Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kirania schreef:Lenexa, die van jou vind ik dan weer minder de hangbuik hebben die tot problemen kan leiden. Mijn inziens zijn er vooral veel dierenartsen (ik spreek uit ervaring, heb er 8 gehad) die een gezwollen, doorgezakte buik zien, en dan roepen dat het een vet paard betreft.
Even ter illustratie:
[ [url=m/DjXi6e.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was mijn merrie vorig jaar. Sloom, dus dierenartsen zeggen "ze moet afvallen". Maar zoals je ziet aan haar poep en schouder, zat er eigenlijk totaal geen vet op. Ze was gewoon niet in orde (had/heeft overigens maagzweren, lever en darmproblemen, die dus ook in bloedonderzoek niet boven kwamen, dus daar zou ik ook niet te veel vertrouwen mee hebben)
Nu is die van jou nu wel niet zodanig erg, gelukkig, veulen84Maar wel goed dat je al een drainagekuur gedaan hebt, misschien gewoon eens zien voor iets dat de darmwerking ondersteunt?
Dit is mijn merrie nu.
[ [url=m/BmdOQv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Persoonlijk vind ik een volle "hooibuik", overigens echt allergisch aan dat woord, totaal niet hetzelfde ogen als een volle "er is een probleem" buik waar er voor de rest geen spier of zeer weinig aanwezig is. Lenexa, bij jou dus niet, die ziet er goed uit!
puppy1128 schreef:@veulen84
Kan het zijn dat er in de zomer veel meer bewogen werd dan afgelopen tijd? Omdat je denkt dat ze in de zomer meer afviel en nu aankomt?
Vitamine e is zover ik weet slecht te meten via bloed. En een zandkuur (Ik zelf geef gewoon psylliumzaad van pit-pit.com) kan nooit kwaad, is ook goed voor de darmen buiten het zand om. Ik zelf geef het elke maand aan die van mij.
Verder kijk ik zelf liever naar het hele paard dan 1 onderdeel. Al bekijk ik ook het hele paard in delen (bcs uitleg op YouTube doet dat ook vaak met uitleg + score per onderdeel).
En ik voel ook veel. Net als elke maand een before en after foto. Zodat het oordelen of hij afvalt makkelijker gaat. Zo dacht ik eerst op den duur dat hij amper afviel, tot ik foto's ging vergelijken. En nu helemaal.![]()
Lenexa schreef:Knap Puppy hoeveel hij is opgeknapt het afgelopen jaar!
Hier hebben we al een tijdje pech gehad, geen passend zadel, blessure in de hals, koliek, hoesten. Maar nu hebben we sinds afgelopen week weer een passend zadel dus ik ben ook weer op gaan pakken. Was mijn eigen motivatie ook een beetje kwijt maar nu weer gevonden, als het weer nu een beetje meewerkt kunne we hier hopelijk ook eindelijk wat afvallen!
puppy1128 schreef:Hoe is het hier met iedereen? Elano had in december een rustig maandje. Maar nu zijn we lekker de arbeid aan het opbouwen. Zelf rijd ik ook weer, in de winter.![]()
We hebben ook onze eerste jaar vergelijk foto. Ik ben benieuwd naar de zomervacht vergelijk foto met een jaar verschil.
[ Video ]
Even zo, had geen zin om het nog een keer de foto's te uploaden.
puppy1128 schreef:Van de zomer waren Elano en ik gerust 1-2 keer in de week (soms zelfs 3) 3+ uur onderweg. Dan reed ik max een uur en de rest wandelde ik ernaast. Verder grondwerk, fietsen, wandelen zonder rijden en rijden zonder wandelen.