Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lenexa schreef:Ik ben al 2 jaar heel blij met mijn easygrazer, die is goed open. Daar kan ze goed mee kriebelen en past prima nog een vliegenmasker boven, ik heb er een van Amigo die daar prima mee ging.
Bij mijn easy grazer kreeg ik extra soort studs, die zijn ingebouwd als breekpunten. Als er kracht op komt te staan breekt zo'n stud. Die kunt je dan dus zelf makkelijk vervangen. Ik heb het nog niet nodig gehad maar voor jou dan wellicht handig?
Kirania schreef:@Puppy, hij ziet er super uit! Ik heb dit sowieso al eens gevraagd, maar hoevaak per week werk je met hem en wat doe je dan precies? Sterk aan het overleggen met mezelf om voor een bijrijder te gaan zodat het afvalproces vlotter gaat. Hij lijkt ook veel happier in z'n vel te zitten, minder "sad face" en lage hals.
gr_roos schreef:Ik heb ook een Thinline en het eerste model greenguard. Eerste model vind ik veel fijner dan de huidige bakjes.
Thinline ben ik ook heel tevreden over, mijn paard laat hem goed om.
superpony schreef:Kan je die welshcob al buiten rijden?
Dan zou ik die keren lekker naar buiten gaan en shet ernaast aan een touwtje. Doen wij ook al vele jaren en paarden die samen staan doen dat prima.
Maar ik ben ook bang dat 24/7 in alleen ene bak echt niet genoeg km's zijn. Het is vrij saai en het vraagt niet genoeg om te bewegen.
Kan je niet in de bak route's afzetten? Dus bijv prikpaaltjes om aan de buitenkant te lopen en dan achterin een ingang naar een hooi plek in het midden? of water?
Of achterin hooi. En in netten.
xLiez schreef:Dit klinkt ook wel als mooi voer, net zoals de pavo inshape: https://petsplace.nl/cavalor-silhouette ... 3-pps.html
Is nieuw van cavalor. Mijn pony valt langzaam weer iets af, na blessure helaas teveel kilo’s erbijnu langzaam weer aan het opbouwen maar merk dat zijn lichaam steeds fitter aan het worden is.
Orchidee14 schreef:superpony schreef:Kan je die welshcob al buiten rijden?
Dan zou ik die keren lekker naar buiten gaan en shet ernaast aan een touwtje. Doen wij ook al vele jaren en paarden die samen staan doen dat prima.
Maar ik ben ook bang dat 24/7 in alleen ene bak echt niet genoeg km's zijn. Het is vrij saai en het vraagt niet genoeg om te bewegen.
Kan je niet in de bak route's afzetten? Dus bijv prikpaaltjes om aan de buitenkant te lopen en dan achterin een ingang naar een hooi plek in het midden? of water?
Of achterin hooi. En in netten.
Waar haal jij vandaan dat ze alleen maar in de bak lopen? De foto's zijn toevallig in de bak gemaakt maar ze lopen voornamelijk in de paddock, die overigens groot genoeg is om een flink sprintje te trekken. Hooi voer ik al in netten op verschillende plaatsen in de paddock. Naar buiten met de Cob gaat helaas nog niet dus laat staan met een jonge shetlander ernaast. Twee jonge, niet verkeersmakke pony's samen op pad lijkt me geen goed idee. Maar toch bedankt voor het meedenken.
Orchidee14 schreef:Superpony, aan de hand ben ik mee bezig maar wel beide apart. Door omstandigheden is het er de laatste tijd niet van gekomen. De Cob is wel redelijk verkeersmak maar het is wel weer even geleden dat we echt gewandeld hebben. Verder weet jij helemaal niet hoe groot mijn paddock is en hoe deze eruit ziet. Ik weet dat ze hier meer dan genoeg in kunnen bewegen en dat doen ze ook. Ze hebben ook genoeg afleiding dus zich vervelen doen ze niet.