Metazoa horse

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koekeroekus

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:38

Mijne schuurt nog steeds niet. (Even afkloppen)

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:43

Die van mij had en heeft geen zomereczeem maar had op het gras wel altijd veel last van mok. Ze kreeg daarnaast altijd een muesli vorm. Nu met haar huidige graan en melasse vrije voer gaat het super. De vernieuwde Metazoa is dus voor ons ook echt een aanwinst!!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:13

Even scheren sussanne. Heb de mijne ook gedaan. Met de haarrichting mee. Zo pak ke alleen de wintervacht er af en de zomervacht er onder blijft zitten.

mijn dames staan nu een week op metazoa. Shetje iets korter dan fjord. Had het in 1e instantie alleen voor mn fjord gekocht maar zag shet poep eten..die kreeg subli ponybrok maar ook geen grote hoeveelheden. Dus die staat nu ook op de dubbele dosis.

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:04

karev schreef:
Even scheren sussanne. Heb de mijne ook gedaan. Met de haarrichting mee. Zo pak ke alleen de wintervacht er af en de zomervacht er onder blijft zitten.

mijn dames staan nu een week op metazoa. Shetje iets korter dan fjord. Had het in 1e instantie alleen voor mn fjord gekocht maar zag shet poep eten..die kreeg subli ponybrok maar ook geen grote hoeveelheden. Dus die staat nu ook op de dubbele dosis.

Bedankt voor de tip! Ga het vanavond maar eens proberen. Justine (merens) gaat wel super op dit voer, alleen blijft het grasbeleid nu lastig. Gun het ze maar eigenlijk is dit niet bevordelijk voor haar gewicht, ik merk wel dat ze allemaal niet extreem dooreten, iets wat vooral de shetten wel deden. Justine weet ik natuurlijk niet, omdat dit haar eerste zomer hier is. De mini is dit jaar voor heet eerst normaal in de verharingi, eerder viel ze bij plekken uit en was ze tijdelijk op die plekken kaal. Zal binnenkort even kijken of ik foto's kan maken. Justine is zo glanzend dat je haast een zonnebril op moet zetten {:}

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 12:57

Of de furminator er overheen. Werkt zelfs bij mijn ezeltjes nu, terwijl die normaal hun wintervacht pas zo tegen Juli verliezen (woestijndieren he :j ). En ze vinden het heerlijk! Massage, die warme vacht kwijt én de losse kriebelharen weg!

Ik heb ook een zak besteld, het is er nog niet. Maar ik wil het héél graag aan mijn Fries gaan voeren.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 13:14

Furminator hielp hier ook goed idd. Alleen dan bleef ik aan de gang haha..mijn shet was verwaarloosd en had heel veel schilfers. Dus vandaar ook dat ik die dikke haast wollen ondervacht er af heb gehaald. Zomervachtje zat er al keurig onder dus kon zo de dikke laag er af halen.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:15

Heb mijn eczemer maandag geschoren, zweet droop er vanaf vanonder de deken.. Ze is nu weer blij :)

Ik heb de nieuwe variant van Metazoa nog niet geprobeerd, bestel altijd via via dus weet niet hoeveel "oude" ze nog op voorraad heeft, maar brn wel benieuwd of het verschil maakt!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:21

De meeste hebben de nieuwe al in zakken, en hebben de oude nog in emmers. De emmers worden veel langzamer verkocht, vandaar. De zakken van 20 kg worden gekocht door mensen die het elke dag gebruiken dus dat gaat veel en veel sneller. Een beetje winkel die het product af en toe verkoopt zal in de zakken de nieuwe hebben. Het is alleen heel jammer dat niemand waarschuwt dat de emmers nog helemaal de nieuwe versie niet is.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:44

Meld dat even bij metazoa ;) wieweet kunnen ze er wat mee.
Er hier elke keer over klagen alleen helpt niet

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 19:12

Doen ze niks mee.
Ik ben niet "elke keer aan het klagen", ik waarschuw alleen maar.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:17

@GC
Dat niemand je waarschuwt dat kleine proefemmers met graan zijn vind ik niet helemaal eerlijk van je.
Want ik heb in de mail tegen jouw eerlijk verteld dat wij van de proefemmers idd de variant met graan hebben, en dit staat tevens bij ons op de website vermeld.

Dat je het via iemand anders mee besteld is je goed recht (zeker met het oog op de verzendkosten). En ja daar wist je ook dat ze alleen de proefemmers met graan op voorraad hadden en daarom had je gelijk een 20 kg zak besteld (variant zonder graan).

