Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
plutolover schreef:ik zelf vind breed en grow van vitalbix een fijner product dan pavo podo grow. Maar verder geen verstand van voer voor jonge paarden. Weet dat eiwitten wel belangrijk zijn.
ik zelf ga de balancer van pure feed proberen bij mijn paarden. Ook niet goedkoop maar je geeft wel meer van dan een balancer zoals pavo vital of oerbalans. Zo hoef ik er ook geen meusli voor te kopen. Hooguit een ruwvoer mix waar ik handje door kan geven voor meer kauwen, en kruiden mee te mengen
Dus ben benieuwd
Moossie90 schreef:Ik heb twee van mijn paarden op de pavo podo grow gehad en zijn eigenlijk erg goed en mooi uitgegroeid. En ja pavo is vast van de duivel en niet de gezondste optie maar werd toen aangeraden en het beviel. Zeker de merrie die een beetje een achterstand had trok bijzonder mooi bij. Wel gaf ik ook de vital erbij want ze kregen geen kilo’s.
petitparis schreef:Was Pavo vital initieel niet bedoelt om naast granen te geven en daarom een scheve Ca/P verhouding? Misschien is dat de reden waarom het niet werkt voor jouw bompa.
Mijn ervaring is dat oudere paarden toch minder goed zelf compenseren dan jongere paarden. Mijn oudere merrie (18j) en de 2-jarige van mijn vriendin stonden vorige winter op exact hetzelfde rantsoen (onbeperkt hooi en dezelfde hoeveelheid muesli/gerst mix )en haar 2-jaar is de hele winter mooi op gewicht gebleven en mijn merrie is best veel gewicht verloren ondanks dat ik zelf nog geregeld extra bijgevoerd heb.
ellepel schreef:ik zou zeker kijken naar wat je paard naast de pavo vital krijgt?
ik geef het ook aan mijn oude paard ( niet elke dag hoor,,3x per week) en die doet het er prima op
maar die loopt ook in het gras en krijgt ook nog elke dag een emmer geweekte slobber er bij.
en er staat onbeperkt hooi,al zal dat voor haar weinig meerwaarde hebben want dat kan ze niet meer goed eten.
Muze schreef:Hoe bevallen hier de brokjes of granulaat van okapi?
Puur P of de Puur G?