Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daphneeeej schreef:Mijn paard heeft wel veel baat bij de Gastro, hij werd ook verdacht van maagzweren omdat hij veel gaapte (als we aan het borstelen waren rond de buik/borstkas etc) bij hem werkte de gastro gewoon op zich. Paardje gaapt niet meer zoals voorheen en ook zijn papperige mest wat hij wisselend had is nu weer helemaal goed.
SteffiiY schreef:plutolover schreef:Zou ik de gastro ook kunnen mengen met een sportmuisli van een ander merk?
Zou kunnen maar wat is de gedachte erover?
Gastro+ is er juist om de maag en darmen rust te geven waarbij je met de sportmusli het tegenovergestlde doet.
Elias7 schreef:Als je paard niet in orde is zal hij nooit fitter en actiever worden ook niet als je er meer krachtvoer in stopt want dat maakt het vaak alleen maar erger.
Mijn paard heeft een tijd lang last gehad van zijn maag, voodat ik wist wat er aan de hand was, hij was van een happy fit energiek paard naar een zielig sloom niet vooruit te krijgen afwezig paard gegaan.
Na een scopie erachter dat hij dus maagzweren had en slokdarmverlammingen. Het enige wat hij nu nog krijgt is seniore priores 2 kg verdeeld ( ruwvoer in slobbervorm ivm slokdarmverlamming ) met gastroplus 1 kg erdoor gemengt. Veel hooi en snachts rust op stal. En heel belangrijk de maag niet langer dan 6 uur zonder ruwvoer!!! De maag maakt continu maagzuur aan door het eten van ruwvoer zakt het maagzuur, maar als je paard de hele dag buiten staat zonder ruwvoer kan het sap niet zakken en ontstaat de irritatie en erger maagzweren.
Mijn paard is na behandeling van maagzweren en nu op dit dieet weer helemaal de oude een happy energiek paard!
Rush_hour_5 schreef:Elias7 schreef:Als je paard niet in orde is zal hij nooit fitter en actiever worden ook niet als je er meer krachtvoer in stopt want dat maakt het vaak alleen maar erger.
Mijn paard heeft een tijd lang last gehad van zijn maag, voodat ik wist wat er aan de hand was, hij was van een happy fit energiek paard naar een zielig sloom niet vooruit te krijgen afwezig paard gegaan.
Na een scopie erachter dat hij dus maagzweren had en slokdarmverlammingen. Het enige wat hij nu nog krijgt is seniore priores 2 kg verdeeld ( ruwvoer in slobbervorm ivm slokdarmverlamming ) met gastroplus 1 kg erdoor gemengt. Veel hooi en snachts rust op stal. En heel belangrijk de maag niet langer dan 6 uur zonder ruwvoer!!! De maag maakt continu maagzuur aan door het eten van ruwvoer zakt het maagzuur, maar als je paard de hele dag buiten staat zonder ruwvoer kan het sap niet zakken en ontstaat de irritatie en erger maagzweren.
Mijn paard is na behandeling van maagzweren en nu op dit dieet weer helemaal de oude een happy energiek paard!
Welke behandeling heeft uw paard voor de maagzweer gehad ?