En ja wij kregen idd met onze laatste bestelling de proefemmers met graan binnen. Maar dit ligt niet aan Metazoa zelf, want alle leveringen lopen via de groothandel.

*Gaat weer terug naar gebruiker modus*
Furminator is in mijn ogen onmisbaar tijdens de rui. Je krijgt er altijd weer genoeg losse haren mee weg.

Vanaf morgen ga ik ook overstappen op de nieuwe variant. Aangezien ze nogal gevoelig kan reageren op voer veranderingen maar besloten om het toch niet in 1x te doen en het toch even een paar dagen te mengen.

@Akke_sSpring fijn dat ze er goed op reageert.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:56

kiki1976 schreef:
@GC
Dat niemand je waarschuwt dat kleine proefemmers met graan zijn vind ik niet helemaal eerlijk van je.
Want ik heb in de mail tegen jouw eerlijk verteld dat wij van de proefemmers idd de variant met graan hebben, en dit staat tevens bij ons op de website vermeld.

Dat je het via iemand anders mee besteld is je goed recht (zeker met het oog op de verzendkosten). En ja daar wist je ook dat ze alleen de proefemmers met graan op voorraad hadden en daarom had je gelijk een 20 kg zak besteld (variant zonder graan).

Nee, het ging me om metazoa zelf: hier staat op de website niets vermeld dat er nog oude versie mét graan in de omloop is, en hier zoekt men als je naar de ingredienten op zoek bent. En er is nog een hoop in omloop ook, als ik alle winkels waar ik naar gebeld heb bijelkaar optel. Inclusief de winkel waar ik de zak zou (mee) bestellen. Maar wat heeft dat met mijn bestellen van een zak te maken? (en ja natuurlijk maak ik zelf uit waar ik bestel? Ik snap niet waarom die hele zin erbij staat?)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:58

kiki1976 schreef:
@GC

Nee, het ging me om metazoa zelf: hier staat op de website niets vermeld dat er nog oude versie mét graan in de omloop is, en hier zoekt men als je naar de ingredienten op zoek bent. En er is nog een hoop in omloop ook, als ik alle winkels waar ik naar gebeld heb bijelkaar optel. Inclusief de winkel waar ik de zak zou (mee) bestellen. Maar wat heeft dat met mijn bestellen van een zak te maken? (en ja natuurlijk maak ik zelf uit waar ik bestel? Ik snap niet waarom die hele zin erbij staat?)

Edit: en na wat nader onderzoek blijk jij zo ongeveer de enige te zijn die het op z'n website vermeld.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 23:02

Oh bedoelde je het op die manier, nee dan begreep ik jouw post verkeerd.
Ja dat ben ik deels wel met je eens, maar dat komt deels ook door de groothandel. Want dat zijn degene die eerst de "oude"variant opmaken/uitleveren, tenminste zo zie ik het. Ee aangezien er maar 1 groothandel is die het uitlevert....

Zijn er zo weinig die het vermelden? Daar kijk ik dan wel van op!
Maar hebben ze de complete analyse dan van de proefemmers ook al overgezet naar de analyse van nieuwe variant?
Zodat het voor andere misschien zo herkenbaar is?

Dat had ik er expres bijgezet zodat jij je niet aangesproken zou voelen dat je de zak ergens anders bestelde nadat je wat informatie opgevraagd had via ons.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 23:18

Ik was misschien niet duidelijk genoeg... het is logisch dat de groothandel eerst de oude zooi weg wil hebben, maar ik vind wel dat winkels die aan de eindgebruiker verkoopt moeten weten wát ze verkopen. Ik als eindgebruiker wil absoluut weten wat ik voer, zéker als er veranderingen zijn in de samenstelling van een product wat al op de markt was en waar dus nu 2 versies van zijn. En het is de taak van deze winkels goede informatie te hebben. Nu staat er voor de zak en voor de emmer 1 en dezelfde info. Metazoa zelf heeft alleen de nieuwe variant online, waarbij je dus gigantisch de fout in gaat als je van die info uit gaat. Sterker nog, op de emmers staat niet de hele ingredientenlijst, maar een opmerking: voor meer informatie zie de website van Metazoa. Waar dus niet gerept wordt over de graanversie die nog volop in omloop is. Dát vind ik verkeerd.

