Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:Is een klein brokje.
Maar was net aan het kijken naar dat rijstzemel voer ik was wel benieuwd of het ook iets is voor mijn oude merrie.
en misschien is de ricebran geschikt?( kun je bestellen bij petsplace,bezorgen is niet duur)
https://www.pavo.nl/paardenvoer/essenti ... cPEALw_wcB
Sspinoy: Van wat voor merk had je de rijstzemelen eigenlijk?
ellepel schreef:Sspinoy, het is vaak ook gewoon uitproberen.
Soms het je voer wat hoog in suiker of zetmeel zit,maar dan blijkt je paard het er eigenlijk toch heel goed op te doen.
ellepel schreef:Ander voer halen?
Haal anders de masters senior slobberbrok…
Zelfde prijs,is ietsje beter kwa gehaltes en is in 10 minuten geweekt.
Voor wat meer structuur meng ik het zelf met wiesencobs. Fibernuggets kan ook.
Wil je wel de seniores dan kun je het een dag van te voren klaarmaken, en dan twee scheppen per emmer doen en laten weken met water.
twee en een half past ook nog wel…
Het ligt er wel aan of je paard nog ruwvoer kan eten of gras.
Zo nee dan zal je echt flink veel ruwvoer vervangers bij moeten gaan geven
Doef schreef:N.a.v de tips hier heb ik het voer omhoog geschroefd, het gaat er goed in! Heb niet het idee dat hij het teveel vind, eet zelfs de kruimeltjes van de grond.
Ik geef nu 1 volle schep pavo 18+, halve schep Pavo weightlift en een halve schep luzerne senior van Hartog.
De extra voerbeurt is hetzelfde gebleven, 1 volle schep 18+.
Ik zit wel nog even te puzzelen met de Weightlift, denk dat een halve schep namelijk niet veel effect zal gaan geven? Vind dat soort uitzetende brok toch altijd een beetje spannend gezien hij vaker slokdarmverstoppingen heeft gehad...
Wanneer beginnen jullie weer aan dekens? Vind het weer een beetje half-half, het is niet koud maar wel regen en er staat toch wel een scherpe wind