Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ossie76 schreef:De equilin balancer geef je als krachtvoer alternatief en is enigzins vergelijkbaar met vitalbix.
De basic en immuno zijn totaal andere producten, bevat stoffen dat doorgaans helemaal niet in het rantsoen zitten. Dus echt een supplement. En deze 2 geef je niet gelijktijdig.
De immuno geef je als kuur en kan goed mee opgestart worden. De basic geef je aan paarden die echt werken danwel veterinair vaak problemen hebben op allerlei vlakken en dagelijks ondersteuning nodig hebben.
kels6 schreef:Hallo iedereen ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Mijn pony heeft pssm (een spierziekte waarbij de suikers niet goed worden opgeslagen in de spieren) en mag hierdoor weinig suiker en zetmeel binnen krijgen en geen melasse en granen.
Ik voerde Marstall Vito, maar dit vond meneertje kieskeurig niet meer lekker en toen ik de ingrediënten lijst eens ging bekijken zat er melasse in, op de site staat van niet![]()
Nu sprak het voer van metazoa en vitalbix daily complete + de lijnzaad olie mij erg aan. Op het moment voer ik magnesium citraat, vitamine ESL, lijnzaad olie en hennepzaad bij, maar omdat zowel metazoa DC een aantal van deze dingen bevat moet ik hier de verhoudingen van gaan aanpassen of helemaal mee stoppen te voeren. Ik vind de keuze tussen deze twee merken nogal lastig en ik kom niet helemaal uit de verhoudingen, hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Nog wat dingen erbij vergeten de vermelden, het gaat hier om een pony van 1.45 die weinig arbeid verricht en 24/7 buiten staat met onbeperkt kwaliteitshooi.
Retlaw schreef:myk_en_shant schreef:Voor iets voller zou je ook de NutriMash kunnen geven
Ik vind het dan bij elkaar wel een hele dure aangelegenheid worden .
En daarnaast voor diegene die normaal gesproken de paarden voert een behoorlijk gedoe.
Hij heeft nog steeds een deken op van 100 gram. Hij kan nu wel over naar de zomerdeken. Eerst ophalen van de wasserette.
tylando schreef:Valt me wel op dat de vitalbix complete is, maar lees hier dat veel mensen er van alles bij moeten voeren om het compleet te krijgen?