De mijne krijgt qua voer de cavalor silhouette en daar heeft hij meer dan genoeg energie op. De basis is de pavo vital. Ik zal deze week even een standfoto van hem maken!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xLiez schreef:Ik heb de mijne twee weken geleden laten wegen! Het viel me reuze mee qua kilo’s, voor het mooie zou er 20kg af moeten. Hij woog 448kg! Maar omdat hij al 19 is vind ik die 20kg nog wel meevallen. Maar we gaan ons best doen er iets af te trainen. We trainen nu iets intensiever met veel tempowisselingen. Buitenrit is hij helaas niet braaf genoeg voor en ik rij pas net weer na ziekte (overspannen) dus ga het niet riskeren met hem. Wat doen jullie nog meer voor oefeningen in de bak? Paar cavaletti oefeningen heb ik al opgezocht. Misschien is het leuk om met elkaar trainingsschema’s en leuke oefeningen te delen?
De mijne krijgt qua voer de cavalor silhouette en daar heeft hij meer dan genoeg energie op. De basis is de pavo vital. Ik zal deze week even een standfoto van hem maken!![]()
[ [url=m/d3qv0G.jpg]Afbeelding[/url] ]
masyo schreef:Haha fijn dat het topic weer in leven komt !
Ik doe nu ’s ochtend om 07.00 uur 15 minuten stappen en voordat ze naar stal gaat ook weer 15 minuten, dit is om 18.00 uur. Ik zal het toch moeten proberen op te bouwen, anders wordt haar andere been dikker..
Ze krijgt hooi, dit levert mijn familie. Buiten krijgt ze het dus inderdaad in een slowfeeder, daarnaast om 18.00 uur een hoopje en om 22.00 uur hooi in een slowfeedernet voor de nacht. Ze heeft altijd wel wat te knabbelen, maar hoop dat ze op deze manier minder eet.
Het is een paard met een stevige bouw, maar omdat ze niet veel beweegt (last van pees enzo) heeft ze nul bespiering meer in bijv. dr kont. Daardoor lijkt het ook al snel dat ze een dikke buik heeft. Dat maakt het lastig, vind ik. Om op zicht te kijken.
Daihyo schreef:Ja maar alleen voeding aanpassen en niet bewegen gaat ook minimaal resultaat opleveren.
Bij die van mij moet het echt een combi zijn.
Lenexa: toen Jim moest afvallen (en nog mocht lopen) wandelde ik 1/2x per week minimaal 1,5 uur. Stappen verbrand ook goed, maar dan inderdaad wel langer dan een uur. Tip van de dierenarts.
Ik deed dat ook nog 2x per week er op. En dan nog 1 of 2x in de bak rijden voor de spieren. Daar heb ik een paar jaar terug goede resultaten mee behaald
Hier een foto van vandaag. Qua vet gaat het eigenlijk nog wel. Maar hij wel spierloos. Rugspieren kwijt, daardoor een hangbuik, blubberbillen
Ik heb zeker een masker voor de zomer. Wil eerst wel even kijken hoe het gaat en anders gaat het masker op.
Hij staat hier achter overigens iets hoger dan voor, dus dat benadrukt het ook nog even lekker
[ [url=m/cQOrQH.jpg]Afbeelding[/url] ]