Spenk schreef:Ik vind het ook een prijzig product als je ziet wat er in zit. Maargoed dat vind ik met de meeste van hun producten.
Ja dat is zeker waar. Koop het altijd met 20% korting als ik iets nodig heb.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maralyn schreef:Ik ben niet zo fan van vitalbix omdat ik meerdere paarden heb gezien met hardnekkige mok.
Gestopt met vitalbix (vaak door puur toeval) en ineens was mok over.
manzano schreef:Belker schreef:Die is interessant.
Ja vind ik ook!! Alleen wel redelijk aan de prijs in vergelijking met andere merken. Hopelijk komt hij deze week nog op de site van Welkoop.
_Nynke schreef:Hoi! Ik klop hier even aan en hoop dat dat geen probleem is![]()
Ik zoek voor mijn paard met kpu een balancer met anorganisch selenium en vrij van luzerne, soja en granenSpeld in een hooiberg dus. Momenteel voer ik Metazoa Fitright Esparcettevariant maar in het kader van afwisseling ben ik mij aan het oriënteren op de opties die ik heb. Ik ben me ervan bewust dat dat vrij weinig zijn
Ze doet het er overigens erg goed op. De beste tot nu toe. Ik ken niet veel meer namen dan Vitalbix, Metazoa, Pavo Vital, Marstall, Equilin, Dodson&Horrell, ik dacht misschien zijn hier mensen met nog meer opties.
Ik weet dat iedereen zijn eigen mening heeft over kpu, het testen was voor mij écht een wanhoopsdaad na jaren van kliniek in, kliniek uit en het traject van bijna een jaar wat erop volgde was echt voor ons een verademing. Even los van of kpu dan dus mogelijk verzonnen of kwakzalverij zou zijn want dat laat ik graag in het midden, ik zoek nog steeds wel bovenstaande want ik merk bijvoorbeeld écht een verslechtering van symptomen als ik overga op bv Vitalbix, of andere balancers met organisch selenium.
Help me out?
_Nynke schreef:Hoi! Ik klop hier even aan en hoop dat dat geen probleem is![]()
Ik zoek voor mijn paard met kpu een balancer met anorganisch selenium en vrij van luzerne, soja en granenSpeld in een hooiberg dus. Momenteel voer ik Metazoa Fitright Esparcettevariant maar in het kader van afwisseling ben ik mij aan het oriënteren op de opties die ik heb. Ik ben me ervan bewust dat dat vrij weinig zijn
Ze doet het er overigens erg goed op. De beste tot nu toe. Ik ken niet veel meer namen dan Vitalbix, Metazoa, Pavo Vital, Marstall, Equilin, Dodson&Horrell, ik dacht misschien zijn hier mensen met nog meer opties.
Ik weet dat iedereen zijn eigen mening heeft over kpu, het testen was voor mij écht een wanhoopsdaad na jaren van kliniek in, kliniek uit en het traject van bijna een jaar wat erop volgde was echt voor ons een verademing. Even los van of kpu dan dus mogelijk verzonnen of kwakzalverij zou zijn want dat laat ik graag in het midden, ik zoek nog steeds wel bovenstaande want ik merk bijvoorbeeld écht een verslechtering van symptomen als ik overga op bv Vitalbix, of andere balancers met organisch selenium.
Help me out?
nick_en_ik schreef:Hoi,
Ik heb een Shetlander kruising, kleine pony die dus niet veel vitaminebrok hoeft. De laatste tijd ben ik er helaas ook niet elke dag en voer ik niet elke dag vitaminebrok bij.
Hierdoor gaat mijn voorraad vitaminebrok tergend langzaam (en toen ik wel elke dag voerde, ook erg langzaam). Ik heb weleens gehoord dat naarmate brok ouder wordt, de vitamines en mineralen er vanzelf uitgaan/minder hun werking hebben, klopt dat?
Zo ja, in welk tijdbestek gebeurt dat eigenlijk? Paar maanden, jaren?
Heb wel het idee dat ik niet veel verschil merk in wel of geen brok voeren, wat misschien er ook aan ligt dat ik wat ouder voer geef, als dat dus invloed heeft, heeft het nog zin om ouder voer te voeren of kan het beter weggegooid worden? Ze eet het gelukkig nog wel met smaak op.
Maar ik vraag me af of het nog daadwerkelijk de toegevoegde waarde als vitaminebrok heeft. Of dat het nu gewoon meer (onnodige) vulling is.
En mocht het inderdaad kloppen dat oud voer minder werking heeft, welke merken hebben kleinere verpakkingen vitaminebrok?
darkadia schreef:nick_en_ik schreef:*Knip*
Als het goed is staat er een houdbaarheidsdatum op de zak bij aankoop. Meestal is het volgens mij een maand of 3?
Agrobs heeft emmertjes van 3kg, victorious secret kan ook per 3kg, verder zijn de meesten dacht ik 6-8kg minimaal.
Daihyo schreef:Nynke: hoe weet je dat er tekorten zijn? Door bloedonderzoek? Dan hoeven er niet altijd tekorten in de voeding te zijn, maar kan er ook een probleem met de opname zijn.
nick_en_ik schreef:darkadia schreef:
Als het goed is staat er een houdbaarheidsdatum op de zak bij aankoop. Meestal is het volgens mij een maand of 3?
Agrobs heeft emmertjes van 3kg, victorious secret kan ook per 3kg, verder zijn de meesten dacht ik 6-8kg minimaal.
Ik heb de zak weggegooid nadat ik de voerton had gevuld. Heb om eerlijk te zijn ook geen flauw idee wanneer ik de laatste zak heb gekocht, zeker meer dan 3 maanden geleden in ieder geval. Heb er ook geen moment aan gedacht om ergens te noteren van welke datum het is. Wellicht moet ik dat voortaan maar doen met m’n verstrooide kop
En dankjewel voor de tips voor de kleinere hoeveelheden, dat is wellicht wat interessanter voor mij omdat de doorloop sowieso niet zo hard gaat.
Mochten er nog mensen zijn met meer informatie over de werking van ouder voer heeft zoals in mijn eerdere post aangegeven, laat het vooral weten! Dan weet ik of het nog zin heeft om de rest op te voeren.
Spenk schreef:Joh dat komt echt niet zo nauw hoor. Ze zijn verplicht er een houdbaarheidsdatum op te zetten maar ik heb van verschillende leveranciers gehoord het nog veel langer gewoon goed blijft.
Spenk schreef:Joh dat komt echt niet zo nauw hoor. Ze zijn verplicht er een houdbaarheidsdatum op te zetten maar ik heb van verschillende leveranciers gehoord het nog veel langer gewoon goed blijft.