Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:47

Nee de gluco geef ik aan mijn merrie ;)

De ruin is knoepelhard, een echte 'die hard' maar hij wordt ook een dagje ouder en 6 weken prednison hakt er ook in.

quarterH

Re: Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:25

ik geen (preventief) die van pharmahorse. schijnbaar erg goed, heb mijn paard preventief de knieen achter laten scannen (sneller slijtage in mijn tak van sport) en deze zagen er super uit. 1 zelfs beter/schonen dan 6 maanden geleden (ook preventief gescant). dus deze doet wel echt wat!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:00

Goed om te horen zeg! Daar zal je blij mee zijn! :j

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:44

Hey,

ik geef nu sinds een maand die van horseflex met msm en ik heb het gevoel dat hij minder kraakt en minder stijf is. Het kan natuurlijk een gevoel zijn maar ik heb toch maar de grote pot bijbesteld.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:01

Vandaag voor het eerst de vit/min en gluco/msm supplementen gegeven, paardlief at het gelukkig wel! (met moeite weliswaar :D )
Er stond alleen wel op de pot van het gluco supplement dat het 2x per dag moet worden gevoerd. Nu kom ik daar lang niet aan, niet eens dagelijks, ik ben zo'n 4/5 x per week op stal.
Duurt het dan langer voordat ik resultaat zie? En zou ik bijv. ook om 13.00 het supplement kunnen voeren en om 15.00 nog eens, of ligt dat te dicht op elkaar?

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:22

Pharma horse of horse flex? Of adviseren jullie toch iets anders?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:29

UmayDream, is er niet iemand die het anders voor je kan geven? Op de voerkar en vragen of degene die voert het wil geven?
Het werkt uiteraard beter als hij het dagelijks krijgt.

Ik heb nu de Horseflex en geef ik 1x per dag. Die andere van ons krijgt Flexijoint van Equimins, vloeibaar, vind ik erg handig en krijgt de merrie straks ook weer. Heb 5 liter dus kan voorlopig even toe.

Michelle, wat zijn de klachten van je paard? Of wil je preventief geven?

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 17:33

Horseflex glucosamine met msm doet die van mij het ook erg goed op...loopt beter minder stijf en hij is wel behoorlijk hyper maar dat is nog wel te overzien

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 17:57

@Dimple, de paarden staan hier 24/7 in het land. Ze krijgt alleen brok als ik dat haar geef na het wandelen/longeren.
Ik heb net een stalgenootje gevraagd of die het een paar keer wou geven als ik een weekje weg ben en dat wilde ze wel, dus dat scheelt al. :)
Alleen zo jammer dat ik het niet 2x per dag kan geven! Het is denk ik niet verstandig om de 2 porties in 1 keer te geven?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:33

Daar heb ik geen ervaring mee. Welke gluco geef je?

2x per dag is voor veel mensen wel teveel hoor. Hoeveel gram voer je per keer? (en hoeveel pure gluco is dat?)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:36

Glucosamine complex van de Groene Os, 3/4 maatschep per keer en dat is 6 gram.
*googelt*
Ah, dat is 450 mg gluco per portie :j

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 08:52

Ik denk dat ik de 2 porties gewoon in 1x zou geven, dan kom je aan de benodigde hoeveelheid volgens mij.

Ik geef tenslotte toch ook 2 scheppen van HorseFlex om aan de benodigde hoeveelheid te komen. Ga dat echt niet 2x per dag doen hoor. Blijf aan de gang :+

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:19

Ik geef van het begin af aan de gluco al in 1 portie. Heb niet het idee dat het daardoor minder goed werkt.

vejovitaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 19:37

omdat HorseFlex zo'n goede reputatie krijgt hier geven we tot eind deze maand de verzendkosten terug!
geef bij de bestelling aan dat je lid bent van bokt (bij "Laat een bericht achter")
Hopelijk krijgen we er zo nog een hoop tevreden klanten bij! *\o/*

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:00

Dus het kan wel in 1 keer? Ook in combi met het vit/min supplement? Dat zou wel mooi zijn, ik geef haar nu 1 schep ipv 3/4 gluco + 1 schep vit/min door een halve kilo biks, en dat dan 4/5 dagen per week. Als ik dan de glucosamine langzaam opbouw, zou het mooi zijn als die 2 porties gewoon in 1x konden :j

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:31

Ik knal alles door elkaar.......hoppa!
Vit E en Selenium, Epsom Salts en gluco/msm :D

Schep luzerne, handje muesli en beetje water om alles lekker slobberig te maken en ze vindt het lekker!! :j

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 08:00

Maar weer even een reactie van mijn kant. Illusion gebruikt nu geruime tijd de Horseflex. We zijn er erg tevreden over. Het is de Glucosamine met MSM. Zojuist pot nr 3 besteld. Deze keer een kilo pot. Snelle levering ook. Zijn er mee Bokkers die de Horseflex gebruiken?

