Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 15:26

uudje schreef:
Spenk schreef:
Alleen op bokt zijn al plenty verhalen over spooky op vitalbix te vinden :D en zand eten hoor je er ook veel bij.

Ja juist. Je leest dit alleen op bokt. Verder hoor ik er nooit iets over. Ik ken veel mensen waaronder ikzelf die vitalbix voeren en die zijn allemaal positief. En die voeren het al jaren. Lees zelf eigenlijk ook alleen maar positieve dingen over vitalbix, behalve op bokt dan. Of zouden negatieve reacties door vitalbix allemaal worden verwijderd? Lijkt me ook stug.

Ik hoor het ook veel buiten bokt gewoon van dealers zelfs ;)

Maakt het geen slecht voer. Maar het is ook niet zo dat het een topper is voor alle paarden. Als jij tevreden bent prima toch. Maar er zijn ook zat mensen niet tevreden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-01-24 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 15:26

Elk paard is uiteraard anders en wat voor de ene prima is, hoeft dat niet te zijn voor de andere. Betekent niet per definitie dat iets slecht is.
Hetzelfde dat mijn paard van soya in de voeding hengstengedrag krijgt (merrie). Geweldig voor spierontwikkeling, maar fijn in omgang is het verre van. Is daarom alle voeding met soya slecht? Imo niet, maar voor mijn huidige paard vermijd ik het als de pest.

uudje

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 18:13

@spenk.
Heb het zelf nog nooit van dealers gehoord moet ik zeggen. En zeker is het voer voor het ene paard beter dan voor het andere paard. Maar ik hoor jou er constant over, dus vandaar mijn reactie. Want doordat jij het constant plaatst lijkt het bijna of vitalbix geen goed voer is. Wat dus niet waar is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 18:20

Hier hebben ze het er ook echt lang goed op gedaan maar nu zoveel zand likken -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 00:31

uudje schreef:
@spenk.
Heb het zelf nog nooit van dealers gehoord moet ik zeggen. En zeker is het voer voor het ene paard beter dan voor het andere paard. Maar ik hoor jou er constant over, dus vandaar mijn reactie. Want doordat jij het constant plaatst lijkt het bijna of vitalbix geen goed voer is. Wat dus niet waar is.

En jij ontkent dat er verhalen over zijn.

Alsof ik de enige op aarde ben die het er over heeft. Lees het topic door zou ik zeggen, lees bokt, lees facebookgroepen. Misschien is het eerder jouw eigen visie dat je het nooit hoort of leest?

En nogmaals wat ik zeg en anderen ook. Je leest het ook over andere merken. Maar Metazoa en Vitalbix zie je er vaker uitspringen. Maar over andere merken lees je het ook gewoon.

Voel je niet zo aangevallen over je voer :)

Als het voor jou paard werkt is het prima voer! Maar ontken niet dat andere mensen wat anders voeren omdat het niet werkt. Als ze spooky worden, zand gaan likken of dof in de vacht komen dan is het gewoon geen geschikt voer. Punt. Dat geld voor elke soort voer.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:01

Geldt dat voor zowel de vitalbix met als zonder lucerne?
Ik ben een beetje rond aan het kijken voor alternatieven, maar ik vind het niet meevallen, vooral omdat die van mij ook heel snel kijkerig en gespannen is.
Ik voer nu Pure feed en ben daar prima tevreden over, maar het halen is een beetje een gedoe soms omdat het ver weg is.
Ik zou een goed alternatief dat makkelijk in de buurt te halen is handig vinden, maar mijn paard moet het er wel op doen…

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 12:00

Mijn paarden krijgen altijd al vitalbix. Altijd super tevreden over geweest.
Ze kregen hier de daily compleet timothee, active, slobber en de grasmix van hartog.

Tot de nieuwe meusli balance uit kwam. En ik het wel handig vond dat ik dan van 4 zakken voer naar 2 zakken zou gaan.
Ik heb dit een paar maanden gevoerd.

