Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wendy1987 schreef:Ik zit ook te denken over equilin. Qua prijs maakt het niet zo heel veel verschil met de vitalbix timothee zo te zien.
Misschien toch wel fijn met de extra vitamine e erin..
chery schreef:Maar als ik de equilin balancer vergelijk met agrobs naturmineral, is de equilin duurder, zit hoger in suiker, zit melasse in en magnesium, selenium en vitamine e zijn lager.
En dan nog aantal andere vitamines die lager gedoseerd zijn.
Of zie ik dat nou verkeerd
Wiwabalia schreef:Maar hoelang doen jullie met de Agrobs variant?
Marije_jiplover schreef:Ik voer niet alleen de balancer, maar ook de Basic van Equilin.
Daar staan geen gehalten bij van de hoeveelheid Magnesium en Vitamine E op hun site en heb momenteel geen zak bij de hand, maar die Basic is hoger gedoseerd.
En ik ben ook met de Basic begonnen, daarmee heb ik de onderhoudsdosering krachtvoer helemaal afgebouwd, ipv een halve schep muesli met een balancer en losse vitamine E krijgt hij nu 145 gram Basic met 100 gram balancer op dagen dat hij niet werkt.
En op dagen dat hij wel werkt 145 gram Basic met 250-300 gram gram muesli (dat was voor de overstap naar Equilon 750 gram muesli) en iets van 70 gram balancer.
En ik merk dus dat mijn paard het sinds ik deze overstap gemaakt heb, beter doet.
wendy1987 schreef:Ik ga nog eens even zoeken dan naar vitamine c idd..
Ik wil van equilin alleen de balancer gaan geven.
Dat zou dan ongeveer 50 dagen met zak van 6,3 kg zijn. 45 euro
De vitalbix is ongeveer 40 dagen met zak van 14 kg. 32 euro.
Dus dan ontloopt het elkaar niet heel veel in mijn geval.
Ze krijgt los nog wat supplementen waarin ik dan hopelijk iets kan minderen wat weer scheelt.
En ze krijgt als ik er ben altijd wat sojaschroot gemengd met wat muesli/slobbermix.
MarjanB schreef:Misschien is het leuk om een tabel te maken voor een gemiddelde prijs per dag voor een paard van 500 kilo. Dan is het veel makkelijker in te zien. En die dan in de OP te zetten? Wellicht dan kort met een +_ er bij voor grote bijzonderheden?