Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Colway schreef:@ Eliine, liever 2,5 dan 4 hoor! Aankomen is makkelijker dan afvallen
al heb ik beide met hem nu meegemaakt. Het heeft me ruim een jaar gekost om hem van een goeie 4 naar een mooie 3 te krijgen. Afgelopen zomer is hij geopereeerd geweest, en door alle nadingen eromheen flink afgevallen en eigenlijk tot nu niet meer op gewicht geweest. Nou dat is ook frustrerend kan ik je zeggen. Zeker wanneer je pony insulineresistent en hoefbevangengevoelig is, waardoor je niet klakkeloos bij kunt voeren, maar hij wel echt wat extra kilo's moet gebruiken. 
maar zo makkelijk is dat nog nietxD

in Nederland lijkt het dan nog mee te vallen, ik heb op die show toen echt zwaar obesitas Shetlanders gezien, en dan overdrijf ik niet. Denk niet dat ik foto's ervan kan vinden, maar het erge was, dat ze vaak nog hoog eindigden ook
Begreep niet hoe die beestjes überhaupt nog netjes konden bewegen met al dat vet. Een keuringsconditie wijkt meestal ernstig af met een gewone gezonde (sport)conditie.

Maargoed, keuringen laten gaan en bij de gebruiksrubrieken inderdaad zo ongeveer alles al gewonnen wat er te winnen viel. Want bewegen kan ze wel, en dan het liefst zonder kilo's en kilo's overgewicht.