Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 08:59

Klinkt goed, maar wel een erg hoog suiker zetmeel gehalte zeg!

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:07

Ook ik meng Gastro met speedibeet, voor paard wat slecht ruwvoer opneemt en gewicht aan mag zetten.

Kan het zijn dat paarden flegmatieker worden, omdat er minder irritatie is van de maag?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 10:55

Rhine_ schreef:
Kan iemand mij helpen? Is dit voer geschikt voor een paard met snel slappe mest of zijn daar betere opties voor? Alvast dank!

Dat zou zeker kunnen helpen, kwestie van testen!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:10

baudyh schreef:
Rhine_ schreef:
Kan iemand mij helpen? Is dit voer geschikt voor een paard met snel slappe mest of zijn daar betere opties voor? Alvast dank!

Dank je wel! Ik ga een zak halen!

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 18:27

Rhine_ schreef:
baudyh schreef:

Dank je wel! Ik ga een zak halen!

Ik heb precies hetzelfde gedaan en tot nu toe met goed resultaat :)

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 19:27

Daphneeeej schreef:
Mijn paard heeft wel veel baat bij de Gastro, hij werd ook verdacht van maagzweren omdat hij veel gaapte (als we aan het borstelen waren rond de buik/borstkas etc) bij hem werkte de gastro gewoon op zich. Paardje gaapt niet meer zoals voorheen en ook zijn papperige mest wat hij wisselend had is nu weer helemaal goed.

Ik wil gerust van je aannemen dat je paard minder last heeft van zijn maagzweren maar dat wil niet zeggen dat ze ook weg zijn.

salamaleque

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 15:14

Na lang twijfelen toch mee gestart naast zijn gewone stalbrok. Het mestvocht was al heel veel minder geworden maar de mest viel nu weer uit elkaar en hij bleef maar zo gassig. De ene keer veel meer dan de andere keer en daarin kan ik niet echt een patroon ontdekken. Ik mix het met speedibeet maar hij vindt het niet zo heel lekker. Ik houd jullie op de hoogte!

chevellaenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:47

Ik heb een vraag,
Ik verzorg een merrie van 10 een new forster/welsh pony 1,46 schofthoogte.
Ze heeft snel last van haar darmen en maar ook koliek heeft ze ook een aantal keren gehad. Zou dit voer misschien goed voor zijn?
Ze heeft ook last van winderig zijn maar verder komt er geen mest..veel later pas na arbeid. Ze loopt 5dagen in de week. Verder krijgt ze ongv.4 x hooi en in de avond ook een halve schep havens basis brok.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 16:06

Lastig in te schatten Chevella, wat voor eten krijgt ze nu?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 11:23

Zou ik de gastro ook kunnen mengen met een sportmuisli van een ander merk?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 11:30

plutolover schreef:

Zou kunnen maar wat is de gedachte erover?

Gastro+ is er juist om de maag en darmen rust te geven waarbij je met de sportmusli het tegenovergestlde doet.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 11:52

SteffiiY schreef:
plutolover schreef:

Zou kunnen maar wat is de gedachte erover?

Gastro+ is er juist om de maag en darmen rust te geven waarbij je met de sportmusli het tegenovergestlde doet.

Ik neem aan dat sportmuisli niet irriterend is voor de maag. Want anders zou alle brokken enz niet goed zijn.

Gedachte erachter is paard wat energieker maken

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 12:08

Ligt eraan wat de situatie is van je paard.

Een paard met bijvoorbeeld maagzweren kun je beter geen brok geven.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 12:54

Ik neem aan dat sportmuisli niet irriterend is voor de maag. Want anders zou alle brokken enz niet goed zijn.

Gedachte erachter is paard wat energieker maken[/quote]

Het is inderdaad zo dat bijna al het krachtvoer niet goed is voor de paardenmaag.
Hoe veel geef je nu van de gastro+?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 13:09

Ik denk plutolover, want ik lees heeel vaak van jou dat je je paard niet heet genoeg is, dat jij dit helemaal niet meer moet zoeken in voer. Maar in rijtechnisch.

Ik heb zelf ook haflingers gehad en start momenteel ook een fjord in de M1 en alles liepen ze op weinig krachtvoer omdat het sobere paarden zijn. Waren ze dan altijd fanatiek? Nee hoor dat heb ik er in moeten rijden heel consequent zijn dan zijn ze super scherp aan het been.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 19:43

Yvank: ik rij conseqent geen reactie op been is tik enz. Rij veel overgangen maar vlotter wordt hij niet. Dan moet ik hem echt na gaan jagen.

