Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
henshem
Berichten: 1136
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:52

Ik was eerst veranderd van kuil naar hooi en een paar maanden later toen gastro+ op de markt kwam pas gastro+ gaan bijgeven.

Elias7
Berichten: 296
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:44

Mijne krijgt hooi.
Maar vanwege de sneeuw zijn er ruiven open in de wei en daar ligt voordroog/kuil in en merk dat mijn paard daar slecht op reageerd, dus hoop dat de sneeuw snel weg is dan gaan de ruiven weer dicht en kan die daar niet meer bij en lekker hooi op stal eten. Hij staat trouwens maar max 6 uur buiten in de winter.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:45

NinaCharlie schreef:
Ook ik ben erg tevreden over Gastro+ :j
Heb voorheen van alles geprobeerd, Care4Life, Sportsfit, Natural Balance. Blij dat ik dat allemaal heb geschrapt voor Gastro. Paard is minder opgeblazen en oogt kerngezond. Vind het een fijne brok als aanvulling op onbeperkt ruwvoer.

Heb er nu al een tijd Lucerne mix van Havens bijgevoerd maar hij laat iedere keer een beetje liggen. Hebben jullie ervaring met andere fijne lucernesoorten? Iets waar weinig zooi in zit, anders schiet de werking van Gastro+ ook een beetje zijn doel voorbij.


De optiform van Mijten is ook al een tijdje melassevrij, maar niet alleen lucerne dacht ik uit mn hoofd. Verder heeft HugHo mooie lucerne bijv.

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:06

Mijn dame krijgt het nu een week en ze heeft flinke praatjes en is lekker energiek ;-)

Daphneeeej

Berichten: 3005
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:11

Tuhan schreef:
Mijn dame krijgt het nu een week en ze heeft flinke praatjes en is lekker energiek ;-)

Dit was bij die van mij ook. Gelukkig reguleerde dit wel beetje na 3 weekjes op het voer.

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:03

Ik ben er blij mee, meestal een goed teken als ze praatjes heeft.

Nsky86

Berichten: 976
Geregistreerd: 08-12-11
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:43

Ik voer het nu een maand of 3 , 4 aan mijn merrie met een maagzweer. Ze is zo en zo al gevoelig op de maag maar na 2 slokdarmverstoppingen en dus veel stress nu dus heftige maag problemen.

Ua bespiering, glans en hoe ze het eet is het super. Echter moet ik wel kruiden bijvoeren welke als maagbeschermer werkt. Ze heeft een tijdje zonder dat suplement erbij gestaan en toen kwamen de klachten wel weer terug maar veel langzamer dan voorheen.
Ik blijf het ook zeker voeren, als de zweer weg is kan het suplement worden afgebouwd maar met de Gastro brok stop ik zeker niet meer.

Echter voer ik alleen de brok en niet de geadviseerd luzerne erbij, dat gaat totaal fout met mijn merrie.

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:05

Ik ben er ook erg tevreden over. Ze begint nu langzaam in gewicht bij te komen en is nog steeds vrolijk

Elias7
Berichten: 296
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:06

Nsky86 geef je alleen de gastro en supplement voor de behandeling van de maagzweren? Maagzweren gaan nl niet weg door alleen supplement en voer, dan heb je echt maagmedicatie nodig.

Ook 2 slokdarmverstoppingen daar gaan bij mij vaak alarmbellen rinkelen, heeft ze ook andere klachten zoals na het eten afwezig staan, tijdje wachten (30min ) en dan weer verder eten? Dan kan er misschien ook nog een gedeeltelijke slokdarmverlamming zijn omdat ze die verstoppingen heeft gehad dacht ik hier aan...kijk maar eens naar mijn topic ....slokdarmverlamming/megasopheus fries paard [MD] slokdarmverlamming/megaoesophagus friese paard

Nsky86

Berichten: 976
Geregistreerd: 08-12-11
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:38

Elias7 schreef:
Nsky86 geef je alleen de gastro en supplement voor de behandeling van de maagzweren? Maagzweren gaan nl niet weg door alleen supplement en voer, dan heb je echt maagmedicatie nodig.

