Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Phonix schreef:Psvanlot, is dit niet misschien iets voor je? https://www.horseflex.nl/product/amino- ... r-paarden/
Ik geef de merrieversie wat een beetje meer eiwit bevat. Werkt voor mijn darmprobleem paard
Kyno_Anouk schreef:Hoe weten jullie of het voer van je paard in balans is en of je paard voldoende vitamine en mineralen binnen krijgt?
Kyno_Anouk schreef:Hoe weten jullie of het voer van je paard in balans is en of je paard voldoende vitamine en mineralen binnen krijgt?
Floortje_NL schreef:Allereerst excuses als deze vraag al 1000x voorbij is gekomenIk heb de afgelopen dagen veel lopen spitten en de zoekfunctie gebruikt maar kom er niet uit.
Zijn er balancers voor paarden die uitsluitend hooi krijgen en nooit op het gras komen? Ik ben me helemaal suf aan het rekenen in een excel bestand maar bij allemaal scheelt er wel iets aan![]()
Ja je moet de waarde van je hooi meetellen maar die is A niet getest en B zijn de zaken waar ik belang aan hecht zoals vitA en E niet te meten en vergaat dit met de tijd in je hooi.
Mijn paarden krijgen hooi van onbemest land (wordt wel jong/vleesvee ingeschaard) en we zitten hier op kleigrond.
Ze krijgen nu victorius secret maar dat wordt niet door allen goed gegeten.
Tot nu toe heb ik in de vergelijking staan:
- victorius secret
- metazoa
- oerbalans
- agrobs senior
- lexa senior
- lexa amino
- florian vimi-plus
De grootste vreter is een PSSMer van 700kg en ik wil qua dagprijs onder de €0,90 blijven.
Belangrijke punten: selenium, biotine, vitA, vitE, zink en koper. Suiker, graanvrij, luzerne, soja vind ik niet zo spannend als er minder dan 200gr per dag van wordt gevoerd.
Wie heeft er nog goede tips![]()
Floortje_NL schreef:Allereerst excuses als deze vraag al 1000x voorbij is gekomenIk heb de afgelopen dagen veel lopen spitten en de zoekfunctie gebruikt maar kom er niet uit.
Zijn er balancers voor paarden die uitsluitend hooi krijgen en nooit op het gras komen? Ik ben me helemaal suf aan het rekenen in een excel bestand maar bij allemaal scheelt er wel iets aan![]()
Ja je moet de waarde van je hooi meetellen maar die is A niet getest en B zijn de zaken waar ik belang aan hecht zoals vitA en E niet te meten en vergaat dit met de tijd in je hooi.
Mijn paarden krijgen hooi van onbemest land (wordt wel jong/vleesvee ingeschaard) en we zitten hier op kleigrond.
- victorius secret
- metazoa
- oerbalans
- agrobs senior
- lexa senior
- lexa amino
- florian vimi-plus
De grootste vreter is een PSSMer van 700kg en ik wil qua dagprijs onder de €0,90 blijven.
Belangrijke punten: selenium, biotine, vitA, vitE, zink en koper. Suiker, graanvrij, luzerne, soja vind ik niet zo spannend als er minder dan 200gr per dag van wordt gevoerd.
Hieperdi schreef:Volgen mij zit er in pavo vital een redelijk hoge dosering van vitamine E?
- victorius secret
- metazoa
- oerbalans
- agrobs senior
- lexa senior
- lexa amino
- florian vimi-plus
Maddy_Paola schreef:Kan ook nog naar de balancer van horseadds kijken, maar het blijft een doolhof als iets nieuws zoekt
Slmt9 schreef:Floortje_NL schreef:Allereerst excuses als deze vraag al 1000x voorbij is gekomenIk heb de afgelopen dagen veel lopen spitten en de zoekfunctie gebruikt maar kom er niet uit.
- victorius secret
- metazoa
- oerbalans
- agrobs senior
- lexa senior
- lexa amino
- florian vimi-plus
Vitamine E zou ik sowieso los voeren voor de houdbaarheid en opneembaarheid. Ik voer olie, wordt hier vele malen door mn pssm’er opgenomen.
Ik geef victorious bij, het hoogste in selenium, zink en koper. Ik zit op 25,- euro per maand bij 200gr meen kk.
Slmt9 schreef:Vitamine E zou ik sowieso los voeren voor de houdbaarheid en opneembaarheid. Ik voer olie, wordt hier vele malen door mn pssm’er opgenomen.
Ik geef victorious bij, het hoogste in selenium, zink en koper. Ik zit op 25,- euro per maand bij 200gr meen kk.
Hieperdi schreef:Ja mee eens beter los voeren vooral met pssm type.
puppy1128 schreef:Je paard gezond en fit heeft meerdere balancers. Kan je ook nog naar kijken. Vitalbix heeft er ook een paar.
Maddy_Paola schreef:Van horseadds kunnen ze overigens volledig aangepaste balancers, afgestemd op je hooi maken. Minimale productie is er wel, maar met meerdere grote paarden en constante hoogkwalitateit wel interessant natuurlijk. Volgens mij id 800 kg de minimale hoeveelheid.
Nibbit schreef:Horseadds balancer heeft een hoog gehalte vit E
Rond de 1000 per de onderhoudsdosering (voor 700 kg even snel gerekend)
Bij arbeid geef je iets meer dat staat er bij vermeld
(en een redelijke prijs vind ik)