Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maar ik ben toch eens benieuwd wat jullie er van vinden, zo op de foto (zal daarna mijn eigen bevindingen vertellen
). De foto' zijn van 14/05 en van vandaag dus.

Op foto 1 lijkt daar op & rond de schouder 1 grote vetbult te zitten, die ben ik op de 2e foto kwijt (maar ben er wel mee eens dat de schouder nog niet is wat het moet zijn
). De buik zie je het inderdaad aan, alleen spijtig dat die niet meetelt
Hij is nog steeds ribloos (al zou ik zweren dat ik gisteren een rib voelde, maar dat was inbeelding
) en z'n rug is ook nog hetzelfde. Dus op dat gebied is er geen verbetering jammer genoeg, maar dat komt hopelijk nog. De nek kwabbelt nog steeds, maar minder dan ik mij meen te herinneren .. En sowieso is het een heel ander uitzicht, vooral als je erop zit (ik had er anderhalf jaar niet meer opgezeten, ik schrok echt toen ik z'n nekje voor mij had "is dat alles?"
).
Dank je wel!
Ik heb het gevoel dat het erg goed gaat sinds ze op het gras staan (ja, echt
) en verder niks erbij krijgen. Nu staan ze met z'n 2 op een stukje weide van ongeveer 15x100, daarnaast hebben ze nog 2 paddockjes waar ook wel wat groenig op staat en hun uitloopjes waar langs de kanten ook wel wat groeit. Op de weide staat niet veel gras meer, maar blijkbaar wel nog steeds gras. Sinds ze daarop staan is [***] super in z'n vel gaan zitten. En ze gedragen zich ook echt geweldig, het lijkt wel net alsof ze in de natuur zijn .. Het gaat echt zo van: stukje lopen, *snuif snuif*, hmm niet lekker, stukje verder lopen, *snuif snuif*, oh, dat zijn lekkere grasjes *hap*. Maar ik heb het idee dat ze dat stukje wat ze eerst niet lekker vonden later wel lekker vinden, het hangt echt af van hun zin op dat moment zeg maar. Heel leuk om te zien trouwens
En verder krijgen ze 's avonds een half kilo Optiform van Mijten en Pavo Vital. En ze doen het echt super. Zitten goed in hun vel, zijn vrolijk en meewerkend (vooral voor [***] wil dat wat zeggen), hebben energie.. Alles wat je maar wil. En ze zijn totaal niet gericht op het eten, als ik 's avonds met de emmers de weide in kom dan moet ik hen echt roepen en zie je ze soms nadenken of ze het wel de moeite vinden om tot aan de stal te komen
Dus ja, ondanks dat sommigen misschien zouden zeggen dat ze sielugh zijn omdat ze niks krijgen, hebben ze blijkbaar toch voldoende aan wat er staat. Ik heb nog een stukje weide klaarstaan van ook 15x100, ben nog even aan het denken hoe ik dat ga aanpakken, want als ik ze daar nu gewoon op laat dan vreten ze zich weer vol vrees ik .. of misschien ook niet .. ik vind het zo moeilijk inschatten 
Hij heeft in ieder geval nog niet gezweet, dus zo hard heeft hij gewerkt