Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 23:36

Wellicht even de waterkoker aanzetten en dat erover heen gieten, wellicht valt het dan sneller uit elkaar.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 02:22

Ik vind wel meevallen hoe hard ze zijn. Ik doener druppels op en die trekken er wel in. Maar als de kiezen van het paard goed zijn, zou ik ze ook gewoon durven geven. Mijn paarden bijten ze iig niet met de snijtanden. Ik breek ze in 3 of 4 stukken met geven.

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 07:07

Ja ik gaf ze altijd nat zodat ik er wat doorheen kon mengen. Ging prima. :)

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 08:36

amsterdam10 schreef:
Ja ik gaf ze altijd nat zodat ik er wat doorheen kon mengen. Ging prima. :)

Top, dank je wel! Fijn om te horen, dan komen ze wel op :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 10:42

Ik ben weer opzoek naar en goede balancer.

Ik heb nu super fit horse maar niet tevreden over. Je paard gezond en fit weet ik ook nog niet zo. De website spreekt mij niet echt aan. Vind mijn koele haf wat nerveus op worden. Heb nu weer equilin voor 5 dagen in z’n bakjes kijken of ik verschil merk op equilin was hij gewoon normaal

Ik twijfel om terug te gaan op vitakstyle maar vind ze erg commercieel geworden. Equilin vind ik nu echt te duur. (Had nog over)

Ik merk bij m’n paarden weinig echt veranderingen in de balancers dus lastig te zeggen waar ze het nou echt godd op doen
Laatst bijgewerkt door plutolover op 06-08-23 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 10:44

Mijn paard doet het goed op jpgef. Ik ga nu over op metazoa. Maar als ze het daar niet goed op doet, ga ik zonder twijfelen weer over op jpgef

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 10:53

Ik wissel ook nog steeds af. Hoewe ik ze op victorious secret nog steeds het beste vindt doen, heb ik een tijdje geen vitabrok gegeven maar ze op marstall myo care gehad waardoor dat niet nodig was. Nu ivm gras toch weer over op vitabrok. Marstall gehad, nu even Pavo vital. Ook omdat deze nog redelijk betaalbaar zijn. Voor de winter ga ik denk ik wel weer naar agrobs of VS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 10:59

plutolover schreef:
Ik ben weer opzoek naar en goede balancer.

Ik heb nu super fit horse maar niet tevreden over. Je paard gezond en fit weet ik ook nog niet zo. De website spreekt mij niet echt aan. Vind mijn koele haf wat nerveus op worden. Heb nu weer equilin voor 5 dagen in z’n bakjes kijken of ik verschil merk op equilin was hij gewoon normaal

Ik twijfel om terug te gaan op vitakstyle maar vind ze erg commercieel geworden. Equilin vind ik nu echt te duur. (Had nog over)

Ik merk bij m’n paarden weinig echt veranderingen in de balancers dus lastig te zeggen waar ze het nou echt godd op doen

Als je weinig verschil merkt dan zou ik niet de hele tijd wisselen.

Ik geef al een hele poos Marstall force en ben daar tevreden over :) en het is ook nog eens goed betaalbaar. Ik koop bij de Zooplus een zak van 20 kg voor €45 en daar doe ik 200 dagen mee.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:00

Ik ben dit voorjaar overgestapt op Equilin en ik vind het voor mijn haflinger echt heel fijn spul.

Hij glanst me tegemoet en het rillerige wat hij ook altijd wel een beetje had, is er helemaal af.

Het is idd niet goedkoop en ik kan me voorstellen dat dat je zou kunnen beperken, maar ik ga voorlopig niet op iets anders over.

Ik heb jarenlang naar tevredenheid Pavo Vital gevoerd, tot hij na een nieuwe zak ineens zo ontiegelijk explosief werd dat ik er een paar keer hard ben afgevallen voordat ik doorhad dat het van de Vital was.
Na stoppen met voeren had ik binnen een week mijn eigen vertrouwde vriendje terug...
Toen een poos Marstall Force gevoerd, leek hij het op zich prima op te doen, maar hij ging het steeds slechter eten, tot hij echt om de brokjes heen at en het gewoon permanent liet liggen.

Ik vind dus de overstap naar Equilin spannend, omdat veel paarden dat slecht lijken te eten, maar hierbij wordt de bodem bijna uit de emmer gelikt.

En ik merk meer positieve effecten, de hoefkwaliteit lijkt te verbeteren, hij is minder jeukerig nu in de zomer en hij lijkt echt geconcentreerder in het werk.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:03

Ik heb ooit begrepen dat juist goed is om zo nu en dan te wisselen kwa balancer ivm dat elke balancer andere verhoudingen heeft en zo voorkom je overschotten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:06

plutolover schreef:
Ik heb ooit begrepen dat juist goed is om zo nu en dan te wisselen kwa balancer ivm dat elke balancer andere verhoudingen heeft en zo voorkom je overschotten

Volgensmij is dat heel erg achterhaald :)

Force eten inderdaad niet alle paarden het ruikt ook een beetje sterk. Maar ik heb een veelvraat die alles eet :))

In de winter krijgt die alleen force met luzerne en in de zomer krijgt die minder force omdat die dan ook brok en muesli erbij krijgt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:12

Marije_jiplover schreef:
Ik ben dit voorjaar overgestapt op Equilin en ik vind het voor mijn haflinger echt heel fijn spul.

