Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:12

ik voerde altijd olie bij maar ben er mee gestopt sinds ik marstal voer.
volgens mij zit er voldoende in.
paarden doen het er hier super op.

voor jou paard zal waarschijnlijk de corn een goed voer zijn.
mijn merrie kreeg dit ook, ook een dametje die haar buik optrok en inviel op wedstrijden en bij stress activiteiten.
van de corn worden ze mooi vol, zonder dik te worden, genoeg energie, vit e etc...

Snoekiej schreef:
In de zomer als ze op het land staat, krijgt ze 2/3 plakjes (die kleine, wel dikke plakken) hooi. Op dit moment staat ze niet op het land en krijgt ze een 2x per dag een aardige berg voordroog. Het hooi en voordroog is echt van een hele goede kwaliteit, er zit veel in. Daarom kan ik er niet te veel van voeren (en bovendien laat ze ook al snel liggen als ik meer voer). Olie bijvoeren wil ik idd doen, maar ik weet niet wat/hoeveel etc. In veel voersoorten van Marstall lijkt al olie te zitten, dus ik hoop dat het niet nodig is om extra te voeren als ik overstap op Marstall.

weet iemand of er in noorwegen ook marstal verkocht word?

mirim

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:16

kevje06: zover ik weet wordt Marstall niet in Noorwegen verkocht. Dit komt omdat de vrachtkosten veel te hoog uitkomen, waardoor het voer eigenlijk onbetaalbaar wordt.
Maar voor de zekerheid zou je het aan Marstall zelf kunnen vragen. Was jij van plan om te verhuizen?:-)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:15

yep we hebben verhuisplannen.
heb marstall een mail gestuurd.
eens kijken hoe en wat.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:27

Ik heb eindelijk het voedingsadvies gehad :) Toch behoorlijk vlug zo na die storing!
Ze adviseren me om gedurende 1/2 maanden af te bouwen met het krachtvoer wat ik nu heb en op te bouwen met Corn muesli. Als ze vol in training staat mag ze daar dan 2/2,5 kilo per dag van, en vooral ook meer ruwvoer!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:45

Ik heb ook advies via mail terug gekregen. Alleen nu ben ik dus op zoek naar een Marsall leverancier omgv utrecht. Ik weet dat ze het bezorgen maar dat kost dan weer bezorg kosten enz. En ik vind het onzin om voor 1 zak hun te laten komen. Dan zijn ze onderhand meer kwijt aan bezine dan, dat ze wat aan de zak verdienen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:53

de website doet het heleaas niet.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:47

volgens mij komt die van mij ook in utrecht
equi totaal - evert, ff googlen
hij rekent niets voor bezorgen

en langwerden vraagt weinig voor bezorgen

weet niet hoeveel je nodig hebt per maand of per 2 maanden en of je wat op kan slaan maar misschien is dat een idee

bij mij komen ze eens per 2 weken

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:41

Mijn paard staat nu op Marstall Faser Light, daar doet ze het prima op. Ze heeft nog genoeg energie maar niet meer zo hyper en ook is de jeuk (veroorzaakt door teveel suiker) nu weg.

En ze vindt het nog heerlijk ook :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:28

ik doe ongv 2 a 3 maanden met een zak. omdat me hafje al halve schep biks bij krijgt. Maar als hij vrij heeft, of alleen gelongeerd word, krijgt die niet alltijd zijn muslie.

Soms rij ik rond etenstijd om16.00 krijgen ze de biks. en dan geef ik hem ook geen extra muslie. Hooguit een paar wortels, met handje kruidenmuslie en 2 handjes lijnzaadkorrel (me haf lust geen lijnzaad olie)

Dus ik ben van plan om zelf zo zak te gaan halen. Zometeen gaat hij de weide op, en dan geef ik hem waarschijnlijk alleen biks, alleen wordt meneer dan wat sloom. Maarja ik zie wel hoe ik dat oplost.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:17

Wie kan mij helpen met de hoeveelheid ik zal geven.

Ik heb een New Forest Pony merrie van 9 jaar.
Ze heeft lichte zomereczeem en is hoefbevangengevoelig.
Verder staat ze best intensief in het werk, dressuur b/l niveau, springen b/l niveau en cross b niveau.

Ik heb nu op advies een zak Faser-Light en een zak Naturell meegenomen. Ook een fles Lijn distel olie (ivm vitamine e)/

Hoeveel zal ik hier van voeren?

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:25

ik voor de naturell en voer aan een bijna 3 jarige 1 kilo per dag en is nog niet aan het werk

vito is ook een hele goede of heb je dat al geprobeerdt?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:29

Nee nog niet geprobeerd. Wat is daar speciaal aan?

