Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:22

Starbreeze schreef:
Merken jullie ook verschil in soepelheid van je paard?

Ik heb een pot besteld omdat mijn paard flink aan de bak moet qua oefeningen en ik hem daarin wil ondersteunen zodat hij minder spierpijn krijgt. Als ik zelf spierpijn heb en ik neem magnesium, dan wordt het snel minder.

Daarnaast is hij wat hierperdepieper dan in de zomer, hopelijk werkt het daar ook tegen.

Ik slik zelf ook magnesium tegen oa onrustige benen. Als je paard echt zwaar aan de bak moet, zou ik ook naar vit e en selenium kijken. Ik geef dat wel evengoed erbij. Voor spieropbouw een handje lucerne erbij.

superpony

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:25

@mirgino, ja, ik vind het wel fijn dat het verdeelt is. Maar als ik het zo bekijk, ben ik verplicht de vito te blijven geven, omdat ze anders moeizaam eten.
Dan kan ik misschien voor 2x daags een handje compact gras met force klaarzetten met 1 pompje olie en dan als ik er zelf ben een mengsel maken. Of heel minimaal magnesium 2x daags en als ik er ben een slobber van bijv een speedibeet en magnesium en vit e etc.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:40

ik zou als het kon zeker voor 2x p/d gaan
het moet nat gemaakt worden en in de ochtend doet de stalhoudster dat wel maar s`avonds niet
en al nat klaarmaken dan eet hij het niet, dan staat het al uren -O-
maar hij doet het al jaren goed zo.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:31

superpony schreef:
Starbreeze schreef:

Ik heb een pot besteld omdat mijn paard flink aan de bak moet qua oefeningen en ik hem daarin wil ondersteunen zodat hij minder spierpijn krijgt. Als ik zelf spierpijn heb en ik neem magnesium, dan wordt het snel minder.

Daarnaast is hij wat hierperdepieper dan in de zomer, hopelijk werkt het daar ook tegen.

Ik slik zelf ook magnesium tegen oa onrustige benen. Als je paard echt zwaar aan de bak moet, zou ik ook naar vit e en selenium kijken. Ik geef dat wel evengoed erbij. Voor spieropbouw een handje lucerne erbij.

Heb ik naar gekeken idd :) zat daar tussen te twijfelen maar toch voor de magnesium gekozen omdat dat ook in 't koppie rust geeft.

Als ik geen verschil merk probeer ik e + selenium, als ik het door elkaar gebruik weet ik niet wat werkt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 00:34

@Mirgino. Tja, ze zijn soms slim. Ik gaf poeder en kreeg het eindelijk naar binnen. Het was op en een week op de magnesium van Welkoop gewacht. Eerste dagen aten ze het wel, maar nu laten ze het liggen. Weer wat meer vito erbij gedaan en goed gemengd met de olie, maar wil nog niet..........Elke dag ligt de magnesium van ochtend en avond voerbeurt in de voerbakken. Gooi het op het hooi en meng het zo goed mogelijk bij nieuwe voer. Even zien hoe het gaat en wat we doen.

@starbreeze, Dat is wel zo en moet je idd langer bekijken. Maar het heeft beiden wel een iets andere werking. Je kan natuurlijk bekijken wat de magnesium doet. Als je tevreden bent daarmee zou ik er niet mee stoppen, maar de vit e erbij gebruiken en zien of dat weer een andere werking geeft voor jullie. Maar idd na langere periode.
Het blijft moeilijk vergelijken, want er speelt zoveel meer mee; aantal uren buiten, kwaliteit gras, kwaliteit ruwvoer, training, temperaturen, evt gekkigheid buiten.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 08:37

superpony schreef:
@Mirgino. Tja, ze zijn soms slim. Ik gaf poeder en kreeg het eindelijk naar binnen. Het was op en een week op de magnesium van Welkoop gewacht. Eerste dagen aten ze het wel, maar nu laten ze het liggen. Weer wat meer vito erbij gedaan en goed gemengd met de olie, maar wil nog niet..........Elke dag ligt de magnesium van ochtend en avond voerbeurt in de voerbakken. Gooi het op het hooi en meng het zo goed mogelijk bij nieuwe voer. Even zien hoe het gaat en wat we doen.