Hij glanst me tegemoet en het rillerige wat hij ook altijd wel een beetje had, is er helemaal af.

Het is idd niet goedkoop en ik kan me voorstellen dat dat je zou kunnen beperken, maar ik ga voorlopig niet op iets anders over.

Ik heb jarenlang naar tevredenheid Pavo Vital gevoerd, tot hij na een nieuwe zak ineens zo ontiegelijk explosief werd dat ik er een paar keer hard ben afgevallen voordat ik doorhad dat het van de Vital was.
Na stoppen met voeren had ik binnen een week mijn eigen vertrouwde vriendje terug...
Toen een poos Marstall Force gevoerd, leek hij het op zich prima op te doen, maar hij ging het steeds slechter eten, tot hij echt om de brokjes heen at en het gewoon permanent liet liggen.

Ik vind dus de overstap naar Equilin spannend, omdat veel paarden dat slecht lijken te eten, maar hierbij wordt de bodem bijna uit de emmer gelikt.

En ik merk meer positieve effecten, de hoefkwaliteit lijkt te verbeteren, hij is minder jeukerig nu in de zomer en hij lijkt echt geconcentreerder in het werk.

Klinkt goed. Wat voer je van equilin?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:28

Ik voer zowel de Basic als de Balancer van Equilin.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 12:04

Marije_jiplover schreef:

Met je eens betreft Equilin. Alle 4 mijn paarden doen het er heel goed op en vanaf ik het voer heb ik geen toevoegingen meer nodig gehad. Ik zou vanwege de prijs liever wat anders voeren, maar wil het in elk geval aankomende winter door blijven voeren om het echt goed te kunnen beoordelen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 14:23

Hier totaal geen verschil tussen welke balancer dan ook.
Behalve Marstall Force, daarvan gingen ze zand likken.

Ik ga de volgende ronde Agrobs Naturmineral proberen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 14:50

Hier een ronde Agrobs Naturmineral geprobeerd en toen kwam ik er achter dat ze een senioren variant hebben. Inmiddels al bezig met mijn tweede emmer Agrobs Seniormineral.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 14:52

Oh echt? Die ga ik eens opzoeken. Bedankt voor de tip.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 15:01

Jessix schreef:
Marije_jiplover schreef:

Met je eens betreft Equilin. Alle 4 mijn paarden doen het er heel goed op en vanaf ik het voer heb ik geen toevoegingen meer nodig gehad. Ik zou vanwege de prijs liever wat anders voeren, maar wil het in elk geval aankomende winter door blijven voeren om het echt goed te kunnen beoordelen.

Ik bespaar in ieder geval op een los vitamine E supplement, dat extra voeren was ook niet goedkoop.
En wat ik nog vergeten was in mijn vorige post, ondanks dus geen vitamine E meer bijvoeren, zit hij veel losser in zijn lijf.
Normaal met vitamine E bijvoeren was hij prima, als ik er eens een week mee stopte voelde ik onmiddellijk verschil.
En nu is hij nog soepeler dan met het vorige rantsoen met een vitamine E supplement.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 15:54

Marije_jiplover schreef:
Ik bespaar in ieder geval op een los vitamine E supplement, dat extra voeren was ook niet goedkoop.
En wat ik nog vergeten was in mijn vorige post, ondanks dus geen vitamine E meer bijvoeren, zit hij veel losser in zijn lijf.
Normaal met vitamine E bijvoeren was hij prima, als ik er eens een week mee stopte voelde ik onmiddellijk verschil.
En nu is hij nog soepeler dan met het vorige rantsoen met een vitamine E supplement.

Ja ik was ook steeds iets aan het bijvoeren aan supplementen of kruiden omdat ik ze net niet helemaal goed in hen vel vond zitten. Dat is ook al gauw € 30,- hier en € 30,- daar. Van de Equilin heb ik ook een abonnement waardoor je wel wat korting krijgt en het elke maand automatisch bezorgd wordt.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 16:02

Bagheera_206 schreef:
Hier een ronde Agrobs Naturmineral geprobeerd en toen kwam ik er achter dat ze een senioren variant hebben. Inmiddels al bezig met mijn tweede emmer Agrobs Seniormineral.

Wat is het verschil met de normale naturmineral?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 16:09

Mijn oudere haf staat nu ook op equilin tot het op is. Vind equilin voor 2 paarden te duur.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 16:16

Equilin is prijzig maar wel fijn spul.
Ik geef momenteel geen balancer. Wel magnesium en vitamine e.. door wat grasbrok met een handje hunsrucker trift

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 20:00

plutolover schreef:
Mijn oudere haf staat nu ook op equilin tot het op is. Vind equilin voor 2 paarden te duur.

Ja ik heb er 4.... Maar wat ik al schreef, het is voor hen nu wel heel compleet en dat maakt het wel weer een beetje goed wat kosten betreft. Daarbij is de keuze zonder luzerne ook beperkt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 20:01

chery schreef:
Bagheera_206 schreef:

Wat is het verschil met de normale naturmineral?

Wat meer eiwitten, helaas ook luzerne en vitamine. Daarbij ook C en K geloof ik.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 21:22

Ok. Inmiddels even op voervergelijk gekeken. Maar de gewone naturmineral zit hoger in selenium, vitamine e en magnesium