Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
russel schreef:Iedereen voert weer andere samenstelling magnesium, hoe weten jullie hoeveel er wordt opgenomen in het lichaam om werking te krijgen? En elke dag dezelfde hoeveelheid werkt ook niet.
Maris schreef:Assiepassie weet jij iets over het magnesium gries van de welkoop ? Ergens op Bokt werd beweerd dat daar erg veel ijzer in zit ......
ohjajoh6 schreef:russel schreef:Iedereen voert weer andere samenstelling magnesium, hoe weten jullie hoeveel er wordt opgenomen in het lichaam om werking te krijgen? En elke dag dezelfde hoeveelheid werkt ook niet.
Ik denk dat je dit uiteindelijk nooit te weten komt; als je zelf een vitaminepil neemt, weet je toch ook nooit wat en hoeveel precies het lichaam opneemt?
russel schreef:Koeien hebben een andere vertering dan paarden, maar ik vraag mij af of het niet een goedkope manier van voeren is, baat het niet dan schaadt het niet en door die zunigheid eigenlijk voeren zonder resultaat?
Die koeien worden niet gereden neem ik aan?dus de soepelheid in de gewrichten zal niet zo een rol spelen? Misschien om het zure op te heffen in de maag van al dat zure kuil wat ze krijgen...koeien zijn niet voor niets aan de vlaai, zouden ze gevoerd worden als paarden, hebben ze vast mest, maar om veel melk te geven hebben ze daar op aangepast voer.
Ik heb op een stal gestaan van een koeienboer, paarden en koeien waar hetzelfde volgens hem en eten hetzelfde, maar dat is niet zo...
superpony schreef:Nou, hier gaat de magnesium weer moeilijk op. Ik geef handje compact gras, handje vito, force, magnesium en meng het met lijnzaadolie. Ik zet 's avonds klaar voor volgende ochtend en middag.
Ze laten behoorlijk wat in de bak liggen. Veel magnesium en de kleine korrel van force, die krijgen ze er vast niet tussenuit.
Ik was de vito wat gaan minderen en gaf iets meer compact gras, om eigenlijk daarna alleen nog maar een handje compact gras te gaan geven met magnesium, vit e en olie. Maar blijkbaar is het zonder vito of met weinig vito echt niet lekker.
Ik heb er wel over gedacht om alleen maar compact gras klaar te zetten en als we er zijn een mengeling te maken met de force, vit e en magnesium, maar we zijn er om wisselende tijden en dan krijgen ze dus soms 2x dicht op elkaar.
En ik twijfel wat ik dan zal nemen. Alles leuk en aardig, maar ik bewaar voer graag in een ton en je moet ze wel kwijt kunnen.
Vind het wel knap dat ze om de magnesium die ik gemengd heb door alles met lijnzaadolie, heen kunnen eten. Ze kiezen hun hooi boven hun eten. Is geen ramp en ze eten later wel wat op, maar de magnesium met lijnzaadolie weggooien is ook zonde. Gooi nu de resten over het hooi, komt er ook nog wel wat binnen denk ik.