Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
michelle933 schreef:Mensen hier ervaring met Marstall Gastro-Muesli? Ik voer nu al een tijd naar tevredenheid de hoveler pur gastro. Paard eet het erg goed. Alleen het is hier heel erg moeilijk verkrijgbaar in de buurt, plus mijn paard staat nu ik er over nadenk te jeuken met zn achterbenen sinds hij dit voer krijgtdus ben beetje opzoek naar alternatief
Nimmy schreef:Ik heb hier nu een drachtige mini staan (1.05m), ik voer nu een handje balancer naast onbeperkt ruwvoer, vooralsnog lijkt ze hier voldoende aan te hebben. Hoe zijn de ervaringen met dit voerregime naar het eind van de dracht en met veulen aan de voet? Nog dingen waar ik extra rekening mee moet houden?
michelle933 schreef:Iemand hier ervaring met gastro van havens?
Ik voer nu purgastro van hoveler maar moet daarvoor 40 minuten rijden
Daphneeeej schreef:michelle933 schreef:Iemand hier ervaring met gastro van havens?
Mijn vorige stresssgevoelige paard heeft het er altijd prima op gedaan. Ze hebben hem toen ooit eens muslie van stal gevoerd ipv de gastro en had meteen een schrikkerig bommetje. Terug op de Gastro van havens en hij was weer chill.
Echter idealiter (volgens de huidige inzichten) Zit er veel suiker en zetmeel in.
michelle933 schreef:Slmt9 schreef:Die van mij ging jaren goed op de Gastro, tot ik 3 maanden anders had gevoerd en weer terug wilde gaan. Die werd heel schrikachtig en explosief. Nu weer terug op de pavo slobber mash en na 2 weken was hij weer normaal.
Oh wat gek! Dus voor jou geen gastro meer?
michelle933 schreef:Iemand hier ervaring met gastro van havens?
Josien_ schreef:MarjanB schreef:Ik voer sinds kort de vimiplus van florian, paarden lijken het er goed op te doenben benieuwd hoe het op de lange termijn gaat en of er meer het voeren .
Ik voer hem ook al een tijdje, erg tevreden. Mijn paarden lijken het ook wel fijn te vinden dat het iets grotere brokjes zijn.
Tarico schreef:michelle933 schreef:Iemand hier ervaring met gastro van havens?
Ik ben ook heel tevreden over de Gastro. Ondanks dat het hoge suiker/zetmeel gehalte me wat tegen staat. Mijn pony doet het beter op dit voer dan toen hij nog graan-luzerne-melasse-alles vrij gevoerd kreegIk stap niet meer over. Zoveel geprobeerd en de Gastro werkt het beste.
SUSANNEx schreef:Mijn merrie heeft het altijd heel goed gedaan op de Gastro van Havens! Ben uiteindelijk gewisseld vanwege het hoge suiker/zetmeel en omdat ik dan alsnog moest aanvullen met een balancer omdat ze geen 3 kg kreeg. Stalgenootje staat nog steeds op de Gastro en haar paard doet het er ook heel goed op!
michelle933 schreef:SUSANNEx schreef:Mijn merrie heeft het altijd heel goed gedaan op de Gastro van Havens! Ben uiteindelijk gewisseld vanwege het hoge suiker/zetmeel en omdat ik dan alsnog moest aanvullen met een balancer omdat ze geen 3 kg kreeg. Stalgenootje staat nog steeds op de Gastro en haar paard doet het er ook heel goed op!
Klopt ik vul het dan aan met de pavo vital. Welk voer geef je nu
michelle933 schreef:Ik voer nu sinds maandag de pavo vital. Maar trof vandaag een paard aan waarbij het tussen zijn billen wat vies/nat was. Het stonk enorm. Waarschijnlijk mestwater. Iemand hier bekend mee bij pavo vital? Zeg niet dat het daaraan ligt hoor maar wel toevallig ineens