Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Slmt9 schreef:De hartog grasbrok mocht altijd ongeweekt, tegenwoordig staat er op de zak dat weken wel wordt geadviseerd. Ook nat zie ik het niet uitzetten. Dus wij blijven het droog geven en dat gaat al jaren goed bij meerdere paarden.
lletam schreef:Als opvolger van de weightlift, dus om paard nu op gewicht te houden. Grasbrok een idee, bijv Pavo fibre nuggets? Die kan je ook ongeweekt geven lees ik
Maddy_Paola schreef:Slmt9 schreef:De hartog grasbrok mocht altijd ongeweekt, tegenwoordig staat er op de zak dat weken wel wordt geadviseerd. Ook nat zie ik het niet uitzetten. Dus wij blijven het droog geven en dat gaat al jaren goed bij meerdere paarden.
Tja en mijn paard heeft er meerdere keren wel een verstopping van gehad, en daar restschade aan overgehouden dat ze nu al dr krchtvoer geweekt krijgt. Ik zou het niet meer aandurven.
Ik doe over het voer koud water en met 5 of 10 minuten is het volledig geweekt, dus dat is de moeite ook niet gelukkig.
Slmt9 schreef:De hartog grasbrok mocht altijd ongeweekt, tegenwoordig staat er op de zak dat weken wel wordt geadviseerd. Ook nat zie ik het niet uitzetten. Dus wij blijven het droog geven en dat gaat al jaren goed bij meerdere paarden.
Maddy_Paola schreef:Slmt9 schreef:De hartog grasbrok mocht altijd ongeweekt, tegenwoordig staat er op de zak dat weken wel wordt geadviseerd. Ook nat zie ik het niet uitzetten. Dus wij blijven het droog geven en dat gaat al jaren goed bij meerdere paarden.
Tja en mijn paard heeft er meerdere keren wel een verstopping van gehad, en daar restschade aan overgehouden dat ze nu al dr krchtvoer geweekt krijgt. Ik zou het niet meer aandurven.
Ik doe over het voer koud water en met 5 of 10 minuten is het volledig geweekt, dus dat is de moeite ook niet gelukkig.
ellepel schreef:lletam schreef:Als opvolger van de weightlift, dus om paard nu op gewicht te houden. Grasbrok een idee, bijv Pavo fibre nuggets? Die kan je ook ongeweekt geven lees ik
Ik zou dan overstappen op luzernebrok, en die hoef je niet te weken.
De fibernuggets zit niet veel in kwa eiwit en calorieën,dus die zou ik zelf niet als eerste kiezen voor aankomen.
Luzerne Is ook het eerste ingrediënt in de weightlift.
Ik heb zelf wel de luzernebrok van Hartog gegeven,die is heel goed betaalbaar.
Lees de pagina even goed door.
https://www.hartog.eu/product/lucerne-p ... seEALw_wcB
Zit mooi eiwit in ook.
Denk wel dat er een balancer naast moet,maar die heeft Hartog ook
En je kunt hen mailen voor voer advies
ellepel schreef:Nou ja lietam als je paard op de weightlift niet reageert dan denk ik op de luzernebrok vast ook niet?
Want luzerne is het hoofdbestanddeel in de weightlift.
Dus zou er niet veel veranderen denk ik.
Maar wat jorex zegt kan ook.
Zelf geef ik sojaschroot, iets goedkoper en dat gaat hier ook goed.
ellepel schreef:Sojaschroot bestel ik bij Mijten.
https://www.mijten.be/nl-be/sojaschroot ... 7nrPBUNSwe
Is er meestal binnen een paar dagen.
En ik geef niet heel veel omdat er via de andere voeding ook nog eiwit binnen komt.momenteel krijgt die van mij ongeveer 100 gram.
Jorex schreef:Misschien kun je dan indien het paard wel tekort begint te krijgen in eiwitten eiwitpoeder kopen? Ik heb de erwtenpoeder van bulk voor mijn oudste. Hij heeft nu eindelijk eens niet zijn ruggengraat erbovenop liggen qua bespiering. Echt al heel lang zo geweest. Maar hij is verbetert sinds ik Masters seniorenslobber geef in combi met erwteneiwit. Ook is hij nu niet meer te dun(was hij in september wel toen het verharen begon). Mijn verhouding is nu 4 handjes slobberbrok en 1 handje grasbrok en nog zijn muesli een handje voor vitamines enzo. Pony weegt nog geen 100kg op goed gewicht.
Doef schreef:Wat doet sojaschroot? Is dat een beter alternatief voor Weightlift? Ik zat zelf namelijk te denken aan bodybuilder van mijten die is op basis van rijstzemelen
Slmt9 schreef:Kan je het niet mengen? Die van mij krijgt het samen met oa subli veulenbrok.