Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:43

LizMD schreef:
Wat is de onderhoudsdosis voor MSM? Kan dat nergens vinden, wel dat vejo hierboven van allebei 9 gram aanbeveelt.

Ik weet het ook niet meer zo goed, heeft een paar blz terug hier wel gestaan. Misschien even zoekfunctie? Ik zal ook even kijken.

Secto Souplesse ken ik niet, wat zit daar in?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 10:18

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:58

rapido schreef:
Ik ben sinds begin deze maand begonnen met glucosamine van het Amerikaanse merk New Market.
Alleen te verkrijgen (in NL) bij dieren kliniek Emmeloord.
1100 gram glucosamine per dosering.
ben benieuwd!?
http://www.valleyanimalsupplies.co.uk/e ... 1701-p.jpg

Stalgenoot kreeg deze ook geadviseerd van haar DA. Maar ik vind het persoonlijk behoorlijk duur. Bij haar gaven ze aan dat het per 1,5 kilo 165 euro kost. :wow:

Snoevie, jij reageerde dat het een goede dosis op, maar is dit nou zo afwijkend van de rest?

En hoeveel gram is 1 maatschepje van dat spul, Rapido?

Waarom zou dit nou zo fantastisch zijn? Beter dan de rest?

Tenslotte adviseerde mijn DA de Lubrichon, maar bleek dat hetzelfde is als de Grand Meadows. :P

UMayDream

Re: Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:38

Ik kreeg via de mail (had het nog even nagevraagd) van de osteopaat glucosamine complex (waar dus ook msm inzit) van de Groene Os of Phytonics aangeraden en een vit./min. supplement van 1 van deze merken. Iemand ervaring met deze merken? Ik niet, behalve dat ik zie dat Groene Os goedkoper is :+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:11

Groene Os is een stalgenootje wel tevreden over. Ze gebruikt het al langere tijd.

Zelf geen ervaring mee ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:48

In de groene os zit heel weinig glucosamine,zonde

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:40

Wat is het resultaat als je wel glucosamine geeft maar je per dag niet aan de 8 gram komt. Heeft het dat helemaal geen zin om het te voeren of bereik je niet het optimale effect ?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:15

Snoevie schreef:

En toch werkt het :j

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:16

Hartje schreef:
Wat is het resultaat als je wel glucosamine geeft maar je per dag niet aan de 8 gram komt. Heeft het dat helemaal geen zin om het te voeren of bereik je niet het optimale effect ?

dat ligt echt aan de verdere samenstelling denk ik. De producten van de groene os en phytonics bevatten ook geen 7,5 gram per dag , maar werken door de rest van de samenstelling van het product bij heel paarden echt heel goed.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:46

Dimple schreef:
rapido schreef:
Ik ben sinds begin deze maand begonnen met glucosamine van het Amerikaanse merk New Market.
Alleen te verkrijgen (in NL) bij dieren kliniek Emmeloord.
1100 gram glucosamine per dosering.
ben benieuwd!?
http://www.valleyanimalsupplies.co.uk/e ... 1701-p.jpg

Stalgenoot kreeg deze ook geadviseerd van haar DA. Maar ik vind het persoonlijk behoorlijk duur. Bij haar gaven ze aan dat het per 1,5 kilo 165 euro kost. :wow:

Snoevie, jij reageerde dat het een goede dosis op, maar is dit nou zo afwijkend van de rest?

En hoeveel gram is 1 maatschepje van dat spul, Rapido?

Waarom zou dit nou zo fantastisch zijn? Beter dan de rest?

Tenslotte adviseerde mijn DA de Lubrichon, maar bleek dat hetzelfde is als de Grand Meadows. :P

Klopt ja 1,5 kilo is 165 euro
waarom deze mij goed lijkt is vanwege de hoge dosering glucosamine zonder toevoegingen in 1 maatschepje.
Geen idee hoeveel 1 maatschepje is, staat op stal maar het is een klein schepje en je geeft het 1x daags.
De paardjes eten het allemaal.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:39

Wat een geld joh! Poeh!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:36

Maris schreef:
Snoevie schreef:

En toch werkt het :j

Je hoort mij ook niet zeggen dat het niet werkt toch?
Ik geloof best dat de andere ingredienten hun werk doen,alleen om een dosering te geven die nog lager als de humane dosis is,heeft weinig zin. Ik moet zeggen dat ik van de andere ingredienten niet genoeg af weet

maritb86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:39

Dimple schreef:
Ik stap nu over van Primeval naar de versie van Equimins. Compleet anders van samenstelling, dus ik ben heel benieuwd hoe ze het erop gaat doen.

