Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:59

Hmmm vreemd Becs.
Heb het echter al wel vaker gelezen...

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 00:24

Je kunt met LAVOR gewoon vaak beter even bellen en dan daarna persoonlijk mailen met degene waar je mee gesproken hebt.

@ Debski,
Neem even contact op met LAVOR/Langwerden voeders, zij zijn dealer van Marstall en vraag of Georg Massen contact met je wil opnemen. Hij is de expert voor Marstall.
http://www.langwerden-veevoeders.nl/
http://www.marstall.nl/

Grtz.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 07:09

ik heb goede ervaring met de force

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:20

bijna alle paarden bij ons op stal krijgen force.
gemengd met wiesencobs, of alleen force of sommige met hun muesli.
ik vind het super voer.
mijn paarden hebben er nog nooit zo goed uit gezien als deze winter.
voer het nu sinds oktober, dat ze op stal staan.
en wil het zeker blijven voeren, ook van de zomer als ze op de wei staan.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:32

ik ben van de Marstall af gegaan
mijn paard kreeg FaserLight maar daar zat erg veel stof/gruis in en moest altijd nat gemaakt worden
nu staan de paarden van de stalhoudster op Nature Balans van Havens en dat vind hij heerlijk
in dit topic staat het beschreven
mijn paard krijgt 0.5 kg per dag in 2 voerbeurten,en heeft nu echt eten in de bak ipv een bak met gruis
dat was 1x briesen en de halve bak was weg.
[VS] NIEUW Havens Natural Balance

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:34

Debski schreef:
Is iemand hier bekend met marstal provacal structuur? Kan er nog niet zoveel over vinden. Graag hoor ik ervaringen en ik zou het wel eens willen proberen voor mijn paard.

Je kunt het op de site van Marstall vinden, maar ik kan het je hier ook wel beknopt vertellen.
Het is een ruwvoervervanger en geen krachtvoer.Het kan zowel droog als geweekt gegeven worden. Het is eiwitarm en kan ook toegevoegd worden aan het krachtvoer, zodat het paard minder snel eet. Het bestaat uit o.a. gerstestro, tarwestro, tarwezemelen, bietenpulp, lucernemeel.
Mijn paarden krijgen het ook en laten er zelfs hun wortels voor staan. :j
Het is heel goed voor paarden die regelmatig last hebebn van dunne mest of bijvoorbeeld bij een eiwitarm-dieet.

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:41

Ik ga wel even contact opnemen met Zeldenrust stables. Ik wil het toch even proberen voordat ik een dure zak aanschaf. Mijn paard is niet zo'n makkelijke eter. En ik wil het inderdaad proberen omdat ze regelmatig dun mest.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:55

soms krijg je wel antwoord soms niet op het voedingsadvies :)

Ik heb het destijds aangevraagd en daar kwam optimaal uit in combinatie met force. Mijn paard kon wat kilo's kwijt en die is hij allemaal kwijtgeraakt in een periode dat hij stil stond, het is dus duidelijk niet genoeg, nu moet hij weer aan de gang en hij viel steeds verder in. Op mijn vraag wat ik bij moet gaan voeren heb ik nog geen antwoord en heb dus terug gegrepen op de spelt en dat bijgegeven zodat hij niet verder afvalt en daar doet hij het goed op.

Misschien hier nog opties?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 10:00

heb je geen voerleverancier waar je het haalt of door bezorgd krijgt.
die van mij kan me altijd super helpen met vragen en problemen.

ingvdh schreef:
soms krijg je wel antwoord soms niet op het voedingsadvies :)

Ik heb het destijds aangevraagd en daar kwam optimaal uit in combinatie met force. Mijn paard kon wat kilo's kwijt en die is hij allemaal kwijtgeraakt in een periode dat hij stil stond, het is dus duidelijk niet genoeg, nu moet hij weer aan de gang en hij viel steeds verder in. Op mijn vraag wat ik bij moet gaan voeren heb ik nog geen antwoord en heb dus terug gegrepen op de spelt en dat bijgegeven zodat hij niet verder afvalt en daar doet hij het goed op.

Misschien hier nog opties?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 10:05

Ik geef nu een paar weken force en tot nu toe ben ik er tevreden over, ze ziet er goed uit en is al een poosje flink in de rui terwijl de rest op stal dat nog niet is...
Ik gaf de westernmeusli (op advies), maar ik zag daar weinig voordelen in (ik moest er veel meer van voeren dan ik deed en veel minder lucerne), ze ging in die periode schuren en ze werd drukker/meer gespannen.
Geen idee of het verband hield met het voer, maar ik ben weer over gegaan om mijn oude voersysteem, meer lucerne en nog maar heel weinig krachtvoer (geef nu de balance van hartog) en dan aangevuld met omega en maisolie.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 10:08

@ kevje06, die neemt weer contact op met marstall, dus dat schiet niet echt op, maar in combinatie met de spelt gaat het goed, dus dat hou ik er dan maar in voorlopig

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:27

Ik heb nu op advies 1,5 week de Cornmuesli geprobeerd, en 2,5 week de Concoursmuesli. Bij beiden heb ik helaas geen verschil gemerkt aan mijn paard, in tegenstelling tot wat ik verwachtte/hoopte. Ze is eigenlijk ook wat slechter geworden in het algemeen, maar het is niet te zeggen of dat door het voer komt. Misschien koop ik nog muesli (weet nog niet welk) om na het rijden te geven, maar verder ga ik toch terug naar het voer wat ik hiervoor gaf. Erg jammer, want ik vind het concept heel goed. Maarja, je paard moet er wel beter van worden.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:30

Jammer dat je merrie 't er niet goed op doet. Was de 1,5 en de 2,5 week een adviesperiode? Vind 't wel erg kort.
Wat voor ruwvoer krijgt je paard ernaast?