Door dit topic heb ik uiteindelijk de overstap gemaakt van een pure glucosamine naar de mengvorm met MSM. Ik moet eerlijk toegeven dat dit een nog beter resultaat geeft!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:56

Ik ben nu na een aantal maanden zeer tevreden over de pure glucosamine van New Market!!! :j

MarissaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:37

Illusion1990 schreef:
Maar weer even een reactie van mijn kant. Illusion gebruikt nu geruime tijd de Horseflex. We zijn er erg tevreden over. Het is de Glucosamine met MSM. Zojuist pot nr 3 besteld. Deze keer een kilo pot. Snelle levering ook. Zijn er mee Bokkers die de Horseflex gebruiken?

Door dit topic heb ik uiteindelijk de overstap gemaakt van een pure glucosamine naar de mengvorm met MSM. Ik moet eerlijk toegeven dat dit een nog beter resultaat geeft!

Ik gebruik Horseflex ook, mijn pony heeft verbeening van het hoefkraakbeen en rv een slecht straalbeen.
Liep stokkreupel en stram. Meegenomen uit de kliniek en op de horseflex gezet. Hiervoor gebruikte ik Cortaflex HA maar dit gaf geen resultaat. Inmiddels loopt mevrouw weer helemaal goed en krijg ik vaak de vraag of dit dezelfde pony is als een paar maanden terug, ze doet iedereen verbazen *\o/*

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:07

Ik heb vandaag mijn eerste pot Horseflex binnen gekregen. Voor de gene die dit ook gebruiken, hoeveel geven jullie hier per dag van aan je pony/paard? Ik heb een e-pony van 450-500 kg.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 23:25

Kitty_ schreef:
Ik heb vandaag mijn eerste pot Horseflex binnen gekregen. Voor de gene die dit ook gebruiken, hoeveel geven jullie hier per dag van aan je pony/paard? Ik heb een e-pony van 450-500 kg.

Mijn kleine paard geef ik 2x daags een afgestreken schepje. We gebruiken het nu enkele maanden en het bevalt ons prima! Ben benieuwd wat jij ervan gaat vinden.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 23:26

MarisftRoos schreef:
Illusion1990 schreef:

Ik gebruik Horseflex ook, mijn pony heeft verbeening van het hoefkraakbeen en rv een slecht straalbeen.
Liep stokkreupel en stram. Meegenomen uit de kliniek en op de horseflex gezet. Hiervoor gebruikte ik Cortaflex HA maar dit gaf geen resultaat. Inmiddels loopt mevrouw weer helemaal goed en krijg ik vaak de vraag of dit dezelfde pony is als een paar maanden terug, ze doet iedereen verbazen *\o/*

Fijn!!!! Goed nieuws!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:10

Illusion, wat is voor jou de reden geweest om van de Vitella over te stappen naar Horseflex, en merk je veel verschil? Ik zie dat je glucosamine en msm ook zelf kunt mengen.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 20:52

Kitty_ schreef:
Illusion, wat is voor jou de reden geweest om van de Vitella over te stappen naar Horseflex, en merk je veel verschil? Ik zie dat je glucosamine en msm ook zelf kunt mengen.

De Vitella is pure glucosamine. De Horseflex is gemengd met MSM. En inderdaad, je kunt ook zelf mengen. Maar waarom zelf mengen als je het ook gemengd kan verkrijgen? Geen geklier met afmeten en verhoudingen. Voelt mijn paard verschil? Ik vind dat hij lekker loopt en soepeler is. Hij is inmiddels 23 jaar en is eigenlijk nog "gewoon" in training. De training houdt hem uiteraard ook lekker soepel. Hij zit nog goed in de bespiering. Maar een beetje ondersteuning is denk ik wel prettig voor hem. Vanwaar de vraag?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:03

Oké :-) ik vroeg me gewoon af wat jou ervaring was. Ik heb nog zitten twijfelen om de Vitella te gaan gebruiken.