Ik voer mijn merrie nu overigens Pavo Nature's Best en Daily Plus. Zo'n halve kilo per dag.
Ze heeft snel de neiging om vet te worden en dat is dan weer niet gunstig voor de zomereczeem en hoebevangenheid.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:33

de vito is speciaal voor snel hoefbevangen paarden en ik heb contact met hun gehad omdat mijn paardje snel huisproblemen had en zij zei gelijk vito

heb het ook nog niet geprobeert hoor

mijn merrie staat op naturell met simfonie erdoor heen met force vitamine korrel

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:53

Mijn pony is nog nooit hoefbevangen geweest, maar door de lage ligging van haar hoefbeen is ze er wel sneller gevoelig voor zei de DA.

In principe helpt het bij haar als ik de suikers en eiwitten goed in de gaten hou.

Hoeveel zou jij adviseren mijn merrie te geven?

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:04

die van mij ook niet hoor maar doordat ze snel vatbaar voor huisproblemen is raade ze vito aan

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:11

Stal_Fiore schreef:
Mijn pony is nog nooit hoefbevangen geweest, maar door de lage ligging van haar hoefbeen is ze er wel sneller gevoelig voor zei de DA.

In principe helpt het bij haar als ik de suikers en eiwitten goed in de gaten hou.

Als jij je voeradviesvraag bij de Marstallvoedingsadviseur hebt neergelegd heb je waarschijnlijk ook gehoord hoeveel je kan voeren?
Ik zou je aanraden om je aan hun advies te houden. Zij hebben alles in overweging genomen en hebben het beste advies op maat voor jouw pony gegeven. Mocht je het zelf op internet uitgedokterd hebben is het misschien verstandig om alsnog een advies bij Marstall aan te vragen?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:22

ik voer hier de marstall force,ook aan mijn eczemer en exhber ;-)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:19

mirim schreef:
Stal_Fiore schreef:

Als jij je voeradviesvraag bij de Marstallvoedingsadviseur hebt neergelegd heb je waarschijnlijk ook gehoord hoeveel je kan voeren?
Ik zou je aanraden om je aan hun advies te houden. Zij hebben alles in overweging genomen en hebben het beste advies op maat voor jouw pony gegeven. Mocht je het zelf op internet uitgedokterd hebben is het misschien verstandig om alsnog een advies bij Marstall aan te vragen?

Ik heb destijds dit advies gehad. Maar het mailtje kwijt, dus weet de hoeveelheden niet meer.
Ik heb nu met de leverancier dit ook besproken en kwamen ook tot deze combinatie.
Maar aangezien ik haar aan de telefoon heb gesproken, vergeten te vragen naar de hoeveelheid.
Heb inmiddels ook al een mailtje gestuurd naar degene waar ik het gekocht heb, maar nog niks terug.
Dus ik denk vraag het hier ook nog even...

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:29

@ Stal Fiore,

Neem even contact op met LAVOR/Langwerden voeders, zij zijn dealer van Marstall en vraag of Georg Massen contact met je wil opnemen. Hij is de expert voor Marstall.
http://www.langwerden-veevoeders.nl/
http://www.marstall.nl/

Met Pavo moet je oppassen met de suikers, ze gebruiken melasse als bindmiddel voor de brokken, ook bij Nature's Best. En melasse is suiker.

Grtz.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:38

Precies, daarom stop ik daar ook mee.

Ik zal daar contact mee opnemen.

Mn veulen had veel jeuk, ik denk door pavo, want nu staat hij daar niet meer op en is de jeuk over.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:23

Stal_Fiore schreef:
mirim schreef:

Ik heb destijds dit advies gehad. Maar het mailtje kwijt, dus weet de hoeveelheden niet meer.
Ik heb nu met de leverancier dit ook besproken en kwamen ook tot deze combinatie.
Maar aangezien ik haar aan de telefoon heb gesproken, vergeten te vragen naar de hoeveelheid.
Heb inmiddels ook al een mailtje gestuurd naar degene waar ik het gekocht heb, maar nog niks terug.
Dus ik denk vraag het hier ook nog even...

bij wie ben je geweest?
in driebruggen?

daar zit de winkel van mijn vriendin namelijk dan kan ik t even voor je navragen of ze je mail heeft gelezen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:27

Nee ben in Noordwijkerhout geweest, is dichterbij voor mij.

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:37

Is iemand hier bekend met marstal provacal structuur? Kan er nog niet zoveel over vinden. Graag hoor ik ervaringen en ik zou het wel eens willen proberen voor mijn paard.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:38

Ik heb net mail terug!

Iemand hier ook ervaring met de Force?

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:58

Ik heb maanden geleden een voedingsadvies aangevraagd en heb nooit antwoord gehad. Ik heb op eigen houtje gekozen voor de Naturell. In het begin vond mijn paard dit erg smakelijk, maar hij laat het nu erg vaak staan (zelfs meerdere dagen).
Ik zit er nu dus over te denken om toch over te gaan op ander voer.