Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 16:07

carika schreef:
Ik moet weer shoppen. Weet iemand nog een leuke aanbieding voor mineraal brok of koeken? Metazoa, pavo, marstall of iets vergelijkbaars.
Zag bij divoza dat de 25% korting code niet werkt voor Metazoa en pavo uitverkocht is.

Misschien even afwachten wat voor aanbieding de welkoop volgende week heeft?
De huidige gaat tm zondag... misschien komt pavo in de aanbieding

ApplePapple

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 12:01

Ik voerde aan mijn haflinger die ik fanatiek train, lange afstanden dus uithoudingsvermogen is belangrijk. Eerst vitalbix active. Eerst op lage dosis niks aan de hand en met verhogen werd ze vervelender.

Overgestapt naar de vitalstyle oerbalans maar na 2 dagen at ze die echt niet meer. Gemixt met vanalles, gaat er nu alleen in als in met mash mix en dus geweekt zijn. Dus dat is het niet.
Als iemand dus interesse heeft in een halve emmer....

Ik ga nu de Equifit proberen, staat me wel aan namelijk. Ook dat ze dan wat meer krijgt, want 1 handje brok is niet acceptabel voor mevrouw...

Mijn jonge haflinger van 2,5 krijgt vitalbix B&G. Doet ze het opzich prima op maar vind hetzelfde merk geven wel fijn.
Dus voor haar ook Equifit maar dan aangevuld met Breeding

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 18:48

Mijn kieskeurige had eet de Equifyt echt goed. Ben benieuwd hoe de jouwe dat vindt.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 13:59

Mijn paard vertikt het om de marstall force te eten, heb helaas meteen groot ingeslagen. Iemand interesse om het over te nemen? (Omgeving Breda/Tilburg)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 21:45

Ik ben opzoek naar ervaringen met Metazoa. Zowel de balancer als de andere soorten voer. Zowel negatief als positief :)
Ik hoor weinig eigenaren over dit voer, maar het klinkt wel interessant.
Nu zag ik in dit topic langs komen dat er paarden wat spooky van werden, zijn er nog andere ervaringen? :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 21:48

Metazoa NaturalFit werd mijn paard inderdaad spooky van. Voer nu Subli DieetMix in de plaats en dat lijkt wel goed te gaan
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 10-10-23 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 21:49

De muesli werd erg goed gegeten door mijn kieskeurige, maar hij werd er ook spooky van. Dat komt door de luzerne, dus dat ligt niet aan Metazoa zelf.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 21:53

Is dat zo?
Ik heb mijn paard pure luzerne gevoerd maar daar werd hij niet zo spooky van als die muesli.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 21:58

Die van mij krijgt op het moment de hartog digest lucerne (naast vitamine brok en een handje smaak brok hahah) en daar merk ik ook niets van.
De vitamine brok van metazoa is er in 3 verschillende soorten, is het dan alleen bij die met lucerne dat ze spooky worden of ook bij de Timothee en esparcette?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 22:21

xSCWx schreef:
Is dat zo?
Ik heb mijn paard pure luzerne gevoerd maar daar werd hij niet zo spooky van als die muesli.

Sorry, ik bedoelde specifiek voor mijn paard! Die krijgt dat inmiddels bij andere brokken waar luzerne in zit dat ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 22:22

Metazoa balancer werd mijne ook spooky op. Maar op de bijvoorbeeld de musclefit totaal niet :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 22:52

Misschien weet iemand hier raad.

Op aanraden van osteopaat overgegaan op graanvrij en met zo min mogelijk toegevoegde 'rommel' te gaan voeren.

Ik was al overgegaan op Horsefood graanvrij met Pavo Vital. Zij vond dat geen goed voer en daarbij werd mijn paard er erg scherp van waardoor de trainingen niet beter werden.

Momenteel staat hij op Vitalbix Balance+ muesli. Hij vreet het maar mondjesmaat en hij is er zeker niet beter uit gaan zien. Het is een 16 jarige die op Z2 niveau loopt. Rijdt niet super fanatiek, 3x per week een half uurtje en een keer een half uurtje longeren.
Buiten het feit dat hij het matig eet en mooier in zijn bespiering zou kunnen zitten, loopt hij wel erg goed onder het zadel.

