Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ossie76

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:04

De equilin balancer geef je als krachtvoer alternatief en is enigzins vergelijkbaar met vitalbix.

De basic en immuno zijn totaal andere producten, bevat stoffen dat doorgaans helemaal niet in het rantsoen zitten. Dus echt een supplement. En deze 2 geef je niet gelijktijdig.

De immuno geef je als kuur en kan goed mee opgestart worden. De basic geef je aan paarden die echt werken danwel veterinair vaak problemen hebben op allerlei vlakken en dagelijks ondersteuning nodig hebben.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:09

dan mag je de website wel aanpassen
staat er toch echt, wordt daar geadviseerd als je paard matige arbeid verricht

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:31

Volgens mij staat dat er ook niet. Bij sportpaarden wordt de Basic erbij geadviseerd. Maar bij sportpaarden redt je het in de regel ook niet met enkel vitalbix.

ossie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:32

Heel erg veel paarden doen amper iets qua arbeid, dus extra mineralen voldoet hiervoor.

En zeer veel paarden kampen met (chronische) veterinaire problemen die in meer of mindere mate onderkend worden door de eigenaar.

Dus de informatie voorziening is mijn inziens voldoende op de Equilin website voor iedereen die kwaliteit en welzijn belangrijk vindt. En mochten er specifieke vragen zijn dan kan er altijd gemaild worden naar info@equilin.eu.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:33

ossie76 schreef:
De equilin balancer geef je als krachtvoer alternatief en is enigzins vergelijkbaar met vitalbix.

De basic en immuno zijn totaal andere producten, bevat stoffen dat doorgaans helemaal niet in het rantsoen zitten. Dus echt een supplement. En deze 2 geef je niet gelijktijdig.

De immuno geef je als kuur en kan goed mee opgestart worden. De basic geef je aan paarden die echt werken danwel veterinair vaak problemen hebben op allerlei vlakken en dagelijks ondersteuning nodig hebben.

Nu je er toch bent, kan vitalbix met de Basics? :o

ossie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:34

Ja dat kan prima

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:35

Top dan ga ik dat proberen! Dank je wel.

kels6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:59

Hallo iedereen ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Mijn pony heeft pssm (een spierziekte waarbij de suikers niet goed worden opgeslagen in de spieren) en mag hierdoor weinig suiker en zetmeel binnen krijgen en geen melasse en granen.

Ik voerde Marstall Vito, maar dit vond meneertje kieskeurig niet meer lekker en toen ik de ingrediënten lijst eens ging bekijken zat er melasse in, op de site staat van niet :?

Nu sprak het voer van metazoa en vitalbix daily complete + de lijnzaad olie mij erg aan. Op het moment voer ik magnesium citraat, vitamine ESL, lijnzaad olie en hennepzaad bij, maar omdat zowel metazoa DC een aantal van deze dingen bevat moet ik hier de verhoudingen van gaan aanpassen of helemaal mee stoppen te voeren. Ik vind de keuze tussen deze twee merken nogal lastig en ik kom niet helemaal uit de verhoudingen, hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Nog wat dingen erbij vergeten de vermelden, het gaat hier om een pony van 1.45 die weinig arbeid verricht en 24/7 buiten staat met onbeperkt kwaliteitshooi.

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:19

Vitalbix DC kan dan zeker interessant zijn. Maar omdat je paardje nogal kieskeurig is wil ik je aanraden eerst een proefverpakking aan te schaffen, die kun je op de site bestellen voor een € 1,- als ik me niet vergis.
Mijn paardje is ook kieskeurig, dus ik meng het met Marstall Faser Light en dan eet ze het wel goed.
Ik ben ook van plan om de lijnzaadolie aan te schaffen omdat hier ook extra vit e aan toegevoegd is. Dit word vloeibaar beter opgenomen en mijn paardje heeft geen extra selenium nodig, wat in veel vit e supplementen er wel standaard bij zit.

Edit: voor voer goed te kunnen vergelijken heb ik veel aan deze site gehad http://www.voervergelijk.nl/

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 00:33

kels6 schreef:
Hallo iedereen ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Mijn pony heeft pssm (een spierziekte waarbij de suikers niet goed worden opgeslagen in de spieren) en mag hierdoor weinig suiker en zetmeel binnen krijgen en geen melasse en granen.

Ik voerde Marstall Vito, maar dit vond meneertje kieskeurig niet meer lekker en toen ik de ingrediënten lijst eens ging bekijken zat er melasse in, op de site staat van niet :?

Nu sprak het voer van metazoa en vitalbix daily complete + de lijnzaad olie mij erg aan. Op het moment voer ik magnesium citraat, vitamine ESL, lijnzaad olie en hennepzaad bij, maar omdat zowel metazoa DC een aantal van deze dingen bevat moet ik hier de verhoudingen van gaan aanpassen of helemaal mee stoppen te voeren. Ik vind de keuze tussen deze twee merken nogal lastig en ik kom niet helemaal uit de verhoudingen, hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Nog wat dingen erbij vergeten de vermelden, het gaat hier om een pony van 1.45 die weinig arbeid verricht en 24/7 buiten staat met onbeperkt kwaliteitshooi.

