Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarjanB schreef:Ik vind t een mooi verhaal, heb het boek ook.. maar goed als je zelf een beetje logisch nadenkt kan je veel goedkoper een vergelijkbaar iets voeren. Heb zelf altijd een beetje weerstand tegen dit soort clubs die zich boven alles verheffen en hun verhaal als enige echte goede verkondigen.
MarjanB schreef:Ik vind t een mooi verhaal, heb het boek ook.. maar goed als je zelf een beetje logisch nadenkt kan je veel goedkoper een vergelijkbaar iets voeren. Heb zelf altijd een beetje weerstand tegen dit soort clubs die zich boven alles verheffen en hun verhaal als enige echte goede verkondigen.
Wiwabalia schreef:Met een zak Equillin doe je een maand/6 weken? En dan heb je zowel de balancer als de basic nodig?
Loop je daar niet op leeg qua prijs?
Zeker met 2 paarden…
plutolover schreef:tja elk merk wilt verkopen natuurlijk. Vitalstyle bijv vind ik erg commercieel geworden. Maar mijn hond doet het wel goed op de brokken. Mijn oudere haflinger doet het goed op de proactive en protein.
Toen ik nog oerbalans gaf aan mijn jonge haf en zo biotensor mevrouw had, ondanks dat ze eerst zei oerbalans is geen goede balancer, zei haar biotensor dat het voor mijn haf wel goed meet..
nu ben ik beetje terug gekomen op hollitisch want paar keer meer gemaatk dat ik dure hollistiche spul had en gewoon geen gewenst effect.
Soms wou ik dat net als vroeg gewoon niet nadacht over wat ik mijn paard gaf haha. Vroeger kreeg mijn haflinge die toen nog veel op stal stond 2-3x per dag halve schep biks van stal.. en als ik gereden had nog foutse slobber ook nog haha. Vond ik leuk, Hij is nu 25 en is nog steeds fit haha Oja en kreeg hij ook nog verpakt kuil en zomers 24/7 op volle weiland
en nu ben ik bang dat hij te kort of te veel suikers binnen krijgt hahah
manzano schreef:MarjanB schreef:Ik vind t een mooi verhaal, heb het boek ook.. maar goed als je zelf een beetje logisch nadenkt kan je veel goedkoper een vergelijkbaar iets voeren. Heb zelf altijd een beetje weerstand tegen dit soort clubs die zich boven alles verheffen en hun verhaal als enige echte goede verkondigen.
Precies dít..... ik heb ooit met haar gesproken op een event en heb gewoon gevraagd waarom ik over zou moeten stappen naar Equilin. Het antwoord "omdat wij beter zijn dan de rest". Veel meer kwam er niet uit. Vond dat echt een dikke afknapper.
Wil mijn nieuwe paard die gewoon "brokken" kreeg ook over zetten op balancer. Vind alleen lastig om te besluiten met welke ik ga beginnen om te proberen. De andere 2 krijgen Fibra anti itch, maar dat is stervens duur. Wil die ook omzetten naar wat anders, maar wat dan.....
MarjanB schreef:Balancer alleen 88 cent bij 600 kilo maar dan ben je er dus nog niet. Dat vind ik dan gek. Maar goed, als mensen en paarden tevreden zijn is het mooi toch!
Daihyo schreef:Er zijn genoeg voedingsadviseurs die onafhankelijk zijn en dus niet gebonden zijn aan een merk. Als je er echt niet uit komt, is dat misschien nog een optie.
En dan kijken wat bij je past. Er zijn er die een en ander uitmeten, zelf werk ik het liefst met analyses en berekeningen. Wat vooral belangrijk is, is dat er naar het totaalplaatje gekeken wordt en dus ook zaken als huisvesting, medisch heden en verleden, training, ras/type, enz. wordt meegenomen in het advies. En dan nog is het geen exacte wetenschap, want je paard is degene die uiteindelijk bepaalt. Oftewel: het klinisch beeld dat je als eigenaar zelf ziet.
Macs schreef:Ik voer nu agrobs musli naast de marstall force. Ik wissel de agrobs soms af met pferdgerecht. Maar is er ook iets wat ik kan geven en slobber van kan maken?
Dus een ruwvoer/kruidenmix die je zowel droog als nat kan voeren.
Iets met veel luzernestengels valt af, dat eet ze niet. Het is puur als bakvulling, en wat extra kruiden voor de variatie.
Kom ik dan echt uit op sluesli? Ik geef liever iets met meer structuur. Dat als ik aan het bekappen ben ik gerust een emmer vol kan geven