[INFO] paarden met overgewicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:22

Linsey1998 schreef:
Mijn shet heeft enorm veel wondjes van het graasmasker, voornamelijk aan de zijkant en achterkant. Ik zit wel aan een bontje te deken maar is weer lastig vast te maken, iemand tips?

[ [url=m/AE1Y2Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wellicht aan die zijkanten gewoon zo’n neusbontje met klittenband, maar dan is mijn probleem aan de achterkant nog niet opgelost. Zonder graasmasker kan ze helaas echt niet....

Dit type zit eigenlijk nooit echt goed, het loopt te recht.... ik zou voor een ander type masker gaan

Veulen84

Re: [INFO] paarden met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:37

Ik heb voor de zijkanten daarvan idd hoofdstelbondjes. Voor dat stukje aan de achterkant gebruik ik neopreen beschermer van eerlijk paard. Als ik er aan denk zal ik er morgen even een foto van maken.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:47

Veulen84 schreef:
Ik heb voor de zijkanten daarvan idd hoofdstelbondjes. Voor dat stukje aan de achterkant gebruik ik neopreen beschermer van eerlijk paard. Als ik er aan denk zal ik er morgen even een foto van maken.

Heel graag! :j

https://www.paardeerlijk.nl/a-52633666- ... escription

Bedoel je deze beschermers? Want hoe kan je die aan de achterkant bevestigen dan? Want je moet dan toch 4 van die lusjes hebben, en niet 2 en een recht stuk? Volgens mij krijg je dat dan niet dicht?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:10

Die heb ik inderdaad.
Het kleine formaat heb ik om de achterste band gevouwen. De grote maat ligt er in.

Afbeelding

Afbeelding

Zonder de graskorf:
Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 16:28

Ik heb even poosje niet gereageerd, wel meegelezen uiteraard.

Er kwam onder andere voorbij over het meten/wegen. Ik heb dat ook gedaan, vorig jaar ruim 100 kg minder volgens het lint. Ik probeerde elke maand rond dezelfde tijd en plek te meten. Maar mijn mobiel is kapot gegaan en gereset, dus geen idee met welk getal we begonnen waren. Ondertussen meet ik het ook maar niet meer. Foto's en singelgaatjes zeggen mij al genoeg. We begonnen met aan elke kant 5 gaten over, we hebben nu aan elke kant 2 gaten over. :D

Kwa graasmasker heb ik er 1 van shire en 1 van best friend, beide bloempot model. Die van best friend heeft van die 'open neusgaten' en het masker zelf is ruimer. Shire had ik als eerste en ook het gat groter van gemaakt, bij de best friend snapte hij het masker al en heb ik het gat zo gelaten. Hopelijk groeit het gras nu net de regenval en warme weer, kunnen we straks langzaam opbouwen richting een half uurtje per dag. Ook ivm zijn pssm ben ik liever wat dat betreft voorzichtig. Zie ik daarna wel of we het naar een uur kunnen met masker. Volgend jaar zie ik ook wel wat we gaan doen kwa gras.

Hier weer vergelijk foto's gemaakt. We hebben alweer wat kilometers op zitten. Niet zoveel als ik gehoopt had, maar we mogen zeker niet klagen. *\o/*

Ongeveer een jaar verschil.
Afbeelding

Hoe we begonnen en nu.
Afbeelding

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 16:43

Groot verschil zeg!

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 17:08

Wow groot verschil!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 23:10

Heel mooi verschil :j

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:44

Wow wat is die goed afgevallen zeg!
Ik ben ook elke maand een foto aan het maken, kan je straks mooi het verschil zien.
Paardlief heeft nu ook een kleinere maas hooinet 2x2,ziet er erg klein uit, maar het werkt wel. Kan mooi 12 kilo in en ze doet er ongeveer 1,5 dag mee.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:46

Samy schreef:
Wow wat is die goed afgevallen zeg!
Ik ben ook elke maand een foto aan het maken, kan je straks mooi het verschil zien.
Paardlief heeft nu ook een kleinere maas hooinet 2x2,ziet er erg klein uit, maar het werkt wel. Kan mooi 12 kilo in en ze doet er ongeveer 1,5 dag mee.

Heb je een linkje :D

isabel67

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:48

Update! Fury gaat heel goed door met afvallen sinds hij niet meer op het gras mag, verder krijgt hij 24/7 toegang tot hooi met een slowfeeder en pavo vital voor zijn vitamines. Hij staat ook op paddock paradise en ik zie hem heel de dag door bewegen.
Eerst een foto op zijn dikste een paar jaar terug maar hij is altijd zo als hij op het gras is in de zomer.
Afbeelding
En deze een paar dagen geleden.
Afbeelding

Wat een geweldige voor en na foto´s ook hier boven. *\o/*

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:50

Afbeelding
April

Afbeelding
Mei

Paarden staan bij ons nu een kleine week overdag op de wei met strook begrazing(in de nachten nog op de paddock met hooi) Lizette heeft een graasmasker om zodat ze niet teveel gras eet.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:53

En zelfs met strookbegrazing al terug aardig wat bij gekomen precies? Ongelofelijk hoeveel energie ze halen uit dat beetje gras he :oo

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:28

Iemand hier toevallig een Thinline graasmasker die er vanaf wil? O:) Het graasgat van die van mij is uitgescheurd, dus wilde een nieuwe bestellen. Maar de maat Cob is uitverkocht. |(

Haffie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:42

Hallo ik heb een vraagje, vinden jullie mijn paard "te dik"? Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 15:18

Pally schreef:
Iemand hier toevallig een Thinline graasmasker die er vanaf wil? O:) Het graasgat van die van mij is uitgescheurd, dus wilde een nieuwe bestellen. Maar de maat Cob is uitverkocht. |(

Ze zijn wel steeds snel weer uitverkocht haha. Heb je niet nog garantie? Ik heb een nieuwe gekregen zodra die weer op voorraad was.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 16:15

Jets schreef:
Pally schreef:

Ze zijn wel steeds snel weer uitverkocht haha. Heb je niet nog garantie? Ik heb een nieuwe gekregen zodra die weer op voorraad was.