Mijn rijpaard vond ik nog weinig energie hebben. Mijn kleuter werd een echte draak. En mijn oudere merrie begon ik te verdenken van cushing.

Heeft even geduurd voor ik dacht dat het weleens aan het voer zou kunnen liggen. Ik ben nu terug gegaan naar de eerdere combinaties. En mijn rijpaard is weer vol energie. Mijn kleuter is weer veel beter te hendelen. En oma zit weer beter in haar vacht.

Ik had niet verwacht dat een andere samenstelling binnen hetzelfde merk zo veel verschil kon geven.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 12:55

Heeft iemand toevallig Seniormineral van Agrobs staan die iets kan checken op het label?
Op de site van Agrobs zie ik in de samenstelling geen luzerne staan.... Maar op veel NL sites waar je kan bestellen staat het wel bij de ingrediënten :? Heel vreemd maar voor mij wel essentieel. Zou dus graag willen weten wat er op de verpakking staat.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:07

Je kan agrobs ook altijd mailen, ze geven vlot en netjes antwoord

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:10

manzano schreef:
Heeft iemand toevallig Seniormineral van Agrobs staan die iets kan checken op het label?
Op de site van Agrobs zie ik in de samenstelling geen luzerne staan.... Maar op veel NL sites waar je kan bestellen staat het wel bij de ingrediënten :? Heel vreemd maar voor mij wel essentieel. Zou dus graag willen weten wat er op de verpakking staat.

Ik kan vanmiddag even kijken. Dan ben ik op stal, waar ook mijn emmer seniormineral staat.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:15

Super Darkadia!

@muze: dat was idd ook een optie. Wilde alleen graag vandaag bestellen ivm kortingsactie.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 16:32

manzano schreef:
Super Darkadia!

@muze: dat was idd ook een optie. Wilde alleen graag vandaag bestellen ivm kortingsactie.

Bij deze het etiket. En als ik kijk naar hun pre-alpin mix zit daar geen luzerne in dus neem aan hierin ook niet. Mijn ene paard reageert daar namelijk ook op en gaat hierop prima.

Afbeelding

Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 16:42

Super!!! Dank je wel <3
Dit is precies wat ik ook lees op de site en in boekje van Agrobs. Alleen de NL winkels voegen in dat rijtje opeens luzerne toe. Bij Naturmineral doen ze dat niet en volgens mij hebben die dezelfde basis dus vond het al niet logisch. Ga ik hem maar gewoon bestellen. 2 van de 3 kunnen op zich ook prima luzerne hebben dus die kunnen het in geval van reactie alsnog opeten.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:48

Het is echt kwestie van uitproberen. Die van mij werd heel rillerig op de Equifyt Greenbalance. Iets wat je dus niet verwacht bij dit voer. Nu alweer een tijdje op de Gastro van havens (totaal ander voer) en doet het er super op en geen rillerig paard meer. Stukken rustiger ook, en ook zijn lijf staat minder gespannen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 17:40

Heb antw van agrobs dat in Seniormineral geen luzerne zit. Staat dus verkeerd op de site van Nederlandse verkopers.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 18:19

Voeren jullie rond deze tijd van het jaar Vitamine E / selenium bij? Mijn ene paard staat op de pabo Vital, de andere op metazoa fitright luzerne. Ik ben net begonnen met het bijvoeren van vitamine E omdat dit nu echt minimaal is in het hooi. Ik had alleen een variant besteld die rammetje vol zit met dextrose.. dus ik ben opzoek naar een gezondere variant :+

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 18:28

Sababber schreef:
Voeren jullie rond deze tijd van het jaar Vitamine E / selenium bij? Mijn ene paard staat op de pabo Vital, de andere op metazoa fitright luzerne. Ik ben net begonnen met het bijvoeren van vitamine E omdat dit nu echt minimaal is in het hooi. Ik had alleen een variant besteld die rammetje vol zit met dextrose.. dus ik ben opzoek naar een gezondere variant :+

