isabel67 schreef:Na een tijdje stil meelezen kom ik toch weer even mijn verhaal doen. Er is heel veel gebeurt sinds mijn vorige reactie. Pony heeft eind mei (op zijn verjaardag dan nog wel) een hoefzweer gehad waardoor hij een tijdje niet getraind kon worden. Daarna had ik examens dus niet veel tijd om te trainen. Nu ben ik sinds vorige week klaar met school en ging ik eindelijk weer intensief de training oppakken, kom ik vandaag op stal en staat meneertje met hele gevoelige voorvoeten en pulsatie. In stap en stilstand niks maar in draf redelijk gevoelig. Mijn bekapper denkt aan lichte hoefbevangenheid.
Hij was wel al veel kilo´s kwijt en ik gaf hem weer gluco balance en had hem de dag van te voren nog fijn gereden. Komende dagen heel veel koelen en hopelijk wordt het niet erger.
Heb je wel pijnstillers in huis? En hoe wordt je pony verder gehouden, mocht hij de weide op gaan, direct er afhalen! Op hooi en rust, koelen, pijnstillers er in en duimen.
@Linda, ik meet nog steeds, maar dat komt omdat ik best een muts ben met dat soort dingen en snel toch teveel er in doe. Laatst mijn unser in de jas thuis en ik op stal, ja dan doe ik het ook op het oog hoor. Je leert dat toch wel aardig inschatten.