Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Spenk schreef:Dat snap ik en het is heel herkenbaar. Hier is het in elk geval nooit opgelost met voer of supplementen. Als het bij 1x vliegensvlug draaien per training blijft ben ik al blijje leert het ook vanzelf uitzitten. Eerst vloog ik er elke keer af of bijna af. Nu niet meer.
Maar het vertouwen onder het zadel kan je een heel eind goed krijgen met de juiste trainer.
In elk geval van marstall force wordt het hier niet erger
ellepel schreef:heb je ook al gekeken om geen ruwvoermix en balancer maar bijvoorbeeld iets als cavalor pianissimo te geven?
hoor daar wel vaak goede berichten over.heb het zelf ook wel gegeven,stond elke dag te kijken of ik wat meer rust zag maar viel mij niet bijzonder op terwijl een kennis van me er bij zweert dat haar paard er rustig van word.
of je supplement mengen met iets wat geweekt moet, bijvoorbeeld equifyt gold?
die is wel heel snel klaar en word erg goed gegeten
https://paardvoeding.nl/product/gezondh ... gold-20kg/
Spenk schreef:Die cavalor bevat meer dan 30% suiker en zetmeel.....
Daar werd mijn paard wel extra erg op en dan hoor je veel meer. Typ het hier maar eens in op bokt. Vind je best wat verhalen. En niet gek ook is een suikerbom.
IwanLuver schreef:Eapy schreef:Van de fibermix van Vitalbix worden ze niet kijkerig in mijn ervaring.
Die van mij ging compleet van het padje van de Vitalbix, ontzettend spooky, er zijn er meer die dit daarvan krijgen.
@Nouvel, het is helaas gewoon een beetje testen waar ze wel of niet op reageren.
Jessix schreef:Nouvel is het een idee om eerst even vanaf nul te beginnen? Dus even enkel hooi en als je wat wil geven in de voerbak gewoon een grasmix. Kijken hoe hij dan is en vanaf daar kijken hoe hij ergens op reageert? Hij ziet er goed, gezond uit, dus kan best een week of 2 zonder balancers en extra’s.
MarjanB schreef:Nouvel hoe wordt hij verder gehouden? Ken paarden die van s nachts op stal al zo worden en die bij 24/7 buiten wel chill zijn
Rainer schreef:Nouvel schreef:Ik week het hooi om de suikers uit te spoelen en hij heeft een week alleen ruwvoermix gehad voor ik de liquihorse ben gaan opbouwen .
Dan verwacht ik eerlijk gezegd niet dat er op het gebied van voer nog veel winst te behalen valt...
Nouvel schreef:Ik week het hooi om de suikers uit te spoelen en hij heeft een week alleen ruwvoermix gehad voor ik de liquihorse ben gaan opbouwen .
Nouvel schreef:MarjanB schreef:Nouvel hoe wordt hij verder gehouden? Ken paarden die van s nachts op stal al zo worden en die bij 24/7 buiten wel chill zijn
Hij staat de nacht op stal en van ong 7.30 tot 21.00 buiten.
Hij heeft het snel koud , dan staan zijn haren omhoog en wordt hij onrustig , dus ik doe bij minder weer bij hem al vrij snel een dekentje op.
Hij staat binnen rustig en vindt het ook prima om ‘s avonds naar binnen te gaan.
Hij is ook niet druk of heet met rijden maar alleen heel kijkerig en schrikkerig .
manzano schreef:Het is een beetje offtopic, maar heb je wel eens een oornetje met dempende (dikke dus) oortjes geprobeerd. Ik geloofde er niet zo in, maar had bij mijn merrie echt opeens een ander paard in positieve zin.