Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jackytje schreef:Hier hebben de brokjes gewoon allemaal dezelfde kleur naar mijn weten.. (bij die vitamine brokjes van Pavo waren ze bij mij ook in 2 kleuren overigens) Denk wel niet dat het de bedoeling is om de brokjesversie als pap te voeren. Dan ben je idd beter af met de granulaat. Wat je wel eens zou kunnen testen is een beetje brokjes vermalen tot poeder (als je dat kan uiteraard). In principe moet dat niet veel verschillen met de granulaat, buiten dan dat beetje melasse dat er in is toegevoegd.
Maar echt, ik geef het hier aan 4 paarden van alle leeftijden. Geen enkel probleem. Terwijl mijn merrie ook flink stofzuigt en zich wel eens durft verslikken. Nu nooit meer gehad. Vind het echt gek dat je die ervaring hebt gehad.. Zeker als je het gewoon droog voert zou ik geen problemen verwachten. Mijn Shet ruintje is op leeftijd en heeft wel wat moeite met kauwen, (moet dringend nog eens naar de tandarts) maar ook hij heb ik nooit zien hoesten ofzo.
Het zou de melasse kunnen zijn, maar echt, ik betwijfel het. Er zit zo bitter weinig in.. Tenzij je echt een over sensitief paard hebt