Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Binck8 schreef:Even hier de vraag over wat ik nu het beste kan doen voor mijn paard.
Het gaat om een 24 jarige Friese ruin, al jaren op pensioen dus hoeft niets te doen.
Hij staat de hele dag op de wei, maar die is bijna kaal zeg maar, en in de nacht op stal met hooi.
Hij eet zijn hooi slecht (komt vaker voor) en ik vind dat hij wat schraal begint te worden en dat wil ik dus echt niet zo voor de winter...
Wat hij nu krijgt:
Ochtend: 1 schep muesli en een handje grasmix (hij houdt niet zo van de grasmix)
Middag: 1.5 scheppen slobber (ongeweekt, subli of pavo) met 1 schep muesli en hand grasmix
Avond: 1 kilo seniores priores (ongeweekt) met 1 schep muesli en wat grasmix.
Nu wil ik hem in de ochtend sowieso meer gaan geven, hij houdt van slobbers maar dacht nu aan bv senior crumbs of iets anders van bietenpulp? Iets wat snel weekt zou het handigste zijn. Maar sta zeker open voor tips!
Hij houdt niet zo van de grasmix en lucerne, dus ben op zoek naar iets wat niet dat als basis of groot bestanddeel heeft. Iemand misschien tips?
Iets wat hoog in eiwitten is maar laag in suiker/zetmeel?
ankep schreef:ja ik wil het zeker wel mengen maar ik weet inderdaad niet goed met wat dan.
ik snap ook dat hij de seniores niet lekker vindt, en dat geldt ook voor de dieetmuesli, alles wat het lekker maakt is daar natuurlijk uit gehaald.
ik weet inderdaad niet goed wat ik nu 'veilig' kan gebruiken om te mengen. voorheen kreeg hij merriebrok van havens (ook deels om hem op gewicht te kunnen houden) maar dat durf ik nu dus niet meer
beegee schreef:Heb je 't al aan zijn behandelend arts voorgelegd? Wat zei die ervan?
Jokonootje schreef:Binck8 schreef:Even hier de vraag over wat ik nu het beste kan doen voor mijn paard.
Het gaat om een 24 jarige Friese ruin, al jaren op pensioen dus hoeft niets te doen.
Hij staat de hele dag op de wei, maar die is bijna kaal zeg maar, en in de nacht op stal met hooi.
Hij eet zijn hooi slecht (komt vaker voor) en ik vind dat hij wat schraal begint te worden en dat wil ik dus echt niet zo voor de winter...
Wat hij nu krijgt:
Ochtend: 1 schep muesli en een handje grasmix (hij houdt niet zo van de grasmix)
Middag: 1.5 scheppen slobber (ongeweekt, subli of pavo) met 1 schep muesli en hand grasmix
Avond: 1 kilo seniores priores (ongeweekt) met 1 schep muesli en wat grasmix.
Nu wil ik hem in de ochtend sowieso meer gaan geven, hij houdt van slobbers maar dacht nu aan bv senior crumbs of iets anders van bietenpulp? Iets wat snel weekt zou het handigste zijn. Maar sta zeker open voor tips!
Hij houdt niet zo van de grasmix en lucerne, dus ben op zoek naar iets wat niet dat als basis of groot bestanddeel heeft. Iemand misschien tips?
Iets wat hoog in eiwitten is maar laag in suiker/zetmeel?
Ik zou de SP toch echt weken van te voren. Er staat duidelijk op het voeradvies dat dit alleen geweekt mag worden gevoerd
Slmt9 schreef:mavantos schreef:Ik las hier mensen die interesse hadden in de linamix. Ik heb dit een tijdje gevoerd aan mijn vorige paard en echt ik zweer erbij! Paard knapte toen echt snel op in gewicht en bespiering, zonder heet te worden.
Hoeveel gaf jij er van en kreeg je paard ook nog andere producten?