Ook 2 slokdarmverstoppingen daar gaan bij mij vaak alarmbellen rinkelen, heeft ze ook andere klachten zoals na het eten afwezig staan, tijdje wachten (30min ) en dan weer verder eten? Dan kan er misschien ook nog een gedeeltelijke slokdarmverlamming zijn omdat ze die verstoppingen heeft gehad dacht ik hier aan...kijk maar eens naar mijn topic ....slokdarmverlamming/megasopheus fries paard [MD] slokdarmverlamming/megaoesophagus friese paard


Bedankt voor je bezorgdheid. Ze is beide keren behandeld in de kliniek en is er van binnen gekeken of alles goed was. Dit was gelukkig het geval. Ze ging van kort nat gras naar binnen en te gulzig aan droog kuil. Nu krijgt ze haar eerste portie kuil in een hooizak als ze van de wei komt.
Met suplement bedoel ik ook medicijn, dit krijgt ze twee maal per dag

flappie2
Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:15

Weet iemand het verschil tussen de Havens Gastro en de Sanequi Colon?

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:50

Sanequi colon is volgens mij echt voor koliek gevoelige paarden. De havens voor de maagproblemen. En havens is veel goedkoper.

flappie2
Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-06-07

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 17:20

Mijn merrie krijgt namelijk al enkele maanden de Gastro en is daar flink van opgeknapt. Alleen dat laatste stukje lukt niet.

En nu stond ze vrijdag met gaskoliek en is vandaag ook nog niet helemaal oké. Mijn DA adviseert de Colon te gaan voeren. Maar aangezien dat een stuk duurder is ben ik wel benieuwd wat het verschil is en wat de Colon doet wat d Gastro niet doet.
of dat een combinatie van beide misschien een optie is.

henshem
Berichten: 1136
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 18:57

Mijn paard weigerde om de sanequi colon te eten...

Uit onderzoek in Utrecht bleek een tijd terug dat mijn paard ontstekingen aan de darmen had. Dmv omeprazol heb ik dat uiteindelijk onder controle gekregen. De prednison die ik van de faculteit moest geven deed niets.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 20:53

Ik heb gisteren heel uitgebreid gesprek gehad met voedingsdeskundige op de hengstenkeuring.
Het schijnt dat je de gastro niet constant kan blijven voeren want door de toevoeging van de natriumcarbonaat paarden meer speeksel aan gaan maken en dus weer terug kunnen vallen in nieuwe maagproblemen. Ik ga hem nu eerst op enkel Fiberforce en olie houden en dan kijken hoe we met de energie zitten en of de maag darm problemen hier op verbeteren dan wel gelijk blijven.

@flappie vanuit Utrecht adviseren ze de Fiberforce van cavalor voor koliek gevoelige paarden en darm problemen, misschien is dat wel een betaalbare optie. Sanequi colon at die van mij niet en dan is wel heel erg duur voer.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:44

Wat onhandig, mijn paard eet geen enkel voer goed behalve dit. Dus wat voor tijdsbestek en wat moet ik dan gaan voeren?
Dan zijn die darmen toch ook weer vd leg als je weer anders gaat voeren?

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 21:47

Jotoma schreef:
Wat onhandig, mijn paard eet geen enkel voer goed behalve dit. Dus wat voor tijdsbestek en wat moet ik dan gaan voeren?
Dan zijn die darmen toch ook weer vd leg als je weer anders gaat voeren?


Ja eens, maar mogelijk heeft die van jou geen probleem op de langere termijn dat kan natuurlijk ook. Het is per paard verschillend natuurlijk

Spenk
Berichten: 21851
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:56

Was dat van havens zelf dat ze dat zeiden?

flappie2
Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-06-07

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 22:08

Chesss bedankt voor de tip. Cavalor verkopen ze hier in de buurt, zal eens kijken of ze het hebben.

Ik zit er ook sterk aan te denken om met haar naar Utrecht te gaan om te kijken wat er nou precies aan de hand is. Wat voor onderzoeken kunnen ze doen op gebied van darmen?

Ik had ook nog niet eerder gehoord dat je de gastro maar tijdelijk mag voeren. Hebben ze ook gezegd hoe wat ze bedoelen met tijdelijk?

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 22:37

flappie2 schreef:
Mijn merrie krijgt namelijk al enkele maanden de Gastro en is daar flink van opgeknapt. Alleen dat laatste stukje lukt niet.

En nu stond ze vrijdag met gaskoliek en is vandaag ook nog niet helemaal oké. Mijn DA adviseert de Colon te gaan voeren. Maar aangezien dat een stuk duurder is ben ik wel benieuwd wat het verschil is en wat de Colon doet wat d Gastro niet doet.
of dat een combinatie van beide misschien een optie is.

