Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarjanB schreef:Voor mijn duidelijkheid![]()
De groene vlakken zijn basis uit ruwvoer en gras, bij voldoende beschikking en gemiddeld over een jaar? De lijn is gemiddelde behoefte van een paard. Dus bij ijzer zit je er eigenlijk altijd boven en zou je dus het liefst iets voeren met geen ijzer. De rest voornamelijk aanvullen tot aan de lijn. (Uitgegaan van een standaard paard met gemiddelde uit ruwvoer)
Aanvulling: de daily compleet komt als enige bijvoorbeeld met natrium in de buurt van de optimale lijn. Maar met redelijk wat dingen er weer boven. Vit E, magnesium en nog een aantal. Dus eigenlijk moet je je dan ook weer gaan verdiepen in of die over dosering schadelijk kan zijn of niet.. best een gepuzzel..
petitparis schreef:Iemand hier al de vita horse korrel van Horsefood/vangorp geprobeerd? Is ook een vitamine-en mineralen brokje en slechts 5-10g/100kg LG per dag...
plutolover schreef:Ik wil graag basic bijvoeren omdat ik nu ook magenesium los bij voer, en in winter waarschijnlijk ook vitmanine E. In de basic zit dat allemaal er in en scheelt toch geld als ik zak basic neem ipv alles los koop. En brokjes zijn gewoon makkelijker.
ik kon niet zo snel de korting vinden maar ik ga eens kijken. Ja 10% korting als je meer dan x aantal zakken afneemt. Maar dacht dat het voor een Abbo andere korting is.