Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BrittKitt schreef:Ik wil na de zak voer die ik nu heb (nature's best) ook over op Marstall, maar zit nog een beetje te kijken welke het dan wordt. Ze krijgt brok omdat de rest van stal het ook krijgt en om zo haar voernijd onder de duim te houden.
Voor de rest krijgt ze (bijna) onbeperkt duits kruidenhooi.
Het gaat om een haflinger van bijna 16 jaar, enigzins overgewicht door lang stil staan en ze heeft altijd teveel energie.
Iemand een goed idee? Waarschijnlijk sluit de vito het beste aan?
BrittKitt schreef:Ik wil na de zak voer die ik nu heb (nature's best) ook over op Marstall, maar zit nog een beetje te kijken welke het dan wordt. Ze krijgt brok omdat de rest van stal het ook krijgt en om zo haar voernijd onder de duim te houden.
Voor de rest krijgt ze (bijna) onbeperkt duits kruidenhooi.
Het gaat om een haflinger van bijna 16 jaar, enigzins overgewicht door lang stil staan en ze heeft altijd teveel energie.
Iemand een goed idee? Waarschijnlijk sluit de vito het beste aan?
Elfje_Braam schreef:Persoonlijk adviseer ik altijd om de cobs te weken en ze te introduceren in het rantsoen, als het paard een rustige eter is kan men de cobs ongeweekt voeren. Echter, met 10 minuten zijn ze vaak al uit elkaar gevallen en het verkomt eventuele problemen mbt verstoppingen.
@ Billy 20, bij een chronisch vitaminen tekort kan je het beste een kuurtje geven, bv de Equitop Forte, deze is behoorlijk geconcentreerd. Mengen kan inderdaad door de wiesencobs, deze zijn nat genoeg om het op te nemen!
Succes!
Francis schreef:Ik vind het alleen zo jammer dat je zoveel meer moet betalen voor het weglaten van iets wat sowieso al overbodig, onnodig en ongewenst is.
Citaat:Ursonne paarden Premium Poeder
Het complete supplement
(+/- 100 gr. Per dag)
Aanvullend diervoeder op basis van gist, koolzure algenkalk, kruiden, moutkiemen, wortel, appel, vitaminen, mineralen.
Francis schreef:maar wel wortel en appel dus ook overbodige suikers. En Ursonne is geen compleet vit./min. supplement maar een kruidenmengsel.Citaat:Ursonne paarden Premium Poeder
Het complete supplement
(+/- 100 gr. Per dag)
Aanvullend diervoeder op basis van gist, koolzure algenkalk, kruiden, moutkiemen, wortel, appel, vitaminen, mineralen.