Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mara2000 schreef:Hmmm, ben gelijk niet meer zo enthousiast over Vitalbix. Ze weten toch zelf ook wel dat iedereen hooi voert en er dus een risico voor het paard is. Als ik iets geef naast mijn ruwvoer verwacht ik dat dat compleet is. Niet dat ik daar weer iets bij moet voeren.
Toch maar weer terug naar Marstall?
Jessix schreef:Zou het wat zijn om de Equilin Basic naast Vitalbix te voeren? Of wordt dat te veel en krijg je verstoorde verhoudingen?
MarChak schreef:Volgens mij wordt mycotoxinebinder aan voer toegevoegd om tijdens de opslag van het voer de ontwikkeling van al in het voer aanwezige schimmels tegen te houden.
Eerder dus als (onderdeel van) conserveringsmiddel, dan dat het als supplement voor het dier bedoeld is.
Dan hoeft het inderdaad niet toegevoegd te worden als het voer mycotoxinevrij is.
Als die mycotoxines dan ook nog in granen voorkomen, is het logisch dat Vitalbix, dat volgens mij graanvrij is, geen binder toevoegt.
ossie76 schreef:Equilin doet mycotoxinenbinders in haar voer om de gifstoffen van schimmels uit het gehele rantsoen te neutraliseren. (Dus niet als conserveringsmiddel)
Zowel in ruwvoer als in granen zitten schimmels die schadelijke stoffen produceren. Fabrikanten die claimen dat deze niet in hun voer voorkomen zijn dubieus of ze zijn onvoldoende bekend met de materie.
Meer achtergond informatie is te vinden op de volgende link:
https://static.webshopapp.com/shops/062 ... 1468993559