Nee helaas, hij is van vorig jaar

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 19:37

Pally schreef:

Je hebt een half jaar garantie en bij thinlineglobal.eu kun je met 10 procent welkom korting kopen :)
Dus niet uitverkocht daar.

Ik heb hem vandaag besteld

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 09:55

noukie12 schreef:
Pally schreef:

Je hebt een half jaar garantie en bij thinlineglobal.eu kun je met 10 procent welkom korting kopen :)
Dus niet uitverkocht daar.

Ik heb hem vandaag besteld

Ik heb hem vorig jaar gekocht, dus helaas geen garantie meer. Maar heb nou 1 van een bokker over kunnen kopen.

Vriendelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:47

@nouki12 Wanneer krijg je hem geleverd?
Ik zag dat ze in maat cob/horse op de site van Thinline ‘ Available on backorder‘ staan, dus in die maat niet op voorraad op dit moment helaas.
In ieder geval vandaag niet meer, andere maten zijn wel ‘in stock’.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:19

Haffie_lover schreef:
Hallo ik heb een vraagje, vinden jullie mijn paard "te dik"? [ [url=m/JgJwRs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7n64VZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KPAsoI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Valt mee...

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 08:44

Hoi allemaal, ik kom hier ook even binnen vallen helaas.
Heb een vijfjarige pony die groeit van lucht lijkt het wel.. Helaas is meer beweging of minder hooi niet zo gemakkelijk dus hopelijk kunnen jullie mij wat tips geven.
De voornaamste reden dat ik nu toch echt iets wil gaan veranderen is dat het vet zich bij haar vooral opslaat op hals en schouders. Vind ik niet zo’n fijn idee als ik denk aan bevangen raken en al die narigheid.
Op het moment heeft ze een blessure waardoor we niets kunnen helaas. De uren dat ze in de wei staat had ze voor de blessure een graasmasker om. Deze heb ik af gedaan omdat ze hiermee veel meer in beweging is wat voor de blessure niet ideaal is.
Minder hooi is ook lastig ivm recent maagzweren gehad.
Haar dag is nu ongeveer als volgt ingedeeld:
Ochtend: 1 ton met hooi, 1 schepje ekygard en 100gr vitalbix daily complete. Brokken eet ze eigenlijk nooit direct op sinds we hier op stal staan. Vervolgens staat ze van ongeveer 8:30 tot 13:00 in de wei. Soms wat langer, soms korter. Hierna gaat ze op de paddock en naar binnen tussen 16:00 en 18:30.
Op stal krijgt ze eind van de dag weer hetzelfde als ‘s ochtends. Daarnaast vul ik voor de nacht een groot hooinet. Deze doe ik inmiddels nog maar halfvol en vermengd met stro. Meestal zit er de volgende dag nog een klein beetje in.

Nu zat ik zelf al te denken of het wellicht een idee zou zijn om het hooi te gaan weken? Maar misschien hebben jullie betere ideeën. Pony is niet extreem dik maar dat wil ik graag voorkomen. Normaalgesproken goed op gewicht te houden als ze wel aan het werk is..

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:37

Lastig. Even samengevat:

- minder hooi kan niet?
- armer hooi (graszaad) kan niet?
- minder weidegang kan niet?
- graasmasker kan niet?
- meer beweging kan niet?

Ik vrees dat het dan lastig wordt. Zou toch dat graasmasker opnieuw aanhouden als dat kan.
Weken ben ik niet zo’n fan van. Is fysiek heel zwaar voor de mens + je spoelt ook heel veel vitamines er uit + hygienisch gezien ben ik niet zo’n fan van hooi lang in water te laten soppen. Zou dan liever armer hooi aanschaffen.

Als ik dit artikel lees, lijkt me het soppen ook niet altijd te werken. Die amerikaanse studie is veelbelovend maar die engelse is wel een ‘buster’ met maar 5 % reductie.
http://www.voervergelijk.nl/informatie/ ... hooi-weken

Hier loopt een topic op bokt over een feedingmaster. Dat kan ook een uitkomst zijn, maar is wel heel prijzig.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:42

Oef als je het zo opsomt is het wel heel lastig inderdaad.. Ik ga dat artikel eens even doornemen, dankjewel.
Poekkie schreef:
Lastig. Even samengevat:

- minder hooi kan niet?
- armer hooi (graszaad) kan niet?
- minder weidegang kan niet?
- graasmasker kan niet?
- meer beweging kan niet?

Ik vrees dat het dan lastig wordt. Zou toch dat graasmasker opnieuw aanhouden als dat kan.
Weken ben ik niet zo’n fan van. Is fysiek heel zwaar voor de mens + je spoelt ook heel veel vitamines er uit + hygienisch gezien ben ik niet zo’n fan van hooi lang in water te laten soppen. Zou dan liever armer hooi aanschaffen.

Als ik dit artikel lees, lijkt me het soppen ook niet altijd te werken. Die amerikaanse studie is veelbelovend maar die engelse is wel een ‘buster’ met maar 5 % reductie.
http://www.voervergelijk.nl/informatie/ ... hooi-weken

Hier loopt een topic op bokt over een feedingmaster. Dat kan ook een uitkomst zijn, maar is wel heel prijzig.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:36

Is een hooinet met hele kleine maasjes een idee?