Online cursus "Equine Nutrition" Universiteit Edinburgh!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:22

xHaithi schreef:
Voor diegenen die dit naast hun studie hebben gedaan, was dit doenbaar? Zijn jullie er veel tijd aan kwijt? Ik zit te twijfelen me in te schrijven voor een volgende sessie. M'n vriend doet nu iets gelijkaardigs via Harvard (die hebben blijkbaar ook dergelijke programma's) en het begint nu toch wel te kriebelen om zelf deze cursus te gaan volgen. Alleen zit ik ook nog op de hogeschool en ik ben bang dat dit lastig te combineren wordt..

Het is goed te doen hoor! ik heb ook niet de discussies gevolgd op het forum.
Als je een uurtje per week vrij houdt kun je dit denk ik wel makkelijk redden (de tekst lezen en daarna de quiz maken)

xHaithi

Re: Online cursus "Equine Nutrition" Universiteit Edinburgh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:46

Oh oke. Dan overweeg ik toch sterk om in te schrijven voor de volgende sessie ^^
Krijg je dat verkregen 'certificaat' thuisgestuurd? Iemand die dat al heeft ontvangen? Ik vroeg het me af omdat je geen adres hoeft op te geven bij inschrijving.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:49

Ik vond het ook wel te doen... kost zoals de andere zeggen een uurtje of soms 2 (vond week 1 en 2 wel veel lastige informatie... maar de weken daarna viel wel mee) Heb meestal eerst de sheets gelezen... en toen de filmpjes en daarna revision quiz en vervolgens de assesed quiz... en altijd gewoon goede scores gehaald.
Op week 5 had ik net 100% en de laatste quiz was 480 uit 500.... (ook die bietenpulp vraag :+ ) had ook geen zin om verder op te zoeken... misschien dat ik morgen de quiz nog eens doe... maar nu is het bedtijd.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 01:33

Ik denk dat je het certificaat gewoon per e-mail krijgt.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:39

Bedankt voor alle info :) Dan klinkt het wel doenbaar, als het maar zo'n uurtje of 2 is ^^
Heeft iemand enig idee hoeveel tijd er tussen 2 sessies zou kunnen zitten? Op de site staat nog niets weergegeven.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:42

De lessen waren 1 x per week - hoeveel tijd je er nu tussen doet, is up to you.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:57

Ik bedoel eerder, wanneer ze weer een keertje opnieuw beginnen, zodat ik vanaf week 1 gewoon mee kan hobbelen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:59

Dat is nog helemaal niet bekend. Men denkt erover om "in de toekomst" nog een cursus te doen, die wellicht wat uitgebreider is en wat dieper op de stof in gaat.
Volgensm ij blijft de huidige cursus wel on line, maar je kunt dan geen vragen meer stellen, aan het forum deelnemen en je krijgt ná 18 maart ook geen certificaat meer.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:15

Dan is het wel erg kort op de bal natuurlijk, om tegen 18 maart nog alles te maken en te doen. Want als ik dit dan doe wil ik wel graag zo'n certificaatje hebben op z'n minst. Misschien dan toch maar afwachten tot wanneer ze dit opnieuw organiseren en dan instappen vanaf week 1.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:09

In 12 dagen is dit heel erg goed te doen hoor, als je een certificaat wilt.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:18

Ik heb al een PB gehad van een bokker die me eventueel verder kan helpen met vragen enzo, zodat ik de stof niet in sneltreintempo door moet nemen maar ik wel een certificaat kan halen, dus ik ga me even aanmelden en zie dan wel weer :) Als het niet meer lukt is het jammer maar helaas, en dan wacht ik op een volgende keer.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:20

Huh? Je krijgt de antwoorden van een ander om een certificaat te halen? Of begrijp ik je verkeerd? }:0

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:48

Nee, dat zou wel wat makkelijk zijn. Als ik vragen heb omdat ik dingen niet snap (is allemaal Engels ook en ik ken helemaal geen enkele medische term in het Engels of ingewanden ofzo _O-) mag ik ze haar stellen zodat het wat sneller gaat, zodat ik het certificaat hopelijk nog kan halen. Mijn zinsconstructie was een beetje raar hierboven :') Dat ik niet alles 20 keer op moet zoeken en moet googelen en dergelijke. Dan kan ik me nadien op m'n gemak misschien wat verder verdiepen en de leerstof opnieuw rustiger doornemen, maar dan zit er geen tijdsdruk meer op. Als dat niet genoeg is, is het jammer maar helaas :)

