Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bloodymary schreef:Weightlift vond ik echt om even aan te komen. Heb ik twee zakken gebruikt. Nu weer terug naar Linamix wat ik altijd gegeven heb. Daar zitten ook veel goede stoffen in die nodig zijn. Zoals Vitamine E en Selenium.
sspinoy schreef:Ik ben nu ook gestopt met de weightlift owv de prijs en overgegaan op luzernepellets. Maar het heeft hier wel goed zijn werk gedaan, icm de 18plus en rijstolie!
Sinds vandaag ben ik verhuisd naar een andere stal. Hopelijk doet ze het hier goed op het onbeperkt ruwvoer. Alleen moet ik mijn krachtvoer/ruwvoer portie gaan aanpassen... Ze geven hier maar 1 maal krachtvoer per dag. Ik kan zelf niet dagelijks gaan bijvoeren.
Ik gaf dus eerst 1,8 kg 18plus + 1kg weightlift + 100ml rijstolie. Hierop is ze al goed aangekomen. Nu wil ik de weightlift vervangen met 1kg luzernepellets. Zouden jullie dit in 1 portie durven geven? Of moet ik dit zien te minderen tot max 2kg in totaal.
Doef schreef:N.a.v de tips hier heb ik het voer omhoog geschroefd, het gaat er goed in! Heb niet het idee dat hij het teveel vind, eet zelfs de kruimeltjes van de grond.
Ik geef nu 1 volle schep pavo 18+, halve schep Pavo weightlift en een halve schep luzerne senior van Hartog.
De extra voerbeurt is hetzelfde gebleven, 1 volle schep 18+.
Doef schreef:Doef schreef:N.a.v de tips hier heb ik het voer omhoog geschroefd, het gaat er goed in! Heb niet het idee dat hij het teveel vind, eet zelfs de kruimeltjes van de grond.
Ik geef nu 1 volle schep pavo 18+, halve schep Pavo weightlift en een halve schep luzerne senior van Hartog.
De extra voerbeurt is hetzelfde gebleven, 1 volle schep 18+.
De extra voerbeurt ook al een tijdje omhoog gedaan met een halve schep weightlift en luzerne. Ik voer nu al een tijdje deze hoeveelheid en vind dat hij een flinke (hang) buik heeft gekregen, echter zijn zijn ribben nog wel zicht- en voelbaar. Ik denk dat dat komt door te weinig spier op de boven lijn, zou dat kunnen?