Jullie ideeën wat betreft voer/vitamine/mineralen om hem wel in conditie te houden?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 22:54

Florian horsefood?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 22:56

Diertjec schreef:
Ik ben opzoek naar ervaringen met Metazoa. Zowel de balancer als de andere soorten voer. Zowel negatief als positief :)
Ik hoor weinig eigenaren over dit voer, maar het klinkt wel interessant.
Nu zag ik in dit topic langs komen dat er paarden wat spooky van werden, zijn er nog andere ervaringen? :)

De oorspronkelijke metazoa balancer (ergens 2016) werd paardlief een enorm spook van.
We voeren nu de digestfit esparcette bij en die wordt goed gegeten, en ze doen het er goed op. Paard 2 is voor het eerst sinds tijden van zijn bloedworm besmetting af (lage weerstand en PPID patiënt). Schijnt dat esparcette daar ook in ondersteund.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 22:58

maralyn schreef:
Florian horsefood?

Je bedoeld de ViMi Plus balancer? Verder staan hun producten volgens mij stijf van de granen.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 23:02

Metazoa verloor die van mij echt z’n verstand op. En dat kwam niet door de luzerne. Want voer ook ander voer met luzerne en dan heb ik die reactie niet.
Vitalbix idem trouwens. Ik snap echt niet waarom die 2 balancers zo’n bizarre reactie triggerden.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 06:56

PSvanLot schreef:
Misschien weet iemand hier raad.

Op aanraden van osteopaat overgegaan op graanvrij en met zo min mogelijk toegevoegde 'rommel' te gaan voeren.

Ik was al overgegaan op Horsefood graanvrij met Pavo Vital. Zij vond dat geen goed voer en daarbij werd mijn paard er erg scherp van waardoor de trainingen niet beter werden.

Momenteel staat hij op Vitalbix Balance+ muesli. Hij vreet het maar mondjesmaat en hij is er zeker niet beter uit gaan zien. Het is een 16 jarige die op Z2 niveau loopt. Rijdt niet super fanatiek, 3x per week een half uurtje en een keer een half uurtje longeren.
Buiten het feit dat hij het matig eet en mooier in zijn bespiering zou kunnen zitten, loopt hij wel erg goed onder het zadel.

Jullie ideeën wat betreft voer/vitamine/mineralen om hem wel in conditie te houden?

Hier wordt vitalbix ook slecht gegeten. Heb meerdere soorten geprobeerd. Zelfs de ruwvoer mix wordt niet gegeten.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 07:06

Mijne gaat nu heel goed op de equillin!

Heb van alles al gegeven. Maar altijd net niet. Of ze at t slechter ( liet ze t lang liggen voor ze t at) of minder energie, of doffe vacht.
Nu gewoon los in bovenlijn, energie en mooi in dr vacht!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 07:20

Mijne doen het goed op equilin en oerbalans.

Ben nu over over de pure feed balancer maar geef ik nog te kort om wat van te zeggen.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 07:58

wendy1987 schreef:
Mijne gaat nu heel goed op de equillin!

Heb van alles al gegeven. Maar altijd net niet. Of ze at t slechter ( liet ze t lang liggen voor ze t at) of minder energie, of doffe vacht.
Nu gewoon los in bovenlijn, energie en mooi in dr vacht!

Hier ook equilin! Echt super tevreden over en wordt heel goed gegeten.
Welke geef jij?

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 07:59

plutolover schreef:
Mijne doen het goed op equilin en oerbalans.

Ben nu over over de pure feed balancer maar geef ik nog te kort om wat van te zeggen.

Oerbalans moest ik altijd goed mengen. Nu equilin en gaat er zonder moeite in.
Welke geef jij?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 08:07

op moment geef ik deze

https://www.purepaardenvoeding.nl/produ ... e-balance/

in vergelijkbaar met andere balancers moet je wel wat meer geven. Maar dat vind ik juist fijn. Want ik gaf steeds een balancer samen met meusli om ook de suplementen te mengen. Mijn jonge haflinger heeft maagzweer gehad dus ik geef liever niet iets waar de stekelige lucerene inzit.

Ook mijn oudere haf heeft wat suplementen kan ik met net dat wat meer balancer het mengen. Bij hem doe ik dan wel nog een senior fiber mix van pavo erdoor maar niet veel.