Van de 5 die ik gebeld en gemaild heb, was jij de enige die me deze info gaf en die het online heeft staan. Van de andere (geen idee hoeveel) verkooppunten kan ik niets zeggen :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 23:29

Ik ben het met je eens dat het totaal niet netjes is dat ze het niet op de juiste wijze vermelden. Want ik wil ook graag weten wat ik mijn paarden geef. Voor mij is het niet meer dan logisch om dit correct op de website te vermelden.
En vind het ook heel jammer dat andere daar dus niet voor kiezen. Al zou niet iedereen het bewust doen.

Ben het met je eens dat het etiket en combinatie met de informatie op de site van Metazoa voor verwarring gaat zorgen.
Ik ga hier morgen eens achteraan, zowel bij Metazoa zelf als bij de groothandel.
Want hier heb je zeer zeker een punt! Zeker in de combinatie dat niet iedere verkoper aangeeft dat het om de oude of nieuwe variant gaat.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 23:33

Misschien weten ze het zelf niet eens, als de groothandel zoiets niet doorgeeft. Maar mijn punt was, aan de posts van andere mensen hier te zien, even te waarschuwen dat het mooi klinkt, graanvrij, maar er dus een relatief grote kans is dat men onbewust "met graan" koopt :)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 23:33

Klopt Gamblerscup, bij mij is het ook niet vertelt toen ik een nieuwe zak haalde. Het is dat de staleigenaar het rook met voeren en ik het vervolgens hier op bokt las dat het verandert was en vervolgens heb ik mijn zak met die van een stalgenoot vergeleken wat betreft de ingrediënten betreft. Een sticker met vernieuwde samenstelling er op zou duidelijker zijn lijkt me.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 23:39

Ik denk dat dat verplicht is, een nieuwe ingredientenlijst?
Maar eerlijk is eerlijk, als ik een product al een tijd voer kijk ik echt niet elke keer op de zak om de ingredientenlijst te vergelijken met een oude zak...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:43

Ik vond de emmer zonder sticker ook irritant. Ik check dat namelijk wel :+
Ik voer het nu een week of 2 en merk wel verschil. Vooral in gedrag. Mijn haf is wat heter en schrikkeriger dan normaal. Iets dat ik op bepaald voer wel vaker heb gemerkt. Overigens wel hanteerbaar én het is de oude variant. Dus ik wil dit emmertje opmaken, dan kijken of ik de nieuwe variant in emmer kan vinden en dat proberen. Als hij dan nog zo schichtig blijft, ga ik toch weer terug naar Vital Complete.

Ik hoop eigenlijk dat de ophoging van magnesium dit gaat verbeteren. Maar dat is nog even afwachten.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:37

Dat is mijn fjord dus ook,heter! Die ziet ze echt vliegen soms haha

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:27

Ik geef mijn paard nog steeds de nieuwe variant met een schep luzernemix en af en toe wat zemelen. Ze staat op het land met strookbegrazing. Ze krijgt dus verder geen krachtvoer bijgevoerd. Mijn paard is heerlijk te rijden, eindelijk actief op mijn been. Niet schrikkeriger maar actief. Ik ben heel blij met de nieuwe Metazoa.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:35

Ik heb al een tijdje niet meer gepost en gelezen (druk gehad).
Zie dat het hard gegaan is in het topic en lees fijne berichten; ik kan die van mij daaraan toevoegen.
Ik geef nu Metazoa sinds eind september 2013.

Mijn eczemer had een slechte start maar het gaat nu supergoed. Vooral begin april ging het even mis, wat na een week of drie beter ging. Ze heeft wel haar deken op, maar van eczeem geen spoor te zien. Is af en toe wat onrustig (trappen naar de buik), maar dat neem ik voor lief. Ze gaat niet meer op stal deze zomer *\o/*

Dat scheelt me niet alleen 350 euro, maar ook een hele hoop gedoe met op tijd binnen en buiten zetten.
Verder is ze qua uiterlijk ook heel erg veranderd. Veel meer uitstraling en haar Welsh vormen komen mooi naar voren. Kortom, super dus.

Mijn andere pony doet het ook supergoed. Hij had een gigantische vetophoping van een centimeter of 30 op zijn manenkam. Praktisch weg. Is ontzettend fit en attent en ziet er ook geweldig uit.

Mijn tussenstand voor nu, superpositief dus :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:14

Mijn Fries krijgt het sinds een week. Te kort nog om eventuele verschillen op te merken. Maar als ik terug ben in het land zijn krijgt ze het al 5 weken dus ben benieuwd of ik verschil zie, na haar een maand niet te hebben gezien!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:54

Mijn dames gaan de 3e week in..behalve dat fjord behoorlijk voorwaarts is heb ik nog niks anders gemerkt