Medisch is hij in orde. Hij is nu 18 en ik mag M1 starten maar zolang ik hem niet actiever krijgt.

Vandaar me oplossing in misschien t voer. Als ik geen verschil merk ga ik weer terug op z'n oude ratsoen

Te dik is hij ook niet

Elias7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 13:00

Als je paard niet in orde is zal hij nooit fitter en actiever worden ook niet als je er meer krachtvoer in stopt want dat maakt het vaak alleen maar erger.
Mijn paard heeft een tijd lang last gehad van zijn maag, voodat ik wist wat er aan de hand was, hij was van een happy fit energiek paard naar een zielig sloom niet vooruit te krijgen afwezig paard gegaan.
Na een scopie erachter dat hij dus maagzweren had en slokdarmverlammingen. Het enige wat hij nu nog krijgt is seniore priores 2 kg verdeeld ( ruwvoer in slobbervorm ivm slokdarmverlamming ) met gastroplus 1 kg erdoor gemengt. Veel hooi en snachts rust op stal. En heel belangrijk de maag niet langer dan 6 uur zonder ruwvoer!!! De maag maakt continu maagzuur aan door het eten van ruwvoer zakt het maagzuur, maar als je paard de hele dag buiten staat zonder ruwvoer kan het sap niet zakken en ontstaat de irritatie en erger maagzweren.

Mijn paard is na behandeling van maagzweren en nu op dit dieet weer helemaal de oude een happy energiek paard!

Rush_hour_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:38

Elias7 schreef:
Als je paard niet in orde is zal hij nooit fitter en actiever worden ook niet als je er meer krachtvoer in stopt want dat maakt het vaak alleen maar erger.
Mijn paard heeft een tijd lang last gehad van zijn maag, voodat ik wist wat er aan de hand was, hij was van een happy fit energiek paard naar een zielig sloom niet vooruit te krijgen afwezig paard gegaan.
Na een scopie erachter dat hij dus maagzweren had en slokdarmverlammingen. Het enige wat hij nu nog krijgt is seniore priores 2 kg verdeeld ( ruwvoer in slobbervorm ivm slokdarmverlamming ) met gastroplus 1 kg erdoor gemengt. Veel hooi en snachts rust op stal. En heel belangrijk de maag niet langer dan 6 uur zonder ruwvoer!!! De maag maakt continu maagzuur aan door het eten van ruwvoer zakt het maagzuur, maar als je paard de hele dag buiten staat zonder ruwvoer kan het sap niet zakken en ontstaat de irritatie en erger maagzweren.

Mijn paard is na behandeling van maagzweren en nu op dit dieet weer helemaal de oude een happy energiek paard!

Welke behandeling heeft uw paard voor de maagzweer gehad ?

Elias7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:00

Rush_hour_5 schreef:
Elias7 schreef:

Welke behandeling heeft uw paard voor de maagzweer gehad ?

Gastrogaurd pasta spuiten 44 st in totaal. ( heeeeel duur )
Eerste 4 weken volle dosis gehad daarna afgebouwd naar 2 wkn 1/2 spuit daarna de rest opgemaakt in 1/4 spuit per dag.
Daarna maagcompositum supplement een tijd denk 2 mnd. door eten gegeven.
En nu wat hierboven staat kwa voeding en wei.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:32

Wauw super Elias _/-\o_ :)
Wat heb jij je paard goed geholpen +:)+

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:53

baudyh schreef:
Rhine_ schreef:

Het mest probleem is op dagen zonder stress, opgelost *\o/*

Elias7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:26

SteffiiY schreef:
Wauw super Elias _/-\o_ :)
Wat heb jij je paard goed geholpen +:)+

Wat een lief berichtje, dank je wel! :D
Hij is mijn allerbeste vriend en ik vind dat hij zich "happy" moet voelen. :j

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 15:55

Ik ben net overgestapt, van 2x 1kg sportbrok van pavo pd met lucerne naar 2x half gastro met lucerne. Hij lijkt absoluut opgeknapt. Gaapt niet meer na het rijden en minder lelijk met singelen. Ook tijdens het rijden rustig en ontspannen. Hoop dat het het voer is en geen toeval!

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:05

Hoeveel voeren jullie je paarden van Gastro per dag? Op de productsheet van Havens staat dat 3x per dag 1kg voeren, maar dat vind ik wel erg veel voor een recreatiepaard. Ben benieuwd wat jullie voeren.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:11

Mijn paard voer ik 2 keer per dag een halve schep van de gastro. Doet hij het helemaal prima op!