__Suzanne__ schreef:Is een hooinet met hele kleine maasjes een idee?
Die hebben we al..
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarloesNatje schreef:__Suzanne__ schreef:Is een hooinet met hele kleine maasjes een idee?
Die hebben we al..
MarliesV schreef:Hoeveel is een ton hooi? Ga het eens wegen. En kan je niet alles in een net aanbieden?
1.5 kg per 100 kg paard zou per dag ongeveer genoeg moeten zijn. Gras telt anders dan hooi natuurlijk.
Samy schreef:Ik woog eerst ook nooit af, gooide er een plak per dag in. Maar sinds 1,5 maand toch aan het afwegen. Deels in de 2x2 (die gaat nooit op, in 24 uur) en dan nog 2x3 kilo in haar 3x3 zodat ze ook makkelijker kan eten. Het werkt wel, want in 3 weken tijd zijn er al 20 kilo af. Dikke buik blijft helaas, maar dat gooien we nu maar op een grasbuik. Gelukkig kan je het goed zien op de fotos.
masyo schreef:Samy schreef:Ik woog eerst ook nooit af, gooide er een plak per dag in. Maar sinds 1,5 maand toch aan het afwegen. Deels in de 2x2 (die gaat nooit op, in 24 uur) en dan nog 2x3 kilo in haar 3x3 zodat ze ook makkelijker kan eten. Het werkt wel, want in 3 weken tijd zijn er al 20 kilo af. Dikke buik blijft helaas, maar dat gooien we nu maar op een grasbuik. Gelukkig kan je het goed zien op de fotos.
En hoeveel hooi geef je dan over de hele 24 uur zegmaar?
Poekkie schreef:Er is ook dieet krachtvoer, speciaal in combi met afvalprogramma’s: pavo inshape en cavalor silhouette.
Bij veel training zou ik dat toch overwegen voor de eiwitten.
De cavalor nutri support vind ik trouwens fijner dan de vital ivm de extra magnesium, maar smaakt wel minder lekker voor hun. Ik maak er steeds een papje van.
De mijne krijgt 500 g pavo inshape, aangevuld met een beetje cavalor nutri support (balancer) en biotine voor de hoeven. Werkt minimaal 4x intensief (uur bakwerk, min. 40 min draf+galop) en 1-2x lichter werk.
Poekkie schreef:Ze krijgt nu 250 g brok per dag als ik het goed begrijp? Dan is daar niet veel aan af te bouwen he250 g verandering op een heel dieet gaat geen effect geven tenzij je een extreem extreem gevoelig paard hebt.