Ik meld me hier ook.

Ik heb sinds ruim een maand mijn eerste eigen paard; een lieve Tinker merrie van 20 jaar. Ze heeft al jaren overgewicht en sinds een paar jaar ook de ziekte van Cushing, waar ze een half pilletje Prascend voor krijgt. Ze is gelukkig (!) nog nooit hoefbevangen geweest.
Ze is altijd gewend geweest om 24/7 buiten op een arme weide te staan en een aantal keer per dag een royale portie hooi te krijgen. En een paar handjes Aveve Light Mix Zero om haar pilletje doorheen te doen.
Ik heb dat zo overgenomen, maar toen ik vanmorgen bij haar was, schrok ik toch wel, eerlijk gezegd.

Ik vind haar moddervet en ik maak me ook zorgen om haar algemene gezondheid, zeker in combinatie met haar Cushing.
Ik ben me de afgelopen twee weken gaan verdiepen in haar voeding en wil af van de Light Mix Zero (omwille van de melasse die erin zit) en haar alleen een vitaminen- en mineralenkorrel gaan geven. Ik ben uitgekomen bij Formula4Feet van Equi Life, maar die weigert ze te eten (in losse brokvorm), zelfs met een handje LMZ er doorheen. En mijn gok is dat het komt omdat er geen melasse in zit. Als je altijd lolly's gewend bent, is een komkommer natuurlijk wel een héle zware teleurstelling..
Weet iemand of ik de F4F zou kunnen mengen met Agrobs Alpengrün Mash? Want dan is dat misschien iets om te proberen.
Ik heb vanmorgen ook contact opgenomen met de dierenarts, voor een algemene check-up en bloedafname. Hij komt komende dinsdag.
Ik vind het zo spannend en lastig allemaal, er komt zoveel op me af en ik vraag me af of ik het wel goed doe zo. Ze is mijn eerste eigen paard en ik wil het zo ontzettend graag goed doen voor haar..