Ik voer mijn paard nu ze ouder is en er dan niet genoeg in de oerbalans zit vitamine e bij. Pharmahorse heeft een variant met en een variant zonder selenium, en is qua hoeveelheid wat je geeft en dosering nog vrij prima geprijsd

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 23:41

Klein zijspoor, maar voeren hier mensen ook agrobs alpengrun Musli? Heb de eerste zak net open, maar de structuur is veel fijner dan ik gewend ben van muesli. Lijkt meer op een mash. Hoort dat?

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 02:16

Hmm, weet je zeker dat je niet de mash heb gekocht? In de muesli zit wel daadwerkelijk structuur. Ik kan foto voor je maken morgen als je wilt?

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 09:56

De alpengrün is veel fijner van structuur dan de gemiddelde muesli, dat klopt. Ik maak het daarom altijd nat ivm slokdarmverstopping.

Afbeelding

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 10:03

manzano schreef:
Klein zijspoor, maar voeren hier mensen ook agrobs alpengrun Musli? Heb de eerste zak net open, maar de structuur is veel fijner dan ik gewend ben van muesli. Lijkt meer op een mash. Hoort dat?

Ja het is meer een soort kruidenmix en niet zo'n muesli met gepofte granen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 11:11

Ah dan moet ik er gewoon even aan wennen. Te lang "gewone" muesli gevoerd. Tnx!!!
Heb ook even geroerd door de ton en in het midden zaten ook wat meer brokjes enzo.

Afbeelding

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 12:01

felicity schreef:
Mijn paarden krijgen altijd al vitalbix. Altijd super tevreden over geweest.
Ze kregen hier de daily compleet timothee, active, slobber en de grasmix van hartog.

Tot de nieuwe meusli balance uit kwam. En ik het wel handig vond dat ik dan van 4 zakken voer naar 2 zakken zou gaan.
Ik heb dit een paar maanden gevoerd.

Mijn rijpaard vond ik nog weinig energie hebben. Mijn kleuter werd een echte draak. En mijn oudere merrie begon ik te verdenken van cushing.

Heeft even geduurd voor ik dacht dat het weleens aan het voer zou kunnen liggen. Ik ben nu terug gegaan naar de eerdere combinaties. En mijn rijpaard is weer vol energie. Mijn kleuter is weer veel beter te hendelen. En oma zit weer beter in haar vacht.

Ik had niet verwacht dat een andere samenstelling binnen hetzelfde merk zo veel verschil kon geven.

Mijn 2 paardjes, haflinger en new forest, werden ook wappie van de balance+
Nu ik ze daar van af heb, zijn ze weer oké gelukkig.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 12:05

manzano schreef:
Ah dan moet ik er gewoon even aan wennen. Te lang "gewone" muesli gevoerd. Tnx!!!
Heb ook even geroerd door de ton en in het midden zaten ook wat meer brokjes enzo.

[ [url=m/Oaad8b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja dit klopt :D

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 20:43

Zijn hier mensen met recente ervaring over Vitalstyle light & sober en Vitalstyle active en protein? Ik heb er nu een paar zakken van gehaald om te proberen, maar ben een beetje huiverig voor slechte ervaringen. Voer graag een geconcentreerde muesli en dan aanbevolen hoeveelheid (bij veel gewone mueslis is het dan 3+ kg per dag en dat wil ik niet)

Gaf nu 3 maanden vitalbix breed&grow en balance+ allemaal aanbevolen hoeveelheden op (gewogen) gewicht maar 2 van de 4 begonnen fanatiek mest te eten en een ander heeft gigantische huidproblemen waar we niet vanaf komen. Geen idee of dat primair door voer komt maar het mest eten kan haast niet anders want ben niet van hooi gewisseld of andere dingen.