frankaa schreef:ik heb een vraagje.. ik heb een pony van rond de 30 ik weet niet precies haar leeftijd vanaf de zomer is ze hartstikke dun geworden verschrikkelijk om te zien dat je pony er zo uit ziet.. ze staat met nog een pony die krijgt geen brokken maar is hartstikke dik. ik geef mijn pony standaard slobber en ze heeft ook een paar maand en ander soort voer erbij gehad met mais met vanalles erin waar ze dik van had moeten worden, maar ze bleef gewoon het zelfde ze veranderde niks ze krijg son 5 plakken hooi per dag (waar 2 ponys van moeten eten) komt het misschien doordat ze zo oud is? want dat heb ik wel is vaker gehoord..
Bij de pensionstal waar ik voorheen stond hadden ze ook een pony van een jaar of 36. Zij viel ook erg in, maar dat kwam door de leeftijd zei de eigenaresse. Ze had ook last van haar tanden, en was enkele kiezen kwijt. Eet ze wel al het voer op? Doet ze er lang over?
Mijn eigen paard, wel een stuk jonger (8 jaar), geven we oud paardenvoer en mais wat ook moet helpen. Kan ook zijn dat dat het 'anders soort voer' is waar je het net over had.
Succes in ieder geval!