Haar synovia zag er stukken beter uit (minder waterig) door gebruik van Primeval. Dat heeft zijn werk dus wel gedaan. Maar omdat er zoveel suiker in zit stap ik over.

Merrie is nog steeds veel te dik/buikig. (niet dik op billen, flank etc, maar puur alleen buik) en gaat vanaf vrijdag ook op zaagsel, ben benieuwd!

Beste Dimple,

PrimeVal Gelatinaat is gegarandeerd vrij van suiker, synthetische smaak- en vulstoffen! Daarnaast is het dopingvrij.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:11

Maak je reclame??

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:13

Wat zal ik eens doen dames?

Onze 18 jarige ruin loopt wat strammig. Er zijn mensen die zo hun oordeel klaar hebben, maar ik wil eens proberen hem te ondersteunen met een supplement.

Zal ik eerst met alleen glucosamine proberen? Of meteen MSM erbij? Iemand een goede tip voor onze 18 jarige die zich nog steeds 3 voelt?? :D

Aanvulling: hij heeft lange tijd hoefkanker gehad en zijn nu gelukkig in de laatste herstelfase beland. (6 weken prednison ongeveer)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:18

Dan zu ik hem sowieso ondersteunen met een probiotica om inwendig alles een beetje op orde te krijgen na een periode van medicijnen, maar dat is offtopic ;)
Zit de stramheid in de gewrichten? Mijn pony slaat afvalstoffen (van bijvoorbeeld medicijnen) namelijk op in de spieren en dan kun je wel glucosamine gaan voeren, maar dat los het probleem niet op natuurlijk. Dus zij krijgt er ook magnesium bij om de spieren soepel te houden.

Maar ik zou starten met gluco om te kijken wat de uitwerking is, MSM kan dan altijd nog extra natuurlijk?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:50

Goed idee van de probiotica, die heb ik nog staan.
Ik heb het idee dat hij gewoon minder lekker in zijn velletje steekt en dat uit zich ws in het lopen.

Eerst kreeg de hoefsmid de schuld omdat hij niet voldoende opzet zou hebben gemaakt, maar ik zie niks aan zijn lopen. Alleen dat hij gewoon wat kracht mist, hij is wat sippig.

Magnesium ook idee! Thx!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:17

Dimple schreef:
Wat een geld joh! Poeh!

Niks te veel voor mijn (sport) paarden die keihard werken voor mij!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:18

Dan hebben ze een goed baasje getroffen :D

Ik ben erg tevreden over de Flexijoint *D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:42

Ik rijd wedstrijden (reining) dus supplementen met duivelsklauw zijn uit den boze (doping lijst) Ik geef de glucosamine puur ter preventie.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:25

Navraag bij KNHS geeft aan dat duivelsklauw niet op de dopinglijst staat sinds maart of april 2012.
Geen idee of die dezelfde voorwaarden hanteren als bij Western??

Daarbij gebruik ik de variant met Bromelain ;)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:27

@Dimple, miss moet je het zoeken in een anderen hoek?
die van mij heeft bij snel vit E tekort, vorige week was hij ook wat sippig en wat stijvig, zij gluco kon het niet aan liggen want dat krijgt hij gewoo iedere dag en zijn hoeven waren niet warm en in zijn kootholtes voelde ik geen pulserering dus het kon ook geen HB zijn.
ik ben begonnen met vit E bij te voeren en het was meteen over.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:39

Thx voor het meedenken Barbar, hij krijgt dagelijks als zijn portie vit E omdat hij inderdaad wat sneller de neiging heeft stijvig te worden. Heeft ook te maken met zijn leeftijd.

Ik ga zo even met hem stappen onder het zadel, ben benieuwd.

Bedankt voor het meedenken!

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:54

Dimple schreef:
Wat zal ik eens doen dames?

Onze 18 jarige ruin loopt wat strammig. Er zijn mensen die zo hun oordeel klaar hebben, maar ik wil eens proberen hem te ondersteunen met een supplement.

Zal ik eerst met alleen glucosamine proberen? Of meteen MSM erbij? Iemand een goede tip voor onze 18 jarige die zich nog steeds 3 voelt?? :D

Aanvulling: hij heeft lange tijd hoefkanker gehad en zijn nu gelukkig in de laatste herstelfase beland. (6 weken prednison ongeveer)

Ik heb mijn 24 jarige merrie op de Synovium Motion JMT gezet. Ik zag na een week of 3 al duidelijke verbetering in haar beweging (vooral de opstart was stijf/stram). Inmiddels loopt ze weer heel soepel.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:47

Dimple, ik snap je vraag over je 18 jarige ruin niet helemaal ? Je geeft toch al glucosamine ?? Of is dat aan een ander paard ?