Voeren van een pssm paard kijkt zo ontzettend nauw, dat ik je zou aanraden op facebook te gaan lezen in de pssm groep. Daar zit ook een Nederlandse vrouw met pssm ervaring die zich heeft verdiept in alle pssm vormen en voeren etc. Veel is in het Engels, maar ook in het Nederlands.
Het gaat veel verder dan een voer vinden die suiker en zetmeel arm is om je paard fit te houden.

Succes, het is echt heel erg lastig!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 00:47

Ik denk dat je Mac bedoelt superpony. Die weet er veel van, en schrijft er ook op bokt over.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 01:03

Yep, heb haar wel op fb, maar wilde geen namen noemen. Op Bokt heb ik het niet gevolgd, dus weet niet of het net zo uitgebreid is. Op fb staat er wel erg veel info op.

Met alleen suiker en zetmeel arm voeren, kom je er helaas niet bij een pssm paard. Dat kan zo lijken als hij geen aanvallen heeft, maar op tijd starten met goede voeding en management, is echt van essentieel belang om hem lang bij je te houden.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 08:30

Retlaw schreef:
myk_en_shant schreef:
Voor iets voller zou je ook de NutriMash kunnen geven

Ik vind het dan bij elkaar wel een hele dure aangelegenheid worden .
En daarnaast voor diegene die normaal gesproken de paarden voert een behoorlijk gedoe.

Hij heeft nog steeds een deken op van 100 gram. Hij kan nu wel over naar de zomerdeken. Eerst ophalen van de wasserette.

Iemand nog tips om mijn paard wat voller te krijgen? Naast vitalbix ander soort voer?

Vitalbix inmiddels ook een email gestuurd om voer advies

chevellaenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:25

Iemand ook ervaring van de vitalbix active+

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:29

@ Retlaw; kijk anders eens in het centrale topic: [VS] [CENTRAAL] paarden die te dun zijn

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:35

VItalbix heeft in mijn ogen niet genoeg producten om echt een onafhankelijk en individueel voedingsadvies te geven. Het is nogal voor de hand liggend wat ze gaan adviseren.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:44

chevellaenik schreef:
Iemand ook ervaring van de vitalbix active+

Ja maar nog niet zo lang. Ik gebruik de Active + eigenlijk vooral als bakvulling, zodat ze wat meer te kanen hebben dan alleen met de DC.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:45

Valt me wel op dat de vitalbix complete is, maar lees hier dat veel mensen er van alles bij moeten voeren om het compleet te krijgen?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:50

Qua vitamines en mineralen is het compleet, mits je er voldoende van voert. Maar veel omega 3 zit er niet in. En er zit wel o.a. lysine in, maar sommige paarden moeten er toch meer van hebben (hangt o.a. af van de kwaliteit van het ruwvoer).

Vrijwel geen enkel krachtvoer of mineralensupplement is 100% compleet, zeker niet in deze prijsklasse.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:35

Ik voer de Active+ bij omdat mijn warmbloed niet genoeg energie haalde uit alleen DC. Hij had net dat beetje extra niet. Op advies begonnen met een halve schep Active+ erbij en de hoeveelheid DC verminderen (in verhouding van elkaar).
Hij loopt nu heel fijn maar wordt er niet heet van. 's Avonds krijgt hij alleen DC en 's ochtends alleen Active+. 's Avonds er nog wel wat olie bij.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:51

tylando schreef:
Valt me wel op dat de vitalbix complete is, maar lees hier dat veel mensen er van alles bij moeten voeren om het compleet te krijgen?

DC is compleet aan vit/min. gebaseerd op een gemiddelde. Dat wil nog niet zeggen dat er andere behoeften zijn. Niet elk paard kan zijn energie daaruit halen. Of je hebt net als ik een jong paard in de groei met weer heel andere behoeften.

Blijft altijd puzzelen per paard en dan ook nog per situatie.

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 23:48

Ik voer nu ook al een tijd de vitalbix dc en ook al een tijdje de muesli. Ik ben de muesli beginnen te voeren in de hoop dan de DC naar binnen te krijgen en als balvulling. Ik voerde 2/3 handjes per keer van de muesli (moet het verdelen over 3 voerbeurten ivm stalbeleid) maar kan echt geen handje meer geven of hij word heel druk en schrikkerig, nu had hij de extra energie ook niet nodig :')
Ik vind vitalbix een heel mooi product, toch ga ik nu de balancer van je paard gezond en fit proberen, ben niet helemaal tevreden hoe de vitalbix icm mijn paard gaat tot nu toe.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 18:43

Mijn pony staat sinds weekje weer op oude voer en geen dunne mest meer en ziet er weer wat beter uit !
Dus helaas werkte de vitalbix niet en blijf ik maar op de fiber force

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:08

Ik had opnieuw een voeradviesgevraagd.
Moet zeggen, snel duidelijk en lang uitgebreid antwoord, vergeleken met de vorige keer. :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:13

Ben vandaag begonnen met de lijnzaad olie en de gluco balance.
Twijfel alleen nog even hoe ik dat het beste kan doen, ben nu bang dat de poeder blijft plakken in de bakjes.

Heb er eerst daily complete in gedaan,toen de poeder en toen de lijnzaadolie. Iemand andere idee of wat beter werkt? Zet altijd namelijk bakjes weg voor bijna ruim een week... :oo