Mijn paard krijgt dit en doet het er echt heel goed op! Ik was een beetje huiverig aangezien suiker+zetmeel percentage best hoog is maar al met al gaat het echt top. Of het echt volledig aan de Colon ligt durf ik niet te zeggen maar mijn paard had hele droge mest. Sinds hij Colon krijgt (icm met pulp en gekookte lijnzaad) is dit volledig weg en veel minder gevoelig op zijn buik.

Wat precies de verschillen zijn durf ik niet te zeggen. Misschien dat je eventueel de ingrediënten naast elkaar kan leggen? Ik denk dat pro biotica/yea sacc wel belangrijk is dus even kijken in welk voer het meeste zit?

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 23:02

Was van een voedingsdeskundige die werkzaam is geweest bij Utrecht
Zelf zegt de havens dat je het gewoon door kan blijven geven.

Ik ga nu testen voor die van mij, hij si echt opgeknapt van de gastro maar de laatste tijd ook weer veel knarsen en gapen terwijl er niks veranderd is.
Ik zal vertellen hoe het me bevalt.

Spenk
Berichten: 21851
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 23:11

Ik gebruik het al een jaar.. heb sindsdien geen enkel probleem meer gehad.

henshem
Berichten: 1136
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 23:45

Chesss schreef:
Ik heb gisteren heel uitgebreid gesprek gehad met voedingsdeskundige op de hengstenkeuring.
Het schijnt dat je de gastro niet constant kan blijven voeren want door de toevoeging van de natriumcarbonaat paarden meer speeksel aan gaan maken en dus weer terug kunnen vallen in nieuwe maagproblemen. Ik ga hem nu eerst op enkel Fiberforce en olie houden en dan kijken hoe we met de energie zitten en of de maag darm problemen hier op verbeteren dan wel gelijk blijven.

@flappie vanuit Utrecht adviseren ze de Fiberforce van cavalor voor koliek gevoelige paarden en darm problemen, misschien is dat wel een betaalbare optie. Sanequi colon at die van mij niet en dan is wel heel erg duur voer.


Onlangs heb ik het voer voor mijn paard die oa 3kg gastro+ per dag krijgt, laten analyseren door iemand van Utrecht. Daaruit bleek dat hij nog steeds te weinig natrium binnen krijgt. Dit mocht ik gaan suppleren door zout te geven of extra natriumbicarbonaat...
Heb op internet overigens weinig kunnen vinden over bijwerkingen bij mensen. Na jaren te hebben getobd met het voer, wil ik wel meer 'bewijs' dat het niet goed zou zijn.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 00:27

henshem schreef:
Chesss schreef:
Ik heb gisteren heel uitgebreid gesprek gehad met voedingsdeskundige op de hengstenkeuring.
Het schijnt dat je de gastro niet constant kan blijven voeren want door de toevoeging van de natriumcarbonaat paarden meer speeksel aan gaan maken en dus weer terug kunnen vallen in nieuwe maagproblemen. Ik ga hem nu eerst op enkel Fiberforce en olie houden en dan kijken hoe we met de energie zitten en of de maag darm problemen hier op verbeteren dan wel gelijk blijven.

@flappie vanuit Utrecht adviseren ze de Fiberforce van cavalor voor koliek gevoelige paarden en darm problemen, misschien is dat wel een betaalbare optie. Sanequi colon at die van mij niet en dan is wel heel erg duur voer.


Onlangs heb ik het voer voor mijn paard die oa 3kg gastro+ per dag krijgt, laten analyseren door iemand van Utrecht. Daaruit bleek dat hij nog steeds te weinig natrium binnen krijgt. Dit mocht ik gaan suppleren door zout te geven of extra natriumbicarbonaat...
Heb op internet overigens weinig kunnen vinden over bijwerkingen bij mensen. Na jaren te hebben getobd met het voer, wil ik wel meer 'bewijs' dat het niet goed zou zijn.


Volgens mij schrijf ik niet op,dat het niet goed zou zijn. Het kan bij sommige paarden meer speekselaanmaak en dus zuurte aanmaken. Elk paard is anders net als dat elk mens anders is en anders reageert. Als topicstarter wil ik wel mijn ervaringen delen en ook informatie die ik inwin. Je moet er vooral mee doen war voor jou paard het beste is.

henshem
Berichten: 1136
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 01:05

Begrijp ik Chess, maar we hebben dus 'tegenstrijdige' berichten uit Utrecht en dat vind ik apart.