeving is een verkooppunt gekomen! Anders als ik bestelde, had ik het de volgende dag in huis.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:50

Mensen bekend hier met graszaadhooi en paarden met overgewicht?

HarmonieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 23:49

Ik ken een aantal mensen die graszaadhooi voeren bij paarden met HB en/of overgewicht. Zelf heb ik de keuze gemaakt voor een andere (groffere, armere) kwaliteit weidehooi.
Ik zou het even overleggen met de hooiboer/leverancier welke kwaliteiten hooi ze hebben mocht je het overwegen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 00:36

[***] schreef:
Ik val hier ook even binnen, ik ben er zo goed als zeker van dat ik Vitalbix ga proberen voor mijn 2 "oudjes" maar nu zat ik te kijken om te bestellen. Waar bestellen jullie? Via vitalbix zelf of via purepaardenvoeding of misschien nog ergens anders? En hoe zit het met de leveringstermijn, iemand een idee naar België?

Belgie weet ik niet. Maar ik had de eerste in een winkel meegenomen buiten onze regio. Daarna via vitalbix zelf. Bij een bepaald bedrag was het gratis verzenden, dus heb ik 2 zakken genomen en was er de volgende dag al. In Nederland, dat wel.

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 01:04

meiske1577 schreef:

Ik heb op voervergelijk de daily complete en de active plus vergeleken met elkaar. Nu zag ik dat er ingrediënten in de dc zitten die niet in de active plus zitten. Hoe kan dat? Active plus bevat toch daily complete brokjes? Dan zouden die ingrediënten er toch in moeten zitten? :o?

Er zou idd DC moeten zitten in de Active+, al moet ik heel eerlijk bekennen (ik heb beide gevoerd) en vind geen zelfde DC brokje terug in de muesli, alleen eentje die lichter is van kleur, wat ik ook altijd al vreemd vond.

Ik ben ondertussen ongeveer 1,5 week over op de balancer pro van je paard gezond en fit en merk nu al een inmens verschil met mijn paard, in positieve zin. Ik heb ook een oudje van 25 (fjord), maar word nog 5/6 keer per week gereden en is nog heel fit. Zijn vacht is nog nooit zo glanzend, egaal, zacht geweest, hij krijgt een wat donkerdere tint, zijn zwarte haren bij zijn benen worden weer zwart, zijn bovenlijn verbeterd en hij is weer de rust zelfe op buitenrit. Kortom ben ik toch wel helemaal om tot nu toe.. en had niet verwacht zo snel (eigenlijk uberhaupt) verschil te merken.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:29

kverhage schreef:
meiske1577 schreef:

Er zou idd DC moeten zitten in de Active+, al moet ik heel eerlijk bekennen (ik heb beide gevoerd) en vind geen zelfde DC brokje terug in de muesli, alleen eentje die lichter is van kleur, wat ik ook altijd al vreemd vond.

Ik ben ondertussen ongeveer 1,5 week over op de balancer pro van je paard gezond en fit en merk nu al een inmens verschil met mijn paard, in positieve zin. Ik heb ook een oudje van 25 (fjord), maar word nog 5/6 keer per week gereden en is nog heel fit. Zijn vacht is nog nooit zo glanzend, egaal, zacht geweest, hij krijgt een wat donkerdere tint, zijn zwarte haren bij zijn benen worden weer zwart, zijn bovenlijn verbeterd en hij is weer de rust zelfe op buitenrit. Kortom ben ik toch wel helemaal om tot nu toe.. en had niet verwacht zo snel (eigenlijk uberhaupt) verschil te merken.

Ik heb er naar gekeken ja, maar wat een belachelijke hoge prijzen zeg! :\

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:15

Helemaal waar van de prijzen. Bij mij scheelt het wel dat er in de pro een hele hoge dosering Vit E inzit, waardoor ik dat niet meer los hoef bij te voeren, ik hoef het niet meer te mengen want hij eet dit ook zo op, al geef ik nu nog een handje agrobs alpengrun muesli bij voor de lekker, maar met zo'n zak doe ik heeeeeel lang. Ook was ik aan het zoeken om wat bij te voeren, ivm zijn bovenlijn die wat schraal werd (hij heeft onbeperkt ruwvoer), maar wou toch eerst dit nog proberen. Wat lijkt te werken!! Dus dat scheelt ook weer in kosten voor mij. Maar het blijven inderdaad hoge prijzen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:09

Je paard gezond en fit balancer vind ik ook erg duur. Ze zeggen dat je een paard van 500kg 200gr per dag moet geven. Dan gaat het bij ons wel erg hard met 2 van ong 500kg, 1 van 440kg en 1 van 160kg.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:29

Slim en snel verdiend zo!

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:32

Dan gaat het inderdaad heel hard, de vitalbix was dan ook echt een stuk goedkoper. Helemaal met de balancer pro die ik nu voer, voer je 500 gr per dag. Maar voor mij is het dubbel en dwars waard als ik zie hoe hij op knapt en eindelijk ze eten met smaak op eet :D

Al blijf ik in de winter denk ik wel de lijnzaadolie van vitalbix voeren, vond die erg fijn met de vit E voor de verhoudingen en het pompje was makkelijk. De slobber vond ik ook altijd fijn en at mijn paard met smaak, al kreeg hij daar ook wel snel veel energie van

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:18

Het pompje van Feral vind ik juist een crime. Hij pompt veel te veel in één keer.

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:37

Koper schreef:
Het pompje van Feral vind ik juist een crime. Hij pompt veel te veel in één keer.

Het is toch gewoon 30 ml per pompje?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:43

Ja. Dat is wat ze per dag krijgen. Niet per keer. 15ml per pompje zou veel handiger zijn.

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:47

Ah oke. Ik gaf hem gewoon altijd 1 pompje door de slobber dus was voor mij ideaal :D

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:21

JPGEF klinkt ook wel goed.
Lees hier op bokt dat het slecht gegeten wordt.
Ik heb een mail gestuurd met voer advies en of ze proefzakjes hebben.
Die van mij eet niks.
Vitalbix lijkt enigste vitaminebrok te zijn wat ze wil eten