@starbreeze, Dat is wel zo en moet je idd langer bekijken. Maar het heeft beiden wel een iets andere werking. Je kan natuurlijk bekijken wat de magnesium doet. Als je tevreden bent daarmee zou ik er niet mee stoppen, maar de vit e erbij gebruiken en zien of dat weer een andere werking geeft voor jullie. Maar idd na langere periode.
Het blijft moeilijk vergelijken, want er speelt zoveel meer mee; aantal uren buiten, kwaliteit gras, kwaliteit ruwvoer, training, temperaturen, evt gekkigheid buiten.

toen hij het net kreeg lag het ook elke morgen in de bak, ik mengde het dan weer met wat voer en olie, maar nu eet hij het al zeker 1.5jr gewoon helemaal op
ze moeten er aan wennen :j

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:40

Ben benieuwd, hij eet zijn MSM ook gewoon op. Hoe smerig is dat! :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:05

@mirgino, ja, snap ik. Maar ze aten het al en laten het nu weer liggen nadat ze het een weke niet hebben gehad. En volgens mij is de gries makkelijker om eruit te puzzelen. Maar ik geef nog niet op. Ik geef maar weinig en genoeg olie. Ik had alleen de vito afgebouwd en dat heb ik nu weer iets meer.

Ik lag vannacht nog te denken dat het zo apart is dat paarden de gries apart kunnen achterlaten, maar er wel zoveel paarden zand eten bijvoorbeeld.

Maar goed, kijk het wel even aan. Gooi nu de resten op het hooi.

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:57

Anders meng je het ook nog met iets water, dan plakt het er wel aan vast en krijgen ze de gries toch nog binnen.
Doe ik ook!

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:16

superpony schreef:
Starbreeze schreef:

even oftopic
Werkt het goed tegen onrustige benen?
Heb daar zelf ook erg last van....

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:07

Morocco, ik zet het voor de volgende ochtend en middag klaar, dus dat wordt hem niet. Ik heb 6 bakjes staan voor 3 pony's, dus stal ziet me aankomen als zij het steeds nat moeten maken. Maar wil het weleens proberen als ik erbij ben, even kijken. Heb het nu al dagen met iets meer vito en 1 pompje olie meer gemengd en er lag ietsje minder in de voerbakken.

ninne, tja....moeilijk te zeggen. Ik heb nu al onrustige benen. Maar ik slik het straks en ga dan slapen. Op zich heb ik dan geen last. Maar wordt ik 's nachts wakker kom ik niet meer in slaap door die benen. Ik ben weleens een 2e gaan nemen en dat leek te helpen.
Misschien zou ik eind van de middag al eentje moeten nemen en dan voor het slapen. Ik heb er altijd last van en merk weinig verschil of ik veel gelopen heb of weinig bijv.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:00

Is het niet een idee een pol te maken? Ik ben erg benieuwd hoeveel procent van jullie nou wel en niet verschil merkt.

_Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:35

Ik geef nu sinds 3 weken magnesium en merk echt duidelijk verschil.
Is veel soepeler, laat zich veel makkelijker rijden!

Echt een enorme vooruitgang. Haar hevige temperament blijft natuurlijk alleen is dit gewoon veel makkelijker in goede banen te leiden!

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 10:39

Is er misschien iemand die een grote zak heeft waarvan ik bv 2 kilo kan overnemen? Het liefst in de buurt zodat ik het kan ophalen. Ik woon in de omgeving van Veendam.

leviria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:16

Ik woon in midwolda, en heb een gote zak staan. Je mag best een paar kilo overnemen

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:19

En ik in froombosch

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:34

bedankt voor de reactie's. Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt met leviria!
Bedankt

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:38

Ik heb nog een grote zak staan, die ik natuurlijk nooit op krijg. Dus mocht iemand in de omgeving van dordrecht magnesium nodig hebben dan kan je bij mij terecht :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 15:40

Waar halen jullie die grote zakken als ik vragen mag?

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 15:44

Bij de welkoop / boerenbond

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:05

Iemand in het oosten die een grote zak heeft.. wil wel eens wat proberen

En hoe heet de zak precies die jullie bij de welkoop halen?

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:27

Heeft niet echt een naam, het is magnesiumgries.
Als je in het begin van het topic kijkt staan er ook bestelnummers vermeld want de meeste welkopen hebben het niet op voorraad en moeten het bestellen. Er zijn zelfs winkels die het niet eens kunnen bestellen. 20 kg €14,10

Ik zoek wel even op welke pagina het staat

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:32

Gevonden! *\o/*

Op pagina 4 staat een berekening hoeveel je moet geven en op pagina 7 staan de bestelnummers (in de post van ojajoh)

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:35

zwanepol schreef:
Gevonden! *\o/*

Op pagina 4 staat een berekening hoeveel je moet geven en op pagina 7 staan de bestelnummers (in de post van ojajoh)

Dank je!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:10

Kun je welkoop ook online bestellen?