Ik vreesde dat je echt werkstukken enzo moest maken, waardoor ik me niet heb ingeschreven 2 maanden geleden omdat ik daar geen tijd meer voor had naast mijn hogeschool. Nu ik van mijn vriend heb gezien hoe dergelijke dingen zoal in z'n werk gaan qua testjes (is wel een heel andere richting), en ik dit topic wat heb doorgelezen, wil ik het toch wel proberen :)

Edit: Paar keer ge-edit, was een nogal onsamenhangende post x) Ben duidelijk niet helemaal wakker vandaag.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:00

Als je iets meer van voeren weet dan standaard een schep brok in de bak mikken, kan je deze cursus echt wel in 2 avondjes doen hoor. Of de filmpjes kijken of de slides printen en doorlezen en je schiet al een heel eind op.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:13

Ik bijvoorbeeld ken dus echt helemaal níets van voeren. Ik ken effectief niet meer dan een schep brok in de bak mikken. Daarom wil ik het ook doen. Paard heeft altijd op pension gestaan en daar werd gewoon het voer gegeven dat iedereen kreeg, dus heb me er nooit in 'moeten' verdiepen. Toch ben ik wel geïnteresseerd hierin en wil ik er wel meer over weten!

Maar, dat terzijde. Zoals iemand (geen idee wie dat was) hier al eerder postte ben ook ik nu ingeschreven voor de aankomende sessie, niet voor de afgelopen sessie. Wij zullen dus een paar weekjes/maandjes geduld moeten hebben :) Nu instappen in de afgelopen sessies kan dus niet meer, voor moesten anderen hier daar toch nog wat voor voelen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:08

Zo, ik ben ook klaar met alles. Ook ik zat met de bietenpulpvraag in de eindquiz maar uiteindelijk toch alles 100%. -:)

Ik vond week 3 t/m 5 ook wat tegenvallen, maar ik denk dat dat komt doordat we veel dingen uit de praktijk natuurlijk al weten. Juist de achterliggende mechanismen zijn interessant, en die zaten voornamelijk in week 1 en 2. In week 3-5 worden die dan toegepast in de praktijk, wat op zich een logische opbouw van een cursus is.

En hoe zit het nu met het certificaat? Moet je dat nog aanvragen ofzo? Ik heb zitten zoeken maar kan zo gauw niks vinden.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:15

Volgens mij krijg je dat gewoon toegemaild hoor.

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 08:10

HippoLogic schreef:

Als ik bij course records kijk staat er ook nog niks. Komt dat na 18 maart dan? Ik ben de hele tijd bang dat ik iets vergeten ben, een of andere test ofzo :).

Wie heeft zich al ingeschreven voor animal behaviour? Ook leuk!

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 08:20

Animal behaviour is in de zomer pas, toch? Die heb ik in mijn agenda gezet, ik ga tzt even kijken of ik daar nog tijd/zin in heb, maar vast wel!

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 08:28

Visitor schreef:
Animal behaviour is in de zomer pas, toch? Die heb ik in mijn agenda gezet, ik ga tzt even kijken of ik daar nog tijd/zin in heb, maar vast wel!

Ja in augustus pas.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 08:44

ik ben ook bang dat ik iets vergeten ben }:0
ik heb de quiz gemaakt van week 1 t/m 5 en die finale quiz. dat is alles toch?

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 08:48

crosmuller schreef:
HippoLogic schreef:

Als ik bij course records kijk staat er ook nog niks. Komt dat na 18 maart dan? Ik ben de hele tijd bang dat ik iets vergeten ben, een of andere test ofzo :).

Wie heeft zich al ingeschreven voor animal behaviour? Ook leuk!

Ik heb me wel ingeschreven voor Exercise Physiology. De principes interesseren mij als endurance ruiter wel en die zullen zeker ook op paarden van toepassing zijn.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 08:50

wanneer begin die cursus Speedster?

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 09:07

Ben gisterenavond bij week 1 begonnen, daarvoor gewoon straal vergeten elke week die dingen te doen... :7 Biologie was nooit echt mijn ding dus had best moeite met week 2 om eerlijk te zeggen. En met sommige Engelse vertalingen liep ik in de knoei maar alles is gelukkig op zijn pootjes terecht gekomen. 2x 90% behaald, vind ik een mooie score :P

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 09:07

Suusie22 schreef:
wanneer begin die cursus Speedster?

Juni geloof ik.