Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
manzano schreef:Stal_Fiore schreef:Zijn hier mensen die Vitalbix Balance+ muesli voeren?
Ik ben inmiddels met mn tweede zak bezig. Heb het idee dat mijn 2 pony's meer explosief en onrustiger zijn dan voor dit voer. Meer mensen met deze ervaring?
Ik heb er 3 hierop over gezet en ze zijn alledrie heel relaxed.
Spenk schreef:Alleen op bokt zijn al plenty verhalen over spooky op vitalbix te vindenen zand eten hoor je er ook veel bij.
manzano schreef:Spenk schreef:Alleen op bokt zijn al plenty verhalen over spooky op vitalbix te vindenen zand eten hoor je er ook veel bij.
Nog nooit gelezen van zand. Die van mij vrat vroeger hele paddocks leeg. Nooit verband gelegd met voer, maar dat was Pavo en cavalor.
Nu krijgt ze cavalor en vitalbix en eet nooit meer zand.
Daihyo schreef:Op papier kwam Vitalbix er voor die van mij ook het beste uit. Maar 1 werd er spooky en de 2 anderen gingen zand likken.
Goed voeren is maatwerk. En theorie en praktijk zijn ook niet altijd gelijk
Ik gebruik de berekening erbij en dan is het nog steeds proberen wat het beste werkt. Daarom rekening altijd met meerdere soorten voer en heb je altijd keuze uit 3-5 soorten, zodat er altijd wel iets is dat zowel in de berekende waardes als in de praktijk werkt.
Daihyo schreef:Ja en dat maakt het zo lastig. Want Vitalbix en Metazoa staan er echt wel om bekend dat er veel paarden spooky van worden of zand van gaan likken. Maar er zijn ook gewoon veel paarden die het er heel goed op doen. Net als met Pavo Vital, Marstall Force, Lexa en nog veel meer voer.
Het hangt met zoveel zaken samen: gehaltes in gras, hooi, water. Gezondheid van de darmflora. En nog veel meer. En je kunt niet alles weten en onderzoeken, dus zul je toch uit moeten testen.