Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daihyo schreef:Hoezo pioniers? Marstall Force en Pavo Vital zijn al veel langer op de markt dan Vitalbix. En volgens mij waren Metazoa en JPGEF er ook eerder dan Vitalbix, maar dat weet ik niet zeker.
En van het ‘oude’ voeren waren veel paarden juist heter, door de granen die er in zitten. Snelle koolhydraten, dus snelle energie.
Caily schreef:Ging me niet om wie de eerste was, maar welke merken de “leken” wbt voeding kennen/kenden. Vitalbix is idd best massaal. Ik ben zelf ook begonnen met vitalbix/pavo, nu al jaren niet meer overigens. Maar ik wist 4 jaar geleden bijvoorbeeld geen alternatief voor b&g.
Zeker dat van traditioneel voer paarden doorgaans veel heter werden. Daarom werd al snel gezegd “een handje is genoeg”. Waardoor en niet meer aan de voorschriften van de fabrikant wordt voldaan, en er tekorten ontstonden. Logisch dat die paarden een stuk kalmer aandeden
Maaik schreef:Caily schreef:Ging me niet om wie de eerste was, maar welke merken de “leken” wbt voeding kennen/kenden. Vitalbix is idd best massaal. Ik ben zelf ook begonnen met vitalbix/pavo, nu al jaren niet meer overigens. Maar ik wist 4 jaar geleden bijvoorbeeld geen alternatief voor b&g.
Zeker dat van traditioneel voer paarden doorgaans veel heter werden. Daarom werd al snel gezegd “een handje is genoeg”. Waardoor en niet meer aan de voorschriften van de fabrikant wordt voldaan, en er tekorten ontstonden. Logisch dat die paarden een stuk kalmer aandeden
Niet helemaal mee eens. Die van mij werd niet een beetje energieker van sommige balancers/voer. Die werd gewoon schrizofreen. Zag allerlei dingen die er niet waren en was gewoon panisch. Stond onder continue hoogspanning. Heeft niets meer met energie of tekorten te maken, soms zitten er gewoon ingrediënten/verhoudingen in het voer waar je paard niet goed op reageert.
Spenk schreef:MarjanB schreef:Hier nu ook zand likken na periode op vitalbix. Baal wel want ze eten het goed. Heb even snel oerbalans gehaald maar hoe snel moet het likken dan over zijn?
Bij mij was het dan met een weekje wel over.
Silicium bijvoeren helpt ook goed er voor.