Het is een prijzige balancer maar dat is equilin en oerbalans ook en dan moest ik echt nog graanvrij meuslie bij kopen. Dus ik denk dat in verhouding niet veel uit maakt. En mocht ik een grasmix/ruwvoermix erdoor doen doe ik daar veel langer mee dan met meusli omdat ik daarvan gewoon handje door heen geeft.

De mijn eten het met smaak.

Van de equilin gaf ik altijd gewoon de balancer. Ik vond de basic erbij geven echt te prijzig worden zeker met 2 paarden. Ik ken de verkoper astrid van pure feed ook, en ze heeft mij goed advies gegeven zonder echt een verkoop praatje mijn voer is de beste. Ik heb haar ook nog vragen gesteld over voer en andere voer gerealteerde dingen. En altijd vriendelijk te woord, en ook al wist ze dat ik wat anders gaf nooit een verkoop praatje van je moet mijn voer kopen is beter. Nee gewoon haar eerlijke mening en daar hou ik van, daarom ook ik gedacht ik geef de pure feed de ze verkoopt een kans.
De equilin vind zei ook een goede balancer.

maar de pure feed geef ik nog nog te kort om nu wat van te zeggen omdat ik nog in de overgang fase zit van oude voer naar het nieuwe voer.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 08:11

PSvanLot schreef:
maralyn schreef:
Florian horsefood?

Je bedoeld de ViMi Plus balancer? Verder staan hun producten volgens mij stijf van de granen.

Van wat ik van de beste man begreep juist niet!!

Laag in suiker en zetmeel.

De Frisian is nieuw. Heb een heel gesprek gehad met die beste man.

Naar wat ik kan lezen, vinden en horen zit er juist geen granen in verwerkt.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 08:21

De muesli's van Florian zitten zeer zeker vol met granen, de Vimi plus idd niet, maar deze bevat dan weer soja olie. En daar ben ik persoonlijk dan weer geen fan van bij mijn merrie.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 08:48

plutolover schreef:
op moment geef ik deze

https://www.purepaardenvoeding.nl/produ ... e-balance/

in vergelijkbaar met andere balancers moet je wel wat meer geven. Maar dat vind ik juist fijn. Want ik gaf steeds een balancer samen met meusli om ook de suplementen te mengen. Mijn jonge haflinger heeft maagzweer gehad dus ik geef liever niet iets waar de stekelige lucerene inzit.

Ook mijn oudere haf heeft wat suplementen kan ik met net dat wat meer balancer het mengen. Bij hem doe ik dan wel nog een senior fiber mix van pavo erdoor maar niet veel.

Het is een prijzige balancer maar dat is equilin en oerbalans ook en dan moest ik echt nog graanvrij meuslie bij kopen. Dus ik denk dat in verhouding niet veel uit maakt. En mocht ik een grasmix/ruwvoermix erdoor doen doe ik daar veel langer mee dan met meusli omdat ik daarvan gewoon handje door heen geeft.

De mijn eten het met smaak.

Van de equilin gaf ik altijd gewoon de balancer. Ik vond de basic erbij geven echt te prijzig worden zeker met 2 paarden. Ik ken de verkoper astrid van pure feed ook, en ze heeft mij goed advies gegeven zonder echt een verkoop praatje mijn voer is de beste. Ik heb haar ook nog vragen gesteld over voer en andere voer gerealteerde dingen. En altijd vriendelijk te woord, en ook al wist ze dat ik wat anders gaf nooit een verkoop praatje van je moet mijn voer kopen is beter. Nee gewoon haar eerlijke mening en daar hou ik van, daarom ook ik gedacht ik geef de pure feed de ze verkoopt een kans.
De equilin vind zei ook een goede balancer.

maar de pure feed geef ik nog nog te kort om nu wat van te zeggen omdat ik nog in de overgang fase zit van oude voer naar het nieuwe voer.

In het begin toen pure feed net op de markt was heb ik daar mixen van gegeven. Was ik ook tevreden over. Nu op de Equilin blijf ik daar op. Is eerste waarvan ik zeg, ja paard doet het goed. Ik meng wel met handje krachttoer en ruwvoer. Maar dat deed ik met alle balancers