manzano schreef:Ik zal maar geen fotos plaatsen van die van mij
Maar ik ben me er van bewust.
Dat dus.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gladijs schreef:Beste bokkers, heeft iemand al wat meer ervaring met de Balance + muesli van Vitalbix? Ik voer het nu en het bevalt mij goed. Ik voer wel Fibre-mix van Vitalbix bij.
XladyX schreef:Gladijs schreef:Beste bokkers, heeft iemand al wat meer ervaring met de Balance + muesli van Vitalbix? Ik voer het nu en het bevalt mij goed. Ik voer wel Fibre-mix van Vitalbix bij.
Ja ik heb mijn ervaring gedeeld onderaan pagina 247 van dit topic. Ik heb het een aantal maanden gegeven aan 4 paarden (in combinatie met breed & grow voor 2 van de 4), 2 ervan gingen ineens mest eten twee weken geleden, 1 heeft heel heftige jeuk en open plekken gekregen sinds we het voeren (zit nu op speciale zalf en prednison). De andere 3 hadden ook jeuk, niet echt bij stil gestaan maar sinds we nu 1 week over zijn op ander voer en het mest eten & de lichte jeuk is meteen over. Ook is mijn wedstrijdpaard veel losser in het lijf en minder chagrijnig in de kudde geworden. Ik ben er heel erg van geschrokken, dacht dat ik echt het beste gaf met deze muesli en had niet in de gaten dat het effect zo groot was. Het verschil is echt dag en nacht sinds we afgestapt zijn van Vitalbix balance+.. ze waren wel mooi op gewicht en glommen verder. Kregen ook de afgemeten aanbevolen hoeveelheid op hun gewogen gewicht + goede kwaliteit onbeperkt hooi
Marigo schreef:Wie vindt het leuk om me te helpen puzzelen? Ik heb een uitgebreide analyse van het hooi laten doen. Het zit heel laag in bepaalde mineralen. Welke balancer zou nog echt deze tekorten goed kunnen aanvullen?
[ [url=m/2Gxii1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daihyo schreef:Hier werd het slecht gegeten, maar met mengen ging het er wel in. Je kan de Nutrimash er ook prima doorheen doen voor de smaak.
Het zet wel heel mooi aan, ik vind het een mooi product. Maar mijn haflinger vond het nogal smakeloos denk ik.
Alternatief kan de grasbrok van Hartog zijn. Zijn kleinere brokjes, ziet iets meer smaak aan door een klein beetje melasse (max 3%) en is hoger in eiwit dan de myo flakes: 13,90% ruw eiwit voor de flakes en 16,6% voor de Hartog brok. En is een stuk goedkoper![]()
Maar de toevoeging van melasse kan een keuze zijn om het niet te voeren.
Edit: suiker/zetmeel gehalte ontloopt elkaar bijna niet, ondanks de melasse. Voor de myo flakes is dit bij elkaar 9,6% en voor de hartog grasbrok 7,6%. Ondanks de melasse dus zelfs nog lager.
Hieperdi schreef:Iemand ervaring met de myo protein flakes?
Hoe wordt dit gegeten?
En hoeveel moet je ervan voeren?
Ik heb een wat kieskeurige eter. Liet in het verleden wel vaker iets staan. De greenbalance geweekt ging er met moeite in en de slueslimix ook. Nu met de nutrimash gaat t goed