[INFO] paarden die te dun zijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Re: [INFO] paarden die te dun zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:42

Geef je van alles nu de aanbevolen dosering, ivm anders niet komen aan de benodigde vitaminen en mineralen..?

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 13:06

Hier ook goede resultaten met de weightlift. Ik zou niet teveel door elkaar voeren; een goede basisbrok en aanvullen met weightlift. Naast voldoende ruwvoer uiteraard.

Flinnp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 18:19

Dank voor jullie snelle reacties!
@Muze 1 kg Priores, halve kilo luzerne brok.
Dit op aanraden na behandeling van maagzweren 1,5 jaar geleden.

Hij heeft snel een slokdarmverstopping vandaar ook de voorkeur voor geweekt.

Hij gaat hier al die tijd dus wel erg goed op! Maar het is echt een teddybeer en met de weersveranderingen de laatste weken zie ik hem iets invallen. Verder geen tekenen van maagzweren

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 22:11

De subli bikkels een balancer , dus daar word hij niet dikker van.

Kijk of er genoeg ruwvoer in komt , en ik vind zelf echt toch het beste een grasbrok met wat hoog eiwit.
Kun je zelf ook allemaal opzoeken op
Www.voervergelijk.nl

En wat je nu geeft gewoon verdubbel of verdriedubbelen.?
Er kan echt makkelijk twee of meer kilo seniores in,
Luzerne geeft volgens mij pas boven drie kilo problemen met de scheve calcium fosfor.

Kijk even naar agrobs myo proteïne flakes om er bij in te mengen en je mag er gerust twee kilo van geven per dag.
Probeer meer en vaker te voeren.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 23:26

Mijn paard is mooi aangekomen van de combinatie weightlift en fibrebeet. Beide pavo.

Ik ben inmiddels geminderd naar een halve schep totaal. Maar ze kreeg eerst van beide een halve schep.
Ze eet het graag, het zet enorm uit in volume maar dat is vooral de fibrebeet. De weightlift kan je ook droog voeren maar dat durf ik niet.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 23:54

Ik ben ook erg positief over de weightlift van pavo!

Flinnp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 15:12

Dank! Heb net weightlift erbij gehaald. Ik ben benieuwd :)

xjanabananax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 12:37

Ik kom er niet helemaal uit dus ik hoop dat jullie bokkers mij hierin kunnen helpen :)
Ik heb een jonge pony die door veel factoren tegelijk (verhuizen vanuit opfok in het najaar, koliek, groeien en vervolgens verharen) wat dun bleef. :(:)

Hij krijgt nu fibrebeet bij als aanvulling. Van de week kreeg ik een reclame van de hartog lucerne pellets. Ik zit er nu aan te denken zijn fibrebeet te gaan vervangen door deze lucerne pellets, we gaan binnenkort verhuizen en op die stal zou een droge brok praktischer zijn. Na het uitvoerig bestuderen van de specificaties van beide lijken mij de pellets misschien nog wel fijner?

Ze bevatten eigenlijk zo goed als hetzelfde kwa analyse alleen hebben de pellets meer ruwe eiwitten en bevatten ze meer calcium. Lucerne pellets "missen" natuurlijk de bietenpulp die fibrebeet wel heeft maar wat is hier dan het voordeel van?
Pony krijgt ook lijnzaadolie waardoor ik de fosfor/calcium verhouding weer kan opvangen misschien?

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 13:24

Net zoals enkele reacties hierboven ben ik heel tevreden van de pavo weightlift.
Ik heb vanalles geprobeerd, bietenpulp, luzerne, rijstzemelen, merriebrokken, cavalor wholegain,…
En bij de weightlift zie je echt het snelst resultaat.
Ik gaf smorgen en savonds een schep.
Het enige nadeel, ze kunnen er wel wat frisser van worden.
Maar verder een top product!

Flinnp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 08:05

Bedankt voor jullie snelle advies, paardje is in 2 weken tijd echt super bijgekomen! Pavo weightlift toegevoegd, seniores verhoogd en een ‘kuur’ FermX gegeven. Naast z’n gebruikelijke supplementen. Nogmaals dank voor jullie advies!