Ik kan duidelijk merken dat ik met minder voer toe kan, nu mijn merrie kuil krijgt in plaats van hooi. Normaliter voerde ik ¾ schep Cornmuesli en ¾ schep Amino-Sport. Nu krijgt ze van beide maar een halve schep.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:36

Dat was idd het advies, en ik moest echt na een paar dagen al verschil merken.
Vorstin kreeg eerst 2 scheppen, maar toch al gauw 3 scheppen per dag. Merkte dat ze gewoon te slap was o.i.d. Ze krijgt trouwens op dit moment kuilvoer (nouja, voordroog) erbij. Denk dat ik zowiezo het amino-sport supplement koop voor na het crossen, en misschien amino-sport muesli of andere sportmuesli voor erbij, en dan iets minder van mijn andere voer. Vind het wel heel belangrijk dat ze echt krijgt wat ze nodig heeft, en zeker ook die olie vond ik echt een pre voor het crossen.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:24

bij mij zeiden ze 1 maand moet je verschil merken en zien en 2 a 3 maand heb je een ander paard

ik zit er nu dik 2 maanden op en ze ziet er nu super uit
heb haar nog nooit zo mooi meegemaakt

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:39

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:41

Ik voerde aan 1 pony de sinfonie, zit veel te veel suiker in voor haar dus ze gaat nu over op de concours. Getest door de therapeute. De andere krijgt nog sinfonie tot het op is, dan gaat ze mee op de concours :)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:12

maar neem aan dat die wel sneller reactie krijgt?
ik kreeg van marstal zelf heel snel advies en nu gister mijn leverancier gemaild over een pony met wat probleempjes en die komt morgen gelijk langs om naar haar te kijken en voer advies te geven.

ingvdh schreef:
@ kevje06, die neemt weer contact op met marstall, dus dat schiet niet echt op, maar in combinatie met de spelt gaat het goed, dus dat hou ik er dan maar in voorlopig

voor ik resultaat op de corn zag duurde bij mijn ene merrie ruim een maand, bij de ander nog langer zelfs.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:25

Ik krijg nu pas een mooi vol paard, en voer al bijna een half jaar de corn. Moet ik wel bij zeggen dat hij in december een behoorlijke wormbesmetting had, wat denk ik ook mee heeft gespeeld. Maar nu zijn eindelijk zijn ribben verdwenen!!
Denk wel dat ik straks weer terug ga na mijn oude voer, om nu altijd die corn te blijven voeren lijkt me ook niet nodig. Of half/half mischien. Ik vind de corn erg vettig, het ruikt ook gewoon vet! Maar om aan te komen is het een prima voer vind ik. Hij werd er niet heet van.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:38

Weet je zeker dat we het over dezelfde Corn hebben? Mijn Corn vind ik namelijk juist ontzettend droog, net cornflakes met havermoutvlokken erdoor. De Champion is idd vettig.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:01

Ik heb mijn paard een half jaar op de western en de sinfonie gehad, maar mijn paard werd van het najaar eerder weer wat schraler en qua gedrag werd ze ook niet rustiger...

Nu geef ik de Force, en ik heb het idee dat ze het daar wel heel goed op doet!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:05

Karin schreef:
Weet je zeker dat we het over dezelfde Corn hebben? Mijn Corn vind ik namelijk juist ontzettend droog, net cornflakes met havermoutvlokken erdoor. De Champion is idd vettig.

Ja, het ziet er droog uit, net cornflakes met havermout inderdaad. Maar het voelt vettig aan, en het ruikt ook gewoon vet vind ik. In vergelijk met andere muesli's dan.
De corn en champion scheelt maar amper een half procentje in vet ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:15

Apart, ik voer ze allebei en ik vind juist de Corn enorm droog (ook qua geur) in vergelijking met de Champion...

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:17

De champion ken ik niet, hahaha. Maar in vergelijk tot een ander merk muesli vind ik de corn erg vet voelen en ruiken.

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:43

2 weken lijkt me ook kort om al echt resultaat te zien, maar kan natuurlijk altijd zijn dat iets niet lekker valt bij een paard.

Mijn paard was weer erg stijf. Heb in de winter geen Amino muesli gevoerd omdat ie zo al fris genoeg is. Anderhalve week geleden begonnen en vandaag t idee dat ie toch weer wat soepeler was.