Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Dat heb ik nog nooit gehoord dat het in de winter niet meer in gras zit.
Maar de meeste paarden krijgen geen gras in de winter. En ik hooi zit 85% minder.
En zover ik weet daarom de uitspraak in de winter komen ze vitamine E te kort.
DuoPenotti schreef:Dat heb ik nog nooit gehoord dat het in de winter niet meer in gras zit.
Maar de meeste paarden krijgen geen gras in de winter. En ik hooi zit 85% minder.
Daihyo schreef:DuoPenotti schreef:Dat heb ik nog nooit gehoord dat het in de winter niet meer in gras zit.
Ook niet altijd. Hangt van het maaiproces af. Grofweg gezegd: Fijn, verser en groener hooi bevat nog aardig wat vitamine E. Grof, geel en oud hooi veel minder.
In Luzerne zit ook relatief veel vitamine E. En zonnebloemolie ook. Maar hoeveel je daar van mag geven zou ik even op moeten zoeken. Maar met het jaarrond op het gras, zou er ook nog genoeg binnen moeten komen. Zeker als het groen gras is en niet droog, oud en geel.
Ik zij de spieren ook gerichter ondersteunen met eiwitten. En een massage zal ook zeker kunnen helpen.
Spenk schreef:Je paard is daar best wel heel erg te dik. Kan het daar niet door komen? Daar worden ze ook niet soepeler van zegmaar.
Hieperdi schreef:Spenk schreef:Je ziet ook het vet op de kont hals en schouders. Ik heb net zo'n paard en dacht ook lang het mee viel. Tot de nu echt een heel stuk slanker is.
Ja ach liever wat vet dan te weinig en geen spieren kunnen opbouwen
Hieperdi schreef:Spenk schreef:Je ziet ook het vet op de kont hals en schouders. Ik heb net zo'n paard en dacht ook lang het mee viel. Tot de nu echt een heel stuk slanker is.
Ja ach liever wat vet dan te weinig en geen spieren kunnen opbouwen
Spenk schreef:Ik denk je er misschien goed aan doet je te verdiepen in overgewicht. Je paard mag denk ik wel zeker 75 kilo kwijt.
Je ziet niet alleen een buik maar ook vet op de kont, een vette manenkam en vette schouders. Die manenkam is ook niet alleen maar spieren maar voor een groot deel vet. Dat is dus niet mooi bespierd maar vet...
Niet leuk om te horen! Dat snap ik wel. Maar het past helemaal in je plaatje over stijf zijn.
Ik zou met iemand je rantsoen berekenen. Gericht op afvallen en eiwitten voor de spieren geven.
manzano schreef:Ik zal maar geen fotos plaatsen van die van mij
